Voor mijn oude trouwe vriend - mijn Sony Vaio VGN-FW51JF uit 2009
- ben ik aan het rondkijken naar een opvolger. De snelheid is er uit en ook de Win10-ondersteuning in beroerd. Mobiel zijn is niet meer belangrijk dus het hoeft geen laptop te zijn maar aangezien de PC in de woonkamer staat is compact/stil en enigszins esthetisch verantwoord, erg prettig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem kunnen thuiswerken via Citrix. Verder af en toe wat foto's bewerken en op hoge kwaliteit video's kunnen kijken, Netflixen en af en toe wat grotere bestanden in- en uitpakken. Verder zou het fijn zijn als ik weer een langere tijd vooruit zou kunnen met dit systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt op ongeveer €500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung 850 EVO SSD van 500Gb die ik vanuit de Vaio zou willen meenemen.
Verder zijn Logitech toetsenbord+muis (op één usb-unifying connector) en een monitor (HDMI/VGA/DVI aansluitingen) al aanwezig. Voor opslag gebruik ik hoofdzakelijk mijn Synology-NAS.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen voorkeuren,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een zuinig systeem maar veel belangrijker: compact/stil en snel met opstarten.
Daarnaast graag toekomstbestendig voor (liefst) een jaar of 5.
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee en geen plannen voor.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een systeem bij elkaar gezocht maar twijfel of alle items bij elkaar passen. Mogelijk is er ruimte voor besparingen of zijn er betere (lees: meer toekomstbestendige) keuzes te maken. Jullie adviezen zijn van harte welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem kunnen thuiswerken via Citrix. Verder af en toe wat foto's bewerken en op hoge kwaliteit video's kunnen kijken, Netflixen en af en toe wat grotere bestanden in- en uitpakken. Verder zou het fijn zijn als ik weer een langere tijd vooruit zou kunnen met dit systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt op ongeveer €500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung 850 EVO SSD van 500Gb die ik vanuit de Vaio zou willen meenemen.
Verder zijn Logitech toetsenbord+muis (op één usb-unifying connector) en een monitor (HDMI/VGA/DVI aansluitingen) al aanwezig. Voor opslag gebruik ik hoofdzakelijk mijn Synology-NAS.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen voorkeuren,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een zuinig systeem maar veel belangrijker: compact/stil en snel met opstarten.
Daarnaast graag toekomstbestendig voor (liefst) een jaar of 5.
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee en geen plannen voor.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een systeem bij elkaar gezocht maar twijfel of alle items bij elkaar passen. Mogelijk is er ruimte voor besparingen of zijn er betere (lees: meer toekomstbestendige) keuzes te maken. Jullie adviezen zijn van harte welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 164,95 | € 164,95 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 28,93 | € 28,93 |
| 1 | ASRock DeskMini 110 | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 39,71 | € 39,71 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4S240FSD | € 143,- | € 143,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 509,59 | |