Nieuwe PayPal phishing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Kreeg vanavond dit mailtje van PayPal, op het eerste gezicht lijkt alles redelijk te kloppen. Alleen het feit is dat ik geen PayPal rekening heb.

Ik moet zeggen dat dit toch wel heel echt lijkt op wat red flags betreffende de emailadressen ,aanhef & afsluiting na.

De link "Go to your account" verwijst naar een flyt.it domein.

Heb de mail al doorgezet naar spoof@paypal.com, maar wilde ook graag jullie mening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fW0pI4P5tzpe77zM1OSI7x9C/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G6OXVvDJxgt4h5Wg1msWBgeA/thumb.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is zoooooooo'n standaard phising mailtje, Google, Apple account, MS account, Blizzard account, allemaal 'suspicious' login detected naar 1 of andere vage website (met de 'tekst' wel naar paypal).

Vind ik persoonlijk btw een groot minpunt van mobiel, PC laat de 'mouseover' al meer dan genoeg zien dat het gewoon een neppert is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hello, Dear Customer
Genoeg gezien ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@SinergyX Inderdaad. Heb m alleen op m'n mobiel bekeken. Daar ik niet eens een PayPal account heb, ook niet op de pc gekeken.

Moet zeggen dat ik deze mail nog nooit gehad heb & hij is de spam box voorbij geschoten. Dat gebeurd meestal ook niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vind "Sunday October 5 2017 (China Time)" dan toch wel het meest... :+ :+
Als je niet eens weet welke dag van de week het is, en op 3-10 al weet dat het op 5-10 gebeurt 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door DJMaze op 05-10-2017 02:52 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt idd letterlijk bij het eerste woord al ophouden met lezen. PayPal (en trouwens eBay ook) beginnen hun e-mails altijd met je volledige naam, precies omdat de gemiddelde scammer die niet weet en je daaraan dus kunt herkennen dat 't wel of niet echt is.

Oh en onderaan al hun mails staat dat uitgelegd:
Als Nederlandstalige PayPal-rekeninghouder ontvangt u berichten van PayPal altijd in het Nederlands. We spreken u altijd aan met uw voor- en achternaam of de bedrijfsnaam van uw PayPal-rekening. We vragen nooit om gevoelige informatie zoals rekening- of creditcardgegevens. Onjuist taalgebruik, spelfouten of afwijkende termen kunnen op vervalsing duiden. E-mails waarin met klem wordt verzocht een bepaalde actie direct uit te voeren omdat uw rekening gevaar loopt of berichten waarin haast is geboden omdat uw rekening anders geblokkeerd wordt, zijn onbetrouwbaar en kunnen op phishing duiden. Klik, in geval van twijfel, nooit op links in verdachte berichten.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 05-10-2017 02:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:39
CyBeR schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 02:50:
[...]

Je kunt idd letterlijk bij het eerste woord al ophouden met lezen. PayPal (en trouwens eBay ook) beginnen hun e-mails altijd met je volledige naam, precies omdat de gemiddelde scammer die niet weet en je daaraan dus kunt herkennen dat 't wel of niet echt is.

Oh en onderaan al hun mails staat dat uitgelegd:

[...]
Ik weet dat want ik heb mijn eigen naam per ongeluk verkeerd gespeld en dat gebruik ik nu om te zien of de mail echt van Paypal vandaan komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

SinergyX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 00:28:
Vind ik persoonlijk btw een groot minpunt van mobiel, PC laat de 'mouseover' al meer dan genoeg zien dat het gewoon een neppert is.
Bij mobiel kan dat ook :). Gewoon het plaatje/hyperlink ingedrukt houden en je krijgt een soort van pop-up met de link.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zen1581
  • Laatst online: 25-09 12:29
Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

Bij mobiel kan dat ook :). Gewoon het plaatje/hyperlink ingedrukt houden en je krijgt een soort van pop-up met de link.
Maar hoeveel mensen zullen dit doen? Dit moet je wel even weten door toevallig uit te vinden of door het ergens te lezen. Bij de PC kom je er al veel makkelijker achter, omdat eroverheen "hoveren" sowieso gebeurd voordat je erop klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

Geen idee of dat bij alle OS varianten kan, Android heeft het dacht al sinds 5.0, maar je zit ook nog met die oma-phones en consorten die mogelijk daar geen ondersteuning in hebben. Maar blijft een extra handeling die gros denk niet doet, bij PC blijft dat in de basis toch iets toegankelijker.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Zen1581 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:58:
Maar hoeveel mensen zullen dit doen? Dit moet je wel even weten door toevallig uit te vinden of door het ergens te lezen. Bij de PC kom je er al veel makkelijker achter, omdat eroverheen "hoveren" sowieso gebeurd voordat je erop klikt
SinergyX schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:01:
Geen idee of dat bij alle OS varianten kan, Android heeft het dacht al sinds 5.0, maar je zit ook nog met die oma-phones en consorten die mogelijk daar geen ondersteuning in hebben. Maar blijft een extra handeling die gros denk niet doet, bij PC blijft dat in de basis toch iets toegankelijker.
Tsja, tante Truus niet, maar dat soort mensen rammen vaak toch wel op die knop zonder te lezen. Ben het wel met je eens hoor, tuurlijk moet je het maar net weten, maar van mensen die een beetje bekend zijn met smartphones (helemaal op Tweakers) mag je het toch wel verwachten naar mijn mening.

Bij iOS kan dit ook. Wat bedoel je met "oma phones"? Kan me ook niet zo snel bedenken dat je met een dumbphone je mail gaat lezen, laat staan dat het praktisch is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

[...]

Tsja, tante Truus niet, maar dat soort mensen rammen vaak toch wel op die knop zonder te lezen. Ben het wel met je eens hoor, tuurlijk moet je het maar net weten, maar van mensen die een beetje bekend zijn met smartphones (helemaal op Tweakers) mag je het toch wel verwachten naar mijn mening.

Bij iOS kan dit ook. Wat bedoel je met "oma phones"? Kan me ook niet zo snel bedenken dat je met een dumbphone je mail gaat lezen, laat staan dat het praktisch is.
Tweakers is ook verre, maar dan ook echt ver, van representatief voor de samenleving in Nederland, waar wij soms 2x kijken, kijkt de rest pas wanneer het überhaupt fout gaat, of niet eens weten dat het fout is. En dan zeker niet iets te weten als 'praktisch' of niet.

En zelfs als het op nagenoeg elk OS kan, mensen doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:56
Wat de echte vraag zou moeten zijn... Waarom stuurt PayPal mail met daarin een knop "Log nu in"??? Dat maakt juist dat phishing op deze manier zo effectief is. Het enige wat tante Truus hoeft te onthouden is klik nooit op een link in een email en ga altijd rechtstreeks naar de website van de instantie welke de mail "zegt" te sturen.

You may enlighten me!

Pagina: 1