Upgraden audio-set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Gezien dat mij mengpaneel het langzaam aan het begeven is ben ik aan het kijken naar een upgrade van mijn audioinstallatie.

Momenteel heb ik het volgende staan:

2x Behringer Truth 2031P
Behringer Reference amp a500
Behringer Xenyx 1204

Met name de Xenyx wil ik graag vervangen. Ik ben op zoek naar iets dat zowel digitale input als rca en xlr aan kan. Ik vind het echter lastig deze combi te vinden zonder op HiFi spul uit te komen, of om overal zelf D/A converters tussen te zetten.
Ik wil voorlopig nog graag gebruik blijven maken van de speakers en amp, die bevallen prima voor nu. Helaas ben ik niet erg up to date meer in de audiowereld op het moment.
Bij een aantal winkels gekeken, maar geen fatsoenlijke linemixer gevonden. Wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft en zegt van oh, deze moet je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
In de 1204 mis je dus alleen de digitale ingangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
blissard schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:13:
In de 1204 mis je dus alleen de digitale ingangen?
Dat klopt.
Geen idee of er uberhaupt analoge linemixers met ingebouwde ad/da converters zijn (ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden). Als dat erg lastig wordt, of niet aan te raden, zou het een optie zijn om een losse ad/da converter te gebruiken

Verder zou ik qua gemak en inbouwen liever de bediening aan de voorkant ipv bovenkant willen hebben, en dan ook zonder faders maar met potmeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
Dan is de behringer U-PHORIA UMC1820 volgens mij een goede oplossing