Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een VPN service te installeren op de Fritz!box 7560.

FRITZ!OS 06.83 op een Fritz!box 7560.

Ik heb al gezocht bij grote VPN providers: die geven aan dat hun eigen service daar niet op kan worden geïnstalleerd, voordat ik een service afsluit die op losse apparaten moet worden geïnstalleerd, wilde ik hier vragen of iemand wellicht een mogelijkheid weet op basis van eigen ervaringen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-12-2017 09:08)

• D3cRptY
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-02-2024
Heerlijk veel respons..

Om toch iemand met eenzelfde situatie sneller verder te helpen;

https://blog.malwarebytes...one-vpn-to-rule-them-all/

http://wiki.openwrt.org/toh/start

https://greycoder.com/best-vpn-routers/

Het is eingelijk best simpel; Wil je voorkomen dat je altijd een softwarematige client aan en uit moet zetten op elk individueel apparaat kan je de VPN verbinding (openVPN) instellen op een router die achter het modem staat. Het modem moet dan VPN passthrough functie hebben. Dan hoef je niet allerlei extra handelingen uit te voeren bij b.v. een modem van KPN (wholesale)

Op het moment dat je de router - en dus alles achter de router - via de VPN verbinding laat maken kan je rekenen op een snelheid van max 50mbit - 100mbit. Wat ook belangrijk is dat de router voldoende rekeningkracht heeft omdat de encryptie, ook al is de sleutel bekend, alsnog decrypted (hihi) moet worden. Hiermee kan je dus ook veel snelheid verliezen. Letgoed op bij het afnemen van een VPN dienst of het bedrijf de dienst levert via de benodigde gegevens of alleen via hun client software. Dit is zover ik weet ongeveer 50% - 50%. Dit kan je niet altijd opmaken als je het aanmeld proces doorloopt voor het afnemen van een VPN dienst.

Wil je niet teveel knutselen is het raadzaam een Fritz!Box te nemen die door een ISP ondersteunt wordt. XS4ALL en Tweak, voor zover ik het weet. Bij Bol.com kan je dan een router kopen - soms zelfs met een paar maanden VPN, en dus ook met ondersteuning gezien het een pakket aankoop is (router met VPN dienst)

Ik heb zelf de keuze gemaakt om voor een EdgeRouter lite. Ik draai namelijk maar twee systemen achter de VPN en wat wireless voor de telefoon(s) en tablet(s) Deze ga ik nog flashen naar OPEN-WRT. Dit staat eigenlijk allen maar voor meer functionaliteit die te weinig gebruikers gebruiken waardoor fabrikanten deze functies niet standaard op een apparaat aanbieden. Niet rendabel.

Ik heb contact gehad met de support van ProtonVPN omdat ik hun zaak wel steun en de dienst ook wil gebruiken. Hier werd mij een trial aangeboden om een en ander uit te proberen. Toffe gasten en de server van de diensten vallen onder het Zwitsers recht - daar zullen ze wel over hebben nagedacht.

Als je hier niet aan durft kan je voor een 10tje een Linksys Router WRT54G op de kop tikken op marktplaats. Hier wel de verschillende firmwares in de gaten houden of het apparaat geschikt is voor open-WRT. Je kan door de beperkte rekenkracht er dan hedendaags nog niet eens zoveel mee.(het internet zal zeer langzaam worden) Maar als je dat apparaat kan instellen en alles werkt kan je een duurdere router nemen die nog enigzins ondersteunt wordt en genoeg rekenkracht heeft om 50Mbit - 100Mbit stabiel te blijven doorvoeren. Dit kan je toch al snel 80% in kosten schelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3cRptY
Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil niet een losse client gebruiken op elk afzonderlijk apparaat. Maar met mijn hele thuisnetwerk de VPN op met IGMP snooping.

