Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met Firstcoin (FRST)? Bekend op Coinmarket, meer dan 100 miljoen dollar marktwaarde maar vrijwel geen informatie over te vinden? (In het Nederlands al helemaal niet) Ik sta op het punt deze te kopen, doormiddel van een pakket (vanaf 100 dollar) kan je een gedeelte van je coins voor een half jaar vastzetten, net zoals de meeste andere investeerders in Firstcoin doen. Hiermee proberen de bedenkers een stabiele/constante stijging te creëren, en als ik de grafieken bekijk lukt dit vrij aardig. De afgelopen week is de handel in deze coin pas echt massaal begonnen. Via een bonussysteem dat je bij een iets uitgebreider krijgt kan je met een beetje netwerken veel coins verdienen. Deze coins worden om de 2 weken uitbetaald en een gedeelte hiervan is direct opneembaar. Dit moment iedere 2 weken is dus vrijwel de enige dag de dat de koers zakt. Het mooie aan dit bonussysteem is, dat je alleen op uitnodiging kan deelnemen. Hierdoor heeft iedereen er baat bij dat er zoveel mogelijk nieuwe investeerders bijkomen. Als nieuwe investeerders jouw sponsorcode gebruiken (die hebben ze nodig om een account aan te maken) dan krijg jij 10% van de inleg als bonus. Klinkt goed toch? Ook van de investeerders die hier weer onder komen krijg je nog een gedeelte bonus en zo verder en verder... Dit systeem lijkt een goede manier om je inzet alsnog op korte termijn terug te verdienen ook al staat je oorspronkelijke inzet voor een half jaar vast.

Graag hoor ik van jullie of iemand ervaring heeft met deze coin en/of dit bonussysteem? Ik sta op het punt hieraan deel te nemen omdat ik van mening ben dat deze coin en dit systeem uniek is in zijn soort. Heb er verder niet super veel verstand van maar als je vragen hebt stel ze gerust ;)

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-10-2017 19:23)

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
Ik zat net al eens te zoeken in het forum of er ergens iets staat geschreven
over waar investeringen op dit moment wel nuttig zijn. Maar kom niet veel
verder dan - heb je geld betaal je leningen en koop een huis :)

De zoektocht naar rendement is dus nog niet zo simpel.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dit bonus systeem is een bekend en redelijk standaard systeem in bepaalde gebieden. Men noemt het ook wel een piramide spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik al gehoord, maar denk je dat het een betrouwbaar is? Mijn bronnen investeren allemaal zelf hier in, maar hierbuiten heb ik nog niemand gesproken die ervaring heeft met Firstcoin of het hierbij horende bonussysteem.

Als Firstcoin op deze manier marktaandeel blijft winnen lijkt het mij zeer aantrekkelijk om hier in te investeren omdat zoveel investeerders voor een half jaar vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik werd laatst op bitconnect gewezen, nou ben ik helemaal niet thuis in dit soort zaken.
Maar na 15 minuten google vond ik het al te wazig om er ook maar iets verder in te duiken.

Dit klinkt niet veel anders - als je er niet voldoende over weet, trek het dan in twijfel of
ga je volledig inlezen.

succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peter, ik ben nu 2 dagen bezig met informatie verzamelen en ik moet zeggen dat ik het grootste gedeelte vrij goed begrijp. Ik heb nog best veel informatie voor wie geïnteresseerd is. Ik kom echter graag in contact met mensen die hun ervaringen hierover met mij willen delen voor ik de stap neem om dergelijke pakketten vast te zetten.

Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

En de duck is in dit geval een pyramide spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:24
Echt ALLES wat je omschrijft schreeuwt gewoon om "piramidespel". En:
Ja dat had ik al gehoord, maar denk je dat het een betrouwbaar is?
Wat denk je nou zelf? Een piramidespel betrouwbaar? Een piramidespel is een oplichtingsmethode...

Ik kan je exact vertellen wat er gaat gebeuren: over een paar weken (hooguit een paar maanden, maar ik denk niet dat ze het zo lang vol zullen houden) is die toko ineens "gehackt" en is iedereen z'n doekoes kwijt. Iedereen zal boos en verontwaardigd zijn, opzoeken wie er achter Firstcoin zit (er staat geen enkele naam op die website van ze), wat ze niet gaat lukken. Uiteindelijk gebeurt er helemaal niks mee en kan er niemand vervolgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:29:
Ja dat had ik al gehoord, maar denk je dat het een betrouwbaar is?
Een betrouwbaar piramidespel? Vraag je nu serieus of het een betrouwbaar piramidespel is? :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:57:
[...]

Een betrouwbaar piramidespel? Vraag je nu serieus of het een betrouwbaar piramidespel is? :D
Er zijn wel "Betrouwbare" piramidespelen, maar dan moet je er wel zelf mee beginnen :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
dit ziet er toch wel heel legit uit :'(

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fKx-9EKG14U]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Cryptocoins zouden wel eens het eerste legale ponzischeme kunnen zijn. Geen reden voor een hack of andere manier om beleggers hun activa te ontnemen. Gewoon net zoveel coins uitgeven en verkopen dat de markt verzadigd is en de koers inzakt. Niemand word iets afgenomen, want de organisator heeft netjes geleverd wat je micht verwachten.

