Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFexy
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-04 18:39
Ik ben er sinds kort achtergelomen dat mijn scherm van de Galaxy S7 iets ingebrand is. Niet eens de status balk, maar die snelkoppelingen in het actiecentrum. Je ziet het alleen een beetje als je een iets grijs ziet oid
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/16k1ffb.jpg

Ik heb contact met Samsung opgenomen om te vragen of dit onder de garantie valt. Helaas konden ze daar geen antwoord op geven en moet ik hem maar 'gewoon' opsturen. Mijn toestel ziet er letterlijk uit als nieuw en heeft nog tm april 2018 garantie.

Heeft iemand hier ervaring met dit soort reparaties? Is de kans groot dat het gewoon onder de garantie valt? Als het relatief duidelijk is dat ze dit niet onder garantie gaan repareren, dan laat ik het gewoon zitten. Het is geen €40 onderzoekskosten + 2 weken geen mobiel waard.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 05-10-2017 09:43 . Reden: Spoiler tags verwijderd ]

Beste antwoord (via xFexy op 05-10-2017 11:09)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft een telefoon, dus schopje van TGA naar AND.

Aangezien je telefoon verder nog helemaal nieuw is en inbranden eigenlijk een technische / productiefout is (het komt bij alle Oled schermen voor in meer en mindere maten) kan ik mij niet voorstellen dat dit niet onder de garantie valt.

Overigens zie ik op je scherm maar weinig tekenen van inbranden. Ik heb schermen gezien waarbij icoontjes en de notificatiebalk volledig waren ingebrand. Het enige wat ik bij jou zie is een grijze streep. Is het in het echt ook zo of zie je dan meer?

Als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/techbeasts.com/wp-content/uploads/2015/11/amoled-screen-burn.jpg

Je kan bij de bovenstaande afbeelding duidelijk zien dat de klok op het homescreen ingebrand staat.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 05-10-2017 09:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dit betreft een telefoon, dus schopje van TGA naar AND.

Aangezien je telefoon verder nog helemaal nieuw is en inbranden eigenlijk een technische / productiefout is (het komt bij alle Oled schermen voor in meer en mindere maten) kan ik mij niet voorstellen dat dit niet onder de garantie valt.

Overigens zie ik op je scherm maar weinig tekenen van inbranden. Ik heb schermen gezien waarbij icoontjes en de notificatiebalk volledig waren ingebrand. Het enige wat ik bij jou zie is een grijze streep. Is het in het echt ook zo of zie je dan meer?

Als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/techbeasts.com/wp-content/uploads/2015/11/amoled-screen-burn.jpg

Je kan bij de bovenstaande afbeelding duidelijk zien dat de klok op het homescreen ingebrand staat.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 05-10-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:20

Zorian

What the fox?

Het kan aan mij liggen, maar ik zie het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFexy
rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:42:
[mbr]Dit betreft een telefoon, dus schopje van TGA naar AND.[/]

Als voorbeeld:

[afbeelding]

In het echt zie je het wel wat beter. Ik kan bijv het icoontje voor stille modus wel zien, maar het is bij lange na niet zo erg als op de foto die jij liet zien.

[ Voor 3% gewijzigd door xFexy op 05-10-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

xFexy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:16:
In het echt zie je het wel wat beter. Ik kan bijv het icoontje voor stille modus wel zien, maar het is bij lange na niet zo erg als op de foto die jij liet zien.
Ah ok. Als je icoontjes kan zien dan kan je duidelijk spreken over inbranden inderdaad. Als je er niks aan laat doen dan zie het er over een half jaar net zo uit als op de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFexy
rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Ah ok. Als je icoontjes kan zien dan kan je duidelijk spreken over inbranden inderdaad. Als je er niks aan laat doen dan zie het er over een half jaar net zo uit als op de foto.
Oké, bedankt! Dan laat ik hem repareren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 19:37
Heb ik ook gehad inderdaad! Ben toen naar de Samsung store gegaan en die vertelde mij dat ik hem kon laten repareren onder garantie!
Pagina: 1