Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:30

GrimScythe

Game Addict

Topicstarter
Mijn vraag:
Mijn Note blijft aangeven dat ik het apparaat geheugen vol is.
Hoe kan ik dit oplossen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung Note4 (32Gb) met Sandisk 125Gb SD
Opslagebeheer (in het instellingen menu)
Total commander app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Foto's en video's staan ook op de SD card en daar staat de camera ook op ingesteld.
Als ik kijk via instellingen en dan opslag.
Dan geeft mijn Note aan dat ik 18Gb in gebruik heb aan apps (apparaat opslag)
Als ik dan de apps laat weergeven en ik tik een app aan, komt er te staan dat deze op het extern geheugen staat (ik heb deze ook via dit menu verplaatst na het installeren van de app).
Dit heb ik zo voor al mijn apps nagelopen.
Ondanks dit blijft mijn toestel aangeven dat het appraat geheugen vol is.
Ik heb apps verwijderd waarvan het volgens het menu apps betrof die groter waren dan 500Mb, op deze manier had ik 3Gb vrij gemaakt, dit is nooit zichtbaar geweest in het toestel (wat ik al zeer vreemd vind)

Hierna heb ik total commander geprobeerd om zo te trachten grote bestanden op te sporen, dit helaas zonder resultaat.

Als iemand suggesties of tips heeft zijn deze erg welkom, op dit moment blijft mijn toestel steken op 834Mb vrije ruimte.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:42

Grannd

da Granndest

Bij mij is meestal de Whatsapp media de boosdoener, kijk eens bij total commander bij je interne SD kaart naar

//Whatsapp/Media/Whatsapp Images en Whatsapp video, alle filmpjes en foto's die worden doorgestuurd worden bij mij standaard op de interne SD opgeslagen, maar in het App-overzicht wordt de grootte van die mappen niet meegenomen, terwijl dit tegenwoordig, vooral als je weleens filmpjes heen en weer stuurt, flink op kan lopen.
Ik verplaats de inhoud mappen om de zoveel tijd naar de externe SD (na alle troep er tussenuit te hebben gehaald), het enige nadeel is dan wel dat de foto's en filmpjes in de gesprekken zelf niet meer gelinkt zijn. Misschien bestaan daar ook wel nettere oplossingen voor, maar zo doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Sorteer je apps eens op grootte, en kijk dan welke er nog steeds het meeste verbruiken? Misschien gebruikt er wel een app veel ruimte aan bestanden. WhatsApp is een goede keuze.

Verder: Hoe heb je met total commander je grote bestanden gezocht? Mijn strategie zou zijn: Ga naar de standaard folder, en selecteer daaruit 1 voor 1 de folders totdat je een grote tegenkomt. Die kan je dan openen en dezelfde strategie herhalen totdat je bij de bron bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:30

GrimScythe

Game Addict

Topicstarter
Grannd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:56:
Bij mij is meestal de Whatsapp media de boosdoener, kijk eens bij total commander bij je interne SD kaart naar

//Whatsapp/Media/Whatsapp Images en Whatsapp video, alle filmpjes en foto's die worden doorgestuurd worden bij mij standaard op de interne SD opgeslagen, maar in het App-overzicht wordt de grootte van die mappen niet meegenomen, terwijl dit tegenwoordig, vooral als je weleens filmpjes heen en weer stuurt, flink op kan lopen.
Ik verplaats de inhoud mappen om de zoveel tijd naar de externe SD (na alle troep er tussenuit te hebben gehaald), het enige nadeel is dan wel dat de foto's en filmpjes in de gesprekken zelf niet meer gelinkt zijn. Misschien bestaan daar ook wel nettere oplossingen voor, maar zo doe ik het.
Dank je voor de tip maar deze bestanden gecombineerd zijn 2Gb.
Stoelpoot schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:01:
Sorteer je apps eens op grootte, en kijk dan welke er nog steeds het meeste verbruiken? Misschien gebruikt er wel een app veel ruimte aan bestanden. WhatsApp is een goede keuze.

Verder: Hoe heb je met total commander je grote bestanden gezocht? Mijn strategie zou zijn: Ga naar de standaard folder, en selecteer daaruit 1 voor 1 de folders totdat je een grote tegenkomt. Die kan je dan openen en dezelfde strategie herhalen totdat je bij de bron bent.
Ik sorteer inderdaad op grootte, het een voor een mapjes aflopen heb ik gedaan via total commander en in het gewone menu.
Helaas valt mij niet direct iets op waarvan ik zeg dit is het issue.

[ Voor 29% gewijzigd door GrimScythe op 05-10-2017 11:06 ]