Er is geen ruimte voor tientallen of honderden cryptocurrencies. Bitcoin is bekend en groot, ethereum voegt met smart contracts wezenlijk meer mogelijkheden toe. Andere coins, ik heb mijn twijfels.

Geldezels van drugsnetwerken zijn wel tech savvy, maar vrij conservatief. Zonder hun backing gaat je koers nooit sky high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik begrijp het eigenlijk wel. Ik heb ook wel momenten gedacht dat ik mijn
geld 10 jaar geleden ergens in had moeten stoppen, zoals de bitcoin.

Het triggerd mij ook enorm, om ergens 1000 of mischien wel 5000 euro in
te investeren zodat het nog ietwat groeit. Maar ja, ten eerste heb ik de kennis niet
en ten tweede zijn de batterijen van mijn glazen bol leeg.....en dan val ik weer
terug op logisch nadenken. En dan vallen dit soort dingen als firstcoin vrij snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laten vertellen dat de cryptocurrency die op Coinmarketcap.com staan over het algemeen redelijk goed te vertrouwen zijn, wat vinden jullie daar van?

De totale waarde van deze munt is meer dan 100 miljoen dollar, als dit het werk is van oplichters hebben ze toch goed hun best gedaan ;)

https://coinmarketcap.com...irstcoin/historical-data/

YouTube: Firstcoin Presentation ENG 2017 June

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Je staat te springen op er in te stappen dus ik zeg doen!

Zorg wel dat je het doet met geld wat je kunt missen....

hoewel het leermoment misschien nog groter is als je het doet met geld wat je niet kan missen

[ Voor 32% gewijzigd door emnich op 04-10-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar moet ik je gelijk in geven Peter, maar ik vrees dat we zonder een ''out-of-the-the-box-gedachte'' tot ons 70ste moeten werken en ik moet eerlijk zeggen dat dit eigelijk niet de bedoeling was ;)

Ik zeg dat dat iedereen dit meteen moet kopen maar het leek mij de moeite waard om me hier verder in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:22:
Ik heb me laten vertellen dat de cryptocurrency die op Coinmarketcap.com staan over het algemeen redelijk goed te vertrouwen zijn, wat vinden jullie daar van?

De totale waarde van deze munt is meer dan 100 miljoen dollar, als dit het werk is van oplichters hebben ze toch goed hun best gedaan ;)

https://coinmarketcap.com...irstcoin/historical-data/

YouTube: Firstcoin Presentation ENG 2017 June
Op coinmarketcap komen is niet zo moeilijk. Er staan 600+ coins op coinmarketcap. Denk je dat die allemaal betrouwbaar zijn?

Lees de reacties boven je, bijna niemand is het met je eens. Maar goed, het is jouw geld, stop erin wat je kunt missen en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelfs blij dat jullie zo kritisch zijn! Nee dat denk ik niet maar deze staat toch al vrij hoog?

Ik heb zelf weinig ervaring in deze wereld maar ik wil graag de kansen en bedreigingen tegen elkaar afwegen haha. Ik denk dat het het verstandigst is om de koers nog even aan te kijken en niet teveel vast te zetten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Als “jouw bronnen” er allemaal al in investeren, en je acht die bronnen betrouwbaar, wie houdt je tegen?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik zat net al eens te zoeken in het forum of er ergens iets staat geschreven
over waar investeringen op dit moment wel nuttig zijn. Maar kom niet veel
verder dan - heb je geld betaal je leningen en koop een huis :)

De zoektocht naar rendement is dus nog niet zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Jammer dat het topic over Engofor verwijderd is, dat had een leuke "les" kunnen zijn voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:33:
Ik heb zelf weinig ervaring in deze wereld
Laat ik een tip geven uit de echte wereld: Gratis geld bestaat niet. Als jij niet tot je zeventigste wil werken, dan moet je gaan sparen. Of kijk eens in het Financiele Onafhankelijkheid topic.

Uiteraard kan je met cryptocoins veel winst maken. En veel verlies. Maar deze laat echt alle alarmbellen afgaan.

Overigens dat je een tijd het vast moet zetten en dan uitbetaald krijg per week waar je maar een gedeelte van kan opnemen is ook nog eens hoe Ponzi schemes werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 04-10-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sparen... je bedoeld tegen 0,1% rente voor een jaartje naar de Rabobank brengen? Dat is niet echt mijn ding.

Er zijn in de financiële wereld ook genoeg voorbeelden te noemen van bedrijven die met 10mil EV 100mil VV ophalen. Nu weet ik dat dit een klein beetje appels met peren vergelijken is maar het gaat om het idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:26:
Sparen... je bedoeld tegen 0,1% rente voor een jaartje naar de Rabobank brengen? Dat is niet echt mijn ding.
Nee, jij riskeert duidelijk liever dat je al je geld verliest aan een ponzi scheme. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:26:

Er zijn in de financiële wereld ook genoeg voorbeelden te noemen van bedrijven die met 10mil EV 100mil VV ophalen. Nu weet ik dat dit een klein beetje appels met peren vergelijken is maar het gaat om het idee ;)
Wat probeer je nou te zeggen?

Sparen tegen lage rente is niet je ding en er zijn bedrijven die geld lenen? Zie het verband niet en ik vrees jij ook niet.

Hou het aub bij een spaarrekening.
Pagina: 1