Toon posts:

Word document niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• anoniem1639
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10-2017
Heb de hele middag gewerkt aan een opdracht voor school, moest toen eten en had de laptop op slaapstand gezet. Toen ik de laptop aan wilde doen bleef het beeld zwart, dus dacht ik slim te zijn om het uit knopje ingedrukt te houden om de laptop opnieuw op te starten. Had er op dat moment natuurlijk niet over nagedacht dat ik nog een onopgeslagen word document open had staan, onder de temp map kan ik niks vinden... Is er nog een manier om dit document terug te krijgen, of heb ik die uren werk die ik er aan heb besteed voor niks gedaan?

(ik gebruik word 2010)

Beste antwoord (via anoniem1639 op 05-10-2017 22:13)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jup, start over. Je weet als het goed is nu wel wat je wilt zeggen dus scheelt weer tijd :)

Voor de toekomst, dit is wat ik doe:
1) Schrijf het concept in een onenote notitieblok die in de cloud is opgeslagen. Gebruik ik voor al mijn notities. Zo kun je eigenlijk nooit iets kwijt raken, bij gebrek aan een save-knop slaat ie het namelijk iedere paar seconden (online) op.
Volgensmij is de windows store variant van onenote volledig gratis, maar ik gebruik de 2016 variant.

2) Wanneer het tijd is er een permanente versie van te maken copy/paste naar word, meteen opslaan, en dan gaan uitwerken hoe je het wilt hebben. Word doet ook iedere paar minuten document saven tenzij je bepaalde vage settings gebruikt.

Alle reacties

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 15:54

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je Word weer start, rept ie dan niet over een niet opgeslagen document?
Wellicht heb je met een outlook.com account en Word in de browser ook genoeg functionaliteit. Dan ben je meteen modern en heb je altijd een opgeslagen document en kun je ook verschillende versies terug gaan als je iets goed hebt verpest.

Gadgets FTW!

• anoniem1639
Ursamajor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:23:
Als je Word weer start, rept ie dan niet over een niet opgeslagen document?
Wellicht heb je met een outlook.com account en Word in de browser ook genoeg functionaliteit. Dan ben je meteen modern en heb je altijd een opgeslagen document en kun je ook verschillende versies terug gaan als je iets goed hebt verpest.
Nee dat kwam niet in beeld omdat de laptop niet gecrasht was maar gewoon opnieuw opgestart...

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

kijk anders een in AppData\Roaming\Microsoft\Word\ in je gebruikers map.

Gadgets FTW!

• anoniem1639
Ursamajor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:27:
kijk anders een in AppData\Roaming\Microsoft\Word\ in je gebruikers map.
Die map is leeg...

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

wellicht staat dat niet ingesteld in Word als je je opties bekijkt.
Mogelijk heeft iemand anders nog een optie. Maar ik kan je van harte de online versie aanbevelen.

Gadgets FTW!

• anoniem1639
In de temp map staat wel 'iets' wat vandaag is opgeslagen, maar dit is of een tekstdocument of een TMP-bestand en ik heb geen idee wat dit is.

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

heb je Extenties verbergen voor bekende bestandstypen aangevinkt staan? zo ja, uitvinken... Wellicht zegt de extentie je wat meer. Of als je dubbelklikt opent ie m met word

Gadgets FTW!

• anoniem1639
Ursamajor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:45:
heb je Extenties verbergen voor bekende bestandstypen aangevinkt staan? zo ja, uitvinken... Wellicht zegt de extentie je wat meer. Of als je dubbelklikt opent ie m met word
Waar kun je dat vinden?

• anoniem1639
De tekstdocumenten worden geopend met kladblok en dan staan er allemaal teksten en tekens. Het TMP-bestand moet je openen met iets zoals internet en als je een andere app wil kiezen staat word er niet tussen.

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

op google

Gadgets FTW!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:55

Fiber

Beaches are for storming.

Voor de volgende keer in ieder geval Word (En andere Office programma's) zo instellen dat hij automatisch elke vijf minuten je document opslaat...

Ik weet niet of dat standaard aanstaat, wellicht loont het om nog eens te zoeken met de Windows zoekfunctie. (Vergrootglasje links onderin naast de 'Startknop'...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• anoniem1639
Fiber schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:56:
Voor de volgende keer in ieder geval Word (En andere Office programma's) zo instellen dat hij automatisch elke vijf minuten je document opslaat...

Ik weet niet of dat standaard aanstaat, wellicht loont het om nog eens te zoeken met de Windows zoekfunctie. (Vergrootglasje links onderin naast de 'Startknop'...)
Deze functie staat aan, maar kan niks terugvinden.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-03 10:32
En als je in de volgende map kijkt: C:\Users\ GEBRUIKER \AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles?

• anoniem1639
Panini schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:03:
En als je in de volgende map kijkt: C:\Users\ GEBRUIKER \AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles?
Na gebruikers heb ik alleen de mappen openbaar en default.migrated, bij default.migrated staat appdata er wel in maar die is leeg...

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-03 10:32
anoniem1639 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:13:
[...]

Na gebruikers heb ik alleen de mappen openbaar en default.migrated, bij default.migrated staat appdata er wel in maar die is leeg...
Herstellen niet opgeslagen bestanden

Google staat vol met verschillende oplossingen zoals eerder gezegd. ;)

• anoniem1639
Ik denk dat ik het dan kwijt ben want ook bij herstellen van niet opgeslagen bestanden komt er niks...

