Netwerk managed switch (24p)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik zoek een?
Managed netwerk switch om in een personal rack te monteren.
Liefst een 24 poorten. Ik heb voorlopig mijn huis al mooi volbekabeld en zou deze liefst allemaal op 1 switch monteren. Mogelijks met het idee er ook een nas via link-aggregation op te koppelen.

Wat is je budget?
~2-300 Euro (incl. BTW)
(Goedkoper altijd meegenomen uiteraard)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, echter liefst wel een erkend/betrouwbaar merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Setup wordt: vrij simpel: Modem - Router (wifi) - switch - devices

Ik was voorlopig uitgekomen op de netgear GS724T wat wel vrij mooi is voor zijn prijs.
Het verbruik schijnt hiervan echter wel aanzienlijk te zijn, dus vroeg ik mij af of er geen betere keuzes te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Ze zijn vrij nieuw met switches volgens mij, maar als ik naar de kwaliteit van de routertjes kijk zullen ze ook wel switches kunnen maken.
pricewatch: MikroTik Cloud Smart Switch 326-24G-2S+RM
En er geen fan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pricewatch: Netgear Prosafe GS724T

175 euro. Ik heb hem. Hij geeft geen fan, is volledig beheersbaar, alles zit er op en er aan. Te veel om op te noemen. Echte aanrader :)
Stroomverbruik valt echt mee, max 20W geloof ik. Voor een full managed 24-poort switch is dat keurig.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 04-10-2017 22:05 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Als ik ze dan vergelijk lijkt op het eerste zicht de mikrotik het te winnen
https://tweakers.net/pric...are/862083;862085;295303/

Je vindt wel heel wat minder op het internet van ervaringen met de mikrotik.

[ Voor 24% gewijzigd door Greenie op 05-10-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Mikrotik is wat zakelijk wat minder in gebruik, want het is een klein bedrijf in Letland, tegenover een grote Amerikaanse multinational. Ze hebben ook geen 24/7 telefonische support. Dus daar betaal je dan ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een gebruikte HP ProCurve niets? Heb hier een 1810-24G hangen. Simpel webmanaged Layer2 switchje, fanless en met SFP mogelijkheid voor als je nog eens wat met glas wilt. Was 50 euro en zit nog tot 2109 garantie op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
Greenie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:16:
Als ik ze dan vergelijk lijkt op het eerste zicht de mikrotik het te winnen
https://tweakers.net/pric...are/862083;862085;295303/
Kijk ook eens naar garantie. TP-Link en Netgear bieden bijvoorbeeld 'levenslange' garantie op business producten. Mikrotik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
igor4all schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Kijk ook eens naar garantie. TP-Link en Netgear bieden bijvoorbeeld 'levenslange' garantie op business producten. Mikrotik niet.
Hmm niet geheel onbelangrijk.
Maar daarentegen voor 130 euro is een standaard 2 jaar normaal wel voldoende.

Gebruikersbase zal dan wel weer groter zijn als er eens iets niet duidelijk is hoe het in te stellen etc...

Voorlopig lijkt me het 'risico' van de CSS236 het wel waard over de GS724T.
Miniscuul heikel puntje aan de CSS is blijkbaar dat de power brick extern is. Dat is nou toch niet echt mooi weg te steken...

[ Voor 10% gewijzigd door Greenie op 05-10-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom zou je een switch kopen waarvan de fabrikant de werking maar 2 jaar garandeert als er ook fatsoenlijke en bewezen merken zijn? HP/Cisco en anders Netgear zijn bewezen merken. De performance van Mikrotik is ook niet zo goed, al merk je daar als thuisgebruiker waarschijnlijk niet zoveel van.

Ben ik de enige die 24 poorten wat veel vindt voor een thuisgebruiker? Als je nog wat POE-devices had kon ik het me voorstellen, maar 24 standaardpoorten? Zoek je geen kleinere switch met een patchpanel ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Greenie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:08:
[...]
Miniscuul heikel puntje aan de CSS is blijkbaar dat de power brick extern is. Dat is nou toch niet echt mooi weg te steken...
Terwijl er plek zat is. Dit is wel vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://img.routerboard.com/mimg/1339_l.jpg
Ga dan toch maar voor de Cicso.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 05-10-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
GlowMouse schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:41:
Waarom zou je een switch kopen waarvan de fabrikant de werking maar 2 jaar garandeert als er ook fatsoenlijke en bewezen merken zijn? HP/Cisco en anders Netgear zijn bewezen merken. De performance van Mikrotik is ook niet zo goed, al merk je daar als thuisgebruiker waarschijnlijk niet zoveel van.

Ben ik de enige die 24 poorten wat veel vindt voor een thuisgebruiker? Als je nog wat POE-devices had kon ik het me voorstellen, maar 24 standaardpoorten? Zoek je geen kleinere switch met een patchpanel ernaast?
Dan zal het dan toch de netgear worden :)

24 lijkt inderdaad veel, maar ik wil liever 1 main switch en daaraan alles reeds gekoppeld dan te patchen indien ik iets verplaats naar een andere aansluiting. Er komt ook een redelijk media opstelling aan gekoppeld.
Pagina: 1