Nieuwe monitor voor PC - iBOOD vandaag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Beste tweakers,

sinds een paar maandjes beschik ik over het volgende systeem, waar ik al een tijdje een nieuwe monitor bij zoek:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 297,-€ 297,-
1MSI B350 Tomahawk€ 102,68€ 102,68
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 616,-€ 616,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Corsair Carbide Clear 400C Zwart€ 93,-€ 93,-
2Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 137,95€ 275,90
1Corsair RM750x Zwart€ 104,95€ 104,95
1Sandisk SSD Plus 240GB€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.623,98

Mijn huidige monitor betreft de volgende:
samsung-syncmaster-p2370: https://tweakers.net/pric...ncmaster-p2370-zwart.html

Ik heb geen haast en houd nu al een tijdje mijn ogen open voor een mooie bijpassende monitor die niet al te duur is. Ik gebruik mijn PC voornamelijk om te gamen (casual gaming: PUBG, Counterstrike e.d.). Daarnaast gebruik ik mijn PC ook om af en toe thuis op te werken en het standaard thuisgebruik (surfen/foto's etc).

Na het e.e.a. gelezen te hebben (ben geen monitor expert) en wezen kijken bij de MM, had ik tot op heden de LG 27UD68 op het oog (4K, IPS, mooie prijs en standaard) maar twijfel af en toe nog over de 5MS en 60 hz, geen G-Sync etc. Echter als je daar betere modellen zoekt met deze specs, schiet de prijs ook exponentieel omhoog. Dus zit nu al tijdje in de afweeg modus: wachten op betere tijden (lees: betere modellen met mooie prijs) vs twijfel om nu te kopen en te genieten, het zal immers een hele verbetering zijn tov mijn huidige monitor.

Nu heeft iBOOD vandaag de volgende aanbieding:
http://nl-nl.forum.ibood....lg-27-4k-uhd-ips-monitor/

Dit lijkt exact dezelfde monitor te zijn qua specs, echter dan in het wit, met paar andere aansluitingen. Via iBOOD is deze nu 2 tientjes (+/- 410 euro incl verzendkosten vs +/- 430 hier in tweaker pricewatch) goedkoper.

Mijn vraag:
1) Gezien mijn gebruik van de computer, mijn huidige systeem [en monitor >:) ] aanrader om deze te kopen of beter te wachten op een beter model. Ik wil niet meer dan 500-600 eu aan uitgeven.
2) Zie ik iets over het hoofd (kan me niet voorstellen heb monitor hier op tweakers in vergelijk tool gegooid), zit er toch groot verschil in deze tov de LG 27UD68 (vele ogen zien altijd meer dan 2).

Dank voor evt tips!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gezien de garantiedrama's bij Ibood zou ik zelf met plezier 10% meer ergens anders uitgeven waar ik wel prettige aftersales kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Bij iBood moet je je altijd afvragen waarom een product daar tegen dumpprijzen aangeboden wordt. Meestal is dat een teken dat het uit het assortiment gaat en/of commercieel faliekant geflopt is. Hoe problematisch dat is, hangt af van waarom en van wat jij ervan verwacht/mee wilt. Vuistregel: als je het 'waarom' niet scherp hebt, niet doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:29
Zelf zit ik ook met een monitor keuze stress :). Ik ga een soort gelijk systeem aanschaffen en zoek daar een monitor bij. Ik twijfel juist tussen een 4K monitor of een Ultra Wide 21:9 1440p monitor.

Ik kom er maar niet uit wat verstandig is.Heb je zelf wel eens aan de Ultra Wide monitoren gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
Een pc van >€1600, een budget voor een monitor van €600 en dan <5% willen besparen door hem bij iBood te kopen... Je had ook gewoon even een paar reviews kunnen lezen. De ene helft is nep en de andere helft extreem negatief.

Aangezien je zegt dat je geen haast hebt is mijn tip eerst te gaan kijken wat je eigenlijk wilt. Is de resolutie de enige eis of zou een goed kleurenbereik ook wel prettig zijn of bijvoorbeeld toch liever >60Hz en G-Sync?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
@dion_b: Excuses, dank voor het verplaatsen!
De monitor is verkrijgbaar, volgens de pricewatch, sinds mei 2017 dus zou oud lijkt me deze nog niet. Commercieel mislukt zou kunnen, hij is wit, maar hij lijkt nagenoeg gelijk aan de LG 27UD68 die wel erg populair is en zelfs in een BBG heeft gestaan van tweakers. Vandaar mijn vraag nummer 2
Vuistregel: als je het 'waarom' niet scherp hebt, niet doen.
--> Mijn waarom is duidelijk wanneer je mijn huidg scherm ziet icm systeem :)

@siemed: Ultra wide heb ik kort overwogen, vind ik er ook mooi uit zien, echter mijn persoonlijke voorkeur is 27 inch al meer dan groot genoeg + ook hier (zover ik heb gezien) is de combi van leuke specs met een mooie ultra wide garantie voor vele male meer euro's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:09
theHoff schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:20:
Gezien de garantiedrama's bij Ibood zou ik zelf met plezier 10% meer ergens anders uitgeven waar ik wel prettige aftersales kan vinden
Mijn ervaring met iBood is een goede aftersales. Ik had een drone kapot na één week. Binnen twee dagen had ik de retourbon die ik op het pakketje kon plakken. 4 dagen later had ik mijn geld terg inclusief verzending.