• Fiber

Fiber

anoniem1639 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Deze functie staat aan, maar kan niks terugvinden.
Maar weet je heel zeker dat het niet gewoon ergens in 'Mijn Documenten' staat onder een generieke naam als: 'Document1' of zoiets...?

Maak anders eens een test documentje en kijk waar en hoe dat automatisch wordt opgeslagen.

(Zet er een weinig voorkomend of uniek woord in waar je later weer op kan zoeken...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Naar mijn mening gaat het niet lukken: bij de slaapstand wordt de inhoud van het geheugen in een bestand op de harddisk/SSD gezet en na het ontwaken wordt dit geladen.
Door bij het opstarten bewust niet te kiezen voor het slaapstand-bestand maar voor een verse reboot, is het slaapstand bestand verloren gegaan.

De grote vraag is waarom je in godsnaam zo'n belangrijk bestand niet opslaat via Bestand, Opslaan (als): dan had je altijd een versie op je harddisk / SSD gehad, waarschijnlijk ook nog met een herstelbare versie.

Ik denk dat dit een harde les voor je is in verantwoord bestandsbeheer, maar het blijft rot voor je. 8)7

• Fiber

Fiber

Volgens mij doet dat er helemaal niet toe als er echt elke vijf minuten automatisch wordt opgeslagen. Dan ben je hooguit de laatste 4:59 minuten kwijt als het goed is.

De vraag is dus of dat automatisch opslaan echt aanstaat en zo ja waar dat dan wordt opgeslagen en onder welke naam. Maar dat kun je dus testen, zoals ik hierboven al schreef.

• anoniem1639
er is een tmp bestand maar als ik dit opent krijg je dit:
<IMAGE INDEX="1">
<NAME>Power.EnergyEstimationEngine.Control</NAME>
<DESCRIPTION></DESCRIPTION>
<NOTES>VERSION=10.0.15044.1001;Source=CLI;;TargetSkus=Invalid;EncryptPackage=False;SignPackage=False;PackageID=1e05dd5d-a022-46c5-963c-b20de341170f;</NOTES>
<AUTHOR></AUTHOR>
<VERSION>1.0</VERSION>
<ALTITUDE>0</ALTITUDE>
<RESETCLEAR>0</RESETCLEAR>
<PACKAGEID>{1e05dd5d-a022-46c5-963c-b20de341170f}</PACKAGEID>
<DIRCOUNT>6</DIRCOUNT>
<FILECOUNT>10</FILECOUNT>
<TOTALBYTES>3273</TOTALBYTES>
<HARDLINKBYTES>0</HARDLINKBYTES>
<CREATIONTIME>
<HIGHPART>0x01D29F93</HIGHPART>
<LOWPART>0x53DD7317</LOWPART>
</CREATIONTIME>
<LASTMODIFICATIONTIME>
<HIGHPART>0x01D29F93</HIGHPART>
<LOWPART>0x53F2E8BE</LOWPART>
</LASTMODIFICATIONTIME>
<WIMBOOT>0</WIMBOOT>
</IMAGE>

• anoniem1639
Het is wel van de goede datum en rond de goede tijd, maar weet niet wat ik hier mee kan doen...

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-03 23:11
Mijn informatica leraar sprak in zo'n situatie de legendarische woorden: "Niet opgeslagen? Uithuilen en opnieuw beginnen!"

iRacing Profiel

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Jup, start over. Je weet als het goed is nu wel wat je wilt zeggen dus scheelt weer tijd :)

Voor de toekomst, dit is wat ik doe:
1) Schrijf het concept in een onenote notitieblok die in de cloud is opgeslagen. Gebruik ik voor al mijn notities. Zo kun je eigenlijk nooit iets kwijt raken, bij gebrek aan een save-knop slaat ie het namelijk iedere paar seconden (online) op.
Volgensmij is de windows store variant van onenote volledig gratis, maar ik gebruik de 2016 variant.

2) Wanneer het tijd is er een permanente versie van te maken copy/paste naar word, meteen opslaan, en dan gaan uitwerken hoe je het wilt hebben. Word doet ook iedere paar minuten document saven tenzij je bepaalde vage settings gebruikt.

• Fiber

Fiber

defusion schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:11:
[...] Word doet ook iedere paar minuten document saven tenzij je bepaalde vage settings gebruikt.
Precies, dus ik denk nog steeds dat het toch ergens staat maar dat TS gewoon niet goed genoeg gezocht heeft. O-)

Maar goed, ik denk dat al dat zoeken onderhand meer tijd gekost heeft dan je huiswerk overnieuw maken... :z

• defusion
  • Niet online
Daarvoor moet het meen ik wel een eerste keer zijn opgeslagen. Daarom het advies meteen te saven / er een naam aan te geven.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
defusion schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:25:
Daarvoor moet het meen ik wel een eerste keer zijn opgeslagen. Daarom het advies meteen te saven / er een naam aan te geven.
Dit is inderdaad het geval. Office staat automatisch op saven op de x-aantal minuten. Maar dan moet je wel eerst een bestand hebben opgeslagen.

Als je een recentere Office had gehad, dan hoefde dat laatste ook niet meer en had je dus gewoon je document gehad, met max 5 minuten verlies.

Ik heb het vaker zien gebeuren, al was dat wel een tijd geleden Een medestudent had 5 uur aan een document gewerkt, wilde printen en kreeg toen een vastloper. Alles weg, want nooit eerder opgeslagen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee