Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC met VPN / RDC

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 20:46
voor een vereniging moeten wij met meerdere gebruikers bepaalde software gebruiken. Deze software draait alleen lokaal, en heeft een eigen database. Wekelijks verstuurt de 'admin' een nieuwe database, die iedereen moet installeren. Tevens ben je dan eigen gemaakte mutaties op de data kwijt. Behoorlijk onhandig dus.

Hoewel ik in de IT werkzaam ben, ben ik geen netwerkeheerder. Het volgende heb ik in gedachten.
Ik heb nu een energiezuinige PC geregeld, zodat iedereen op deze PC kan aanmelden.
ik wil een VPN server opzetten, zodat eenieder een VPN verbinding kan opzetten, en dan met RDC kan inloggen op de PC.

Wat heb ik:
Cisco 3928AD modem. Deze heeft VPN passthrough
HP 1920 8 poort switch. geen VPN mogelijkheden.
TPlink WR1043ND AP. Deze heeft de standaard firmware.
PC - geen domain maar ingericht met een workgroup
QNAP server. Deze heeft een VPN server, maar staat ivm energiekosten alleen 's weekends aan. De server staat vol met 6 TB films, en wordt alleen hiervoor gebruikt.

Wat heb ik gedaan:
- PC is ingericht (rdc opengezet, lokale gebruikers aangemaakt en deze toegevoegd aan de lijst met gebruikers die met de PC mogen verbinden.
- op het netwerk kan ik de PC nu openen
- topic op tweakers geopend :)

Mijn vragen:
Ik heb dus een VPN server nodig. Wat is het beste? Kan ik een server op de PC installeren, of moet ik de TP link updaten met DD-WRT firmware?
Hoe kan ik testen of alles veilig is?
zijn er ervaringen met Ziggo en het vasthouden van mijn externe IP adres?
Hoe kan ik voorkomen dat gebruikers die ingelogd zijn op de PC, verbinding maken met mijn andere computers, NAS en netwerkprinter?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

107mb schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:56:
... Behoorlijk onhandig dus...
Tja, maar je hele netwerk omgooien, een userdatabase opzetten, vpn inregelen, security toepassen klinkt toch ook als veel werk. En dan ben je er nog niet, want al die dingen moeten ook onderhouden worden

Als ik jou was, zou 'k eens onderzoeken of er geen multi-user versie van die "software" is. En als die er niet is zou 'k overwegen om er dan maar zelf een te maken. Althans het opzetten van een webservertje met een database erachter is geen rocket science en dan hoef je maar 1 machine te onderhouden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En als je nu gewoon de database in de cloud zet. Of willen veel mensen tegelijk in de database kunnen werken? Zou echt kijken naar een online alternatief of zelf bouwen. Overigens als je alle kosten gaat bekijken zal je zien dat het aan laten staan van de Qnap server de goedkoopste is. Die 20 wat kost misschien 25 euro per jaar. Helaas heeft het nu al meer aan tijd gekost. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Frogmen op 05-10-2017 08:39 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.