Maar dit is maar één gezicht en ook mijn eerste aankoop. Dit zou ook wel een rol hebben gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PhrancK schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:10:
[...]
--> Mijn waarom is duidelijk wanneer je mijn huidg scherm ziet icm systeem :)
Niet *dat* waarom, het gaat erom waarom iets goedkoper op iBood aangeboden wordt. Ik zie het hier nog niet inderdaad. Mogelijk komt er voor kerst hier wel een nieuw model ofzo. Als dat zo is, en er hier verder niets mis mee is (ik vind weinig negatiefs erover, maar ook niet veel grondige positieve reviews...) kan het een goede deal zijn. Maar het kan ook bijv zijn dat er teveel retour komt naar de fabrikant en ze daarom de stekker eruit trekken... daarom wil ik graag weten waarom voordat ik iets als dit zou doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Ample Energy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:
Een pc van >€1600, een budget voor een monitor van €600 en dan <5% willen besparen door hem bij iBood te kopen... Je had ook gewoon even een paar reviews kunnen lezen. De ene helft is nep en de andere helft extreem negatief.
- 5% --> Fair point.
- Reviews: Wellicht kijk ik er overheen, maar de LG 27UD68 met nagenoeg dezelfde specs krijgt hier op tweakers vanuit de gebruikers louter positieve reviews. Zit er dan toch groot verschil tussen deze 2?
Aangezien je zegt dat je geen haast hebt is mijn tip eerst te gaan kijken wat je eigenlijk wilt. Is de resolutie de enige eis of zou een goed kleurenbereik ook wel prettig zijn of bijvoorbeeld toch liever >60Hz en G-Sync?
Deze opmerking zal wellicht dom/vervelend overkomen vanuit mij, maar ik vind het lastig dit voor mezelf vast te stellen: ik kan in de MM (heb ik overigens ook gedaan) naar een demo scherm staren maar >60hz met G-Sync daar vergelijken met bijvoorbeeld de hierboven genoemde monitor is lastig. Daarom zoek ik wat hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Afgezien van iBood (ik heb er nog geen slechte ervaringen mee) - 400 euro voor een 4K monitor is geen aanbieding. Er is genoeg 4K te krijgen voor dat geld.

Zelf heb ik mijn 4K monitor na een jaartje ingeruild voor een 21:9 34" curved ultrawide. 4K is overrated, het is te scherp om native te gebruiken en niet-native is ruk op Windows. Het is daarnaast ook te zwaar voor games, althans het weegt niet op als je kijkt wat je er voor terugkrijgt. 4K is pas nuttig op écht grote schermen, TV's etc.

En heb je nou echt een GTX 1080 voor PUBG en Counterstrike? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
PhrancK schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:16:
[...]
- 5% --> Fair point.
- Reviews: Wellicht kijk ik er overheen, maar de LG 27UD68 met nagenoeg dezelfde specs krijgt hier op tweakers vanuit de gebruikers louter positieve reviews. Zit er dan toch groot verschil tussen deze 2?
Sorry, ik bedoelde de reviews van iBood. Die monitor ken ik niet, maar LG heeft mij persoonlijk nog nooit teleurgesteld. Is net ook een ultrawide LG voor m'n zusje afgeleverd :9~
PhrancK schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Deze opmerking zal wellicht dom/vervelend overkomen vanuit mij, maar ik vind het lastig dit voor mezelf vast te stellen: ik kan in de MM (heb ik overigens ook gedaan) naar een demo scherm staren maar >60hz met G-Sync daar vergelijken met bijvoorbeeld de hierboven genoemde monitor is lastig. Daarom zoek ik wat hulp :)
Als je 2 monitoren direct met elkaar wilt vergelijken is het lastig, ja. Hadden ze er wel een 60Hz-scherm naast staan? En heb je enig idee hoe de setup werd aangestuurd?

