• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-05 20:49
Gisteren heb ik een Kingston SSDNow V300 van 60GB binnen gekregen waarmee ik wat moeilijkheden heb.

Ik wilde een bestaande W7 installatie van een andere SSD naar de Kingston disk-to-disk klonen met Clonezilla. Dat lukte niet. Het programma gaf aan dat het een probleem had de partities naar NTFS te formatteren.
Ook 'handmatig' met GParted vanuit Linux Mint lukte het niet de partities aan te maken en te formatteren. Omdat uiteindelijk na nog een poging met Clonezilla wel de disk-structuur gekopieerd was heb ik het geprobeerd door de partities stuk voor stuk individueel te klonen. Dat ging wel. Hierna werkte de W7 installatie ook.

Kingston tools en manager geinstalleerd en een firmware update geprobeerd. Lukte ook niet, onbekende fout. Ergens heb ik het idee dat de Kingston niet helemaal jofel is. Met nog geen enkele ssd heb ik dit soort problemen gehad, klonen verliep altijd probleemloos. Met googelen vind ik zo snel geen vergelijkbaar probleem.

De SSD met Windows 7 werkt nu dus, en Kingston SSD tools/manager geeft verder aan dat de SSD 100% is, maar dat gaat volgens mij vooral om de levensduur.
Kan ik er verder nog problemen mee verwachten?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zeggen de SMART gegevens? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-05 20:49
Kingston SSD Manager
failures: none
warnings: none
overall: healthy

Smart uitgelezen vanaf Linux Mint valt me alleen de waarde uncorrectable ECC count op van 1737 sectors.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 15:07
Dat is een behoorlijk hoge waarde . Lijkt erop dat hij toch voor een deel stuk is.
Wat dacht jij, ik neem een besturingssysteem van pakweg 7 jaar oud, dan ook de meest oude SSD kopen die er is. Want de Kingston stamt uit 2012.

En juist bij SSD's zijn de ontwikkelingen snel gegaan. Om dan nu een 5 jaar oud ontwerp te kopen, daarmee doe je jezelf echt veel tekort.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee