Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 23:13
Voor een klant heb ik onlangs een nieuwe Office 365 Business Premium tentant opgezet (Tenant A), deze klant wil met zijn partner zijn agenda delen. Zijn partner heeft een ook een Office 365 Business Premium abonnement in een andere Office 365 tenant (Tenant B), ook via mij opgezet een half jaar geleden (in het CSP licentiemodel).
Zij hebben nu elkaars agenda gedeeld echter is het probleem dat wanneer Persoon A (in Tenant A) een items in zijn agenda plaatst het dan langer dan 30 minuten duurt voordat Persoon B (in Tenant B) dit ziet in de gedeelde agenda van persoon A en visa versa.
Niet alleen via Outlook 2016 is dit een probleem maar er zit zelfs een flinke vertraging via de online Office 365 portal (ofwel Exchange OWA).

Deze vertraging is natuurlijk erg onwenselijk en daarom heb ik een ticket aangemaakt bij Office 365 Support. Deze werd snel en netjes opgepakt en een aardige engineer gesproken die hetzelfde scenario bij hem had opgezet en getest en tot de conclusie kwam dat het bij hem zelfs meer dan 60 minuten duurde voordat hij de afspraak in de gedeelde agenda zag van een ander cross-tenant account.
Volgens hem en zijn "technical lead" is dit behavior by design en omdat het nergens gedocumenteerd staat hoe lang dit mag duren kon hij er niets aan doen en mij en de klant dus niet helpen.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat wanneer anderen dit doen (wat opzich geen hele bijzondere situatie is) zo'n delay van 30 - 60 minuten acceptabel is. Ook technisch gezien lijkt het mij erg onlogisch, als je via de online omgeving de gedeelde agenda van persoon A bekijkt verwacht je dat er een live lookup wordt gedaan en niet een soort gecachte versie wordt getoont.

Dus hierbij de vraag of jullie hiermee ervaring hebben en of het delen van cross-tenant Office 365 agenda's bij jullie ook met dit probleem te maken heeft of juist niet. Indien het niet het geval is bij jullie is het dus niet "behavior by design" ding ga ik vanuit.
De klant komt van het gratis iCloud (dat is geen cross-tenant omgeving als ik het zo kan zeggen en voor zover van toepassing ;) ) en daar werkte het delen van agenda's uistekend en vrijwel instant.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
Nee, haha, dank je, kwam toevallig dit topic nog tegen (na veel googlen eerder zonder resultaat) na mijn post hier op GoT. Ik heb zelfs al contact gezocht met de author van het artikel Tony Redmond...

Maar toch verder nog benieuwd of anderen hier op GoT hiermee te maken hebben gehad en wat jullie ervaring daarin is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
Kickje....iemand hier nog ervaring mee of enig idee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
waarom kies je dan voor 2 losse tennants?

ik vind het enigszins logisch dat er bij het plaatsen van afspraken in een externe agenda een vertraging op zit. nu is 30/60 minuten wel lang.

had je de users niet in 1 tennant kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
Reloader schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:58:
waarom kies je dan voor 2 losse tennants?

ik vind het enigszins logisch dat er bij het plaatsen van afspraken in een externe agenda een vertraging op zit. nu is 30/60 minuten wel lang.

had je de users niet in 1 tennant kunnen plaatsen?
Nee dat kan helaas niet. Beide personen werken voor 2 verschillende bedrijven maar zijn privé wel partners van elkaar. Daarom willen ze elkaars agenda snel kunnen delen...
Pagina: 1