Idealiter zet je jouw pc neer en ga je een paar rondjes Counter-Strike spelen. PUBG heb ik zelf nooit gespeeld, maar Counter-Strike is m.i. wel een perfect voorbeeld van extra fps goed kunnen inzetten. En als je daarna overschakelt naar een 60Hz-scherm moet het direct duidelijk zijn of je de halvering van fps merkt of niet. Als dat niet zo is hoef je dat in ieder geval geen harde eis te maken. Ook is het handig om naar benchmarks te kijken. Als je jouw favoriete games niet op 1440p of 2160p en 120 fps kunt draaien heeft het in de praktijk vaak ook weinig zin.

Persoonlijk heb ik het niet nodig, maar zelfs met mijn non-gamers-ogen merk ik een groot verschil met een scherm dat 'maar' 60 keer per seconde ververst. Het is voornamelijk lekker als je heel snel beweegt, zoals in Counter-Strike. Maar ik game niet zo veel en kan mooie kleuren wat meer waarderen dan gemiddeld. Ook speel ik voornamelijk flight sims en deze week een racegame en dan is het hebben van een constante 30 of 60 fps m.i. belangrijker dan dat je steeds tussen 100 en 144 bijvoorbeeld zit. M.a.w.: ik vind het wel prettig, maar ik ben niet de juiste persoon om het te vragen :P

Maar is 4K wel een harde eis? Ik ga er vanuit dat je pc het allemaal makkelijk trekt (hell, ik denk dat mijn GTX660 Counter-Strike nog wel op 4K en 60 fps trekt), maar als een ultrawide of 'normaal' 1440p scherm ook een optie is komen er vast meer schermen binnen bereik die zich echt focussen op gaming in plaats van 'slechts' een hoge resolutie. Ook ben ik van mening dat 1440p op 27" al ontzettend scherp is en 4K eigenlijk geen toegevoegde waarde is dan. Voor 4K zou ik toch voor minimaal 32" gaan, maar ik weet niet hoe de prijzen daarvan zijn.

Als 1440p genoeg is, je alleen Counter-Strike en PUBG speelt en je gaming belangrijker vindt dan foto-/videobewerking, dan is er met jouw budget bijvoorbeeld ook een Acer met G-Sync en 165Hz-paneel en een Dell met G-Sync en 144Hz-paneel.

Zal ik je vraag nog moeilijker maken? Ooit gegamet op 3 x 1080p?^^

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
@Ample Energy:
Dank voor de informatieve post :)
M.b.t. 4K harde eis: ik wil komende jaren iig mijn scherm niet hoeven te vervangen en kijk enerzijds dus naar een goede spec/prijs verhouding en anderzijds toekomstbestendigheid. Zo ben ik, in het kort, gekomen tot 4K en IPS.
Ik vind gaming + thuis werken en surfen idd belangrijker dan foto en video bewerking. Ik ga toch eens verder orienteren dan puur 4k schermen en laat iig de iBood ' aanbieding' voorbij gaan. Mijn werk zit vlakbij de MM, dus zo maar weer eens een keertje goed rondkijken.

3x 1080 is geen optie qua ruimte e.d.

@rich:
"En heb je nou echt een GTX 1080 voor PUBG en Counterstrike? :P"
Beetje off-topic, maar: Ik liep tegen dit systeem aan, kon het voor goede prijs overnemen met oog op gamen voor komende jaren. Niet zelf samengesteld en dus specifiek voor 1080 gekozen, maar wel erg blij mee! Uiteraard niet specifiek nodig voor CS :P Was van plan PUBG en andere zwaardere grafische games te gaan, maar ben op dit moment nog bij PUBG blijven hangen. Trouwens PUBG kan wel een goede kaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:59
Richh schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:16:
Afgezien van iBood (ik heb er nog geen slechte ervaringen mee) - 400 euro voor een 4K monitor is geen aanbieding. Er is genoeg 4K te krijgen voor dat geld.

Zelf heb ik mijn 4K monitor na een jaartje ingeruild voor een 21:9 34" curved ultrawide. 4K is overrated, het is te scherp om native te gebruiken en niet-native is ruk op Windows. Het is daarnaast ook te zwaar voor games, althans het weegt niet op als je kijkt wat je er voor terugkrijgt. 4K is pas nuttig op écht grote schermen, TV's etc.

En heb je nou echt een GTX 1080 voor PUBG en Counterstrike? :P
Dit zet me wel aan het denken. Ik heb mijn 32"omgeruild voor een 55"KS7000 van Samsung die ik via een GTX 1060 6gb en i5 4690k aanstuur, maar ik merk dat ik het eigenlijk te groot vind. windows op 3900x2100 moet ik op 175% opblazen en omdat cpu gta niet echt trekt op die res draai ik terug naar 1980x1080. Voor films en series is het te gek, en ik ben ook benieuwd hoe de xbox one x erop zal gaan draain, maar voor pc is een groot scherm gamen een beetje te.
Pagina: 1