Toon posts:

Is 360 mm radiator genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg verschillende antwoorden op deze vraag vandaar dat ik hem hier ook nog even stel.

Ik heb 1x intel i5-3570K en 1x EVGA 980 ti Hydro Copper. Volgens de EKWB configurator had ik genoeg aan een radiator van 360mm en 60mm dikte. De dikste die er is dus. Nu heb ik alle spullen aangeschaft en begin ik toch te twijfelen. Heb ik genoeg radiator om beide componenten over te clocken en deze ook nog koel te houden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:53
Ja het is genoeg. Maar je fans zullen wel aan het werk moeten om te koelen. De vuistregel is 120mm per component. En 120mm als extra.

Maar als je meer en dunner kan zou ik dat zeker aanraden.

[ Voor 18% gewijzigd door loki504 op 04-10-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07 10:27
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:59:
Ik krijg verschillende antwoorden op deze vraag vandaar dat ik hem hier ook nog even stel.

Ik heb 1x intel i5-3570K en 1x EVGA 980 ti Hydro Copper. Volgens de EKWB configurator had ik genoeg aan een radiator van 360mm en 60mm dikte. De dikste die er is dus. Nu heb ik alle spullen aangeschaft en begin ik toch te twijfelen. Heb ik genoeg radiator om beide componenten over te clocken en deze ook nog koel te houden?
Dikte maakt niet echt uit, voorkeur is dus oppervlakte boven dikte.

Het nadeel van dikte is ook dat je goede fans moet halen, want dikte zorgt dus ook voor extra weerstand. (verdubbeling vergeleken met een 30mm dikte rad)

Om over te clocken heb je geen ruimte meer voor. Of tenminste mits je de fans niet op 100% wilt laten draaien.

Het is altijd een afweging natuurlijk. Ik had eerst een 45mm 360 rad voor mijn 1080 Ti en een 6700k. Opzich wel te doen. Vervolgens ervoor gekozen om er een 240 30mm rad erbij te doen. CPU is nu max 60 en gpu 48 (tegelijk stres getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb er een 240mm rad bij bestelt!