Ook wil ik liever vermijden om constructies te hanteren waarbij ik geen ondersteuning krijg van de VPN dienst en allerlei dingen 'stiekem' moet doen. Als de VPN aan de wortel staat van mijn verbinding naar buiten toe is dit wel zo belangrijk voor mij dat ik ergens ondersteuning kan vragen waar ik de VPN afneem. Uiteraard wil ik hier best iets meer voor betalen.

Ondersteuning voor de Fritz!Box krijg ik van mijn ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3cRptY
Als noodoplosing staat er een artikel op reddit over het uitlezen van .config file van tweaknews VPN. Tweaknews ondersteunt echter alleen hun eigen client die alleen draait op Windows 8 of hoger. Liever heb ik de ondersteuning er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3cRptY
https://account.protonvpn.com/downloads

Ik ga deze nemen. e-mail al aangemaakt en mijn basis e-mail gemaakt. Toch maar eens van google afgestapt. 288 euro per jaar is wel een bedrag, maar toch wel prettig om bij te dragen aan het maken van een vuist tegen de huidige ontwikkelingen en de dienst(en) krijgen die ik nodig heb met de ondersteuning via het forum.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• D3cRptY
Heerlijk veel respons..

Om toch iemand met eenzelfde situatie sneller verder te helpen;

https://blog.malwarebytes...one-vpn-to-rule-them-all/

http://wiki.openwrt.org/toh/start

https://greycoder.com/best-vpn-routers/

Het is eingelijk best simpel; Wil je voorkomen dat je altijd een softwarematige client aan en uit moet zetten op elk individueel apparaat kan je de VPN verbinding (openVPN) instellen op een router die achter het modem staat. Het modem moet dan VPN passthrough functie hebben. Dan hoef je niet allerlei extra handelingen uit te voeren bij b.v. een modem van KPN (wholesale)

Op het moment dat je de router - en dus alles achter de router - via de VPN verbinding laat maken kan je rekenen op een snelheid van max 50mbit - 100mbit. Wat ook belangrijk is dat de router voldoende rekeningkracht heeft omdat de encryptie, ook al is de sleutel bekend, alsnog decrypted (hihi) moet worden. Hiermee kan je dus ook veel snelheid verliezen. Letgoed op bij het afnemen van een VPN dienst of het bedrijf de dienst levert via de benodigde gegevens of alleen via hun client software. Dit is zover ik weet ongeveer 50% - 50%. Dit kan je niet altijd opmaken als je het aanmeld proces doorloopt voor het afnemen van een VPN dienst.

Wil je niet teveel knutselen is het raadzaam een Fritz!Box te nemen die door een ISP ondersteunt wordt. XS4ALL en Tweak, voor zover ik het weet. Bij Bol.com kan je dan een router kopen - soms zelfs met een paar maanden VPN, en dus ook met ondersteuning gezien het een pakket aankoop is (router met VPN dienst)

Ik heb zelf de keuze gemaakt om voor een EdgeRouter lite. Ik draai namelijk maar twee systemen achter de VPN en wat wireless voor de telefoon(s) en tablet(s) Deze ga ik nog flashen naar OPEN-WRT. Dit staat eigenlijk allen maar voor meer functionaliteit die te weinig gebruikers gebruiken waardoor fabrikanten deze functies niet standaard op een apparaat aanbieden. Niet rendabel.

Ik heb contact gehad met de support van ProtonVPN omdat ik hun zaak wel steun en de dienst ook wil gebruiken. Hier werd mij een trial aangeboden om een en ander uit te proberen. Toffe gasten en de server van de diensten vallen onder het Zwitsers recht - daar zullen ze wel over hebben nagedacht.

Als je hier niet aan durft kan je voor een 10tje een Linksys Router WRT54G op de kop tikken op marktplaats. Hier wel de verschillende firmwares in de gaten houden of het apparaat geschikt is voor open-WRT. Je kan door de beperkte rekenkracht er dan hedendaags nog niet eens zoveel mee.(het internet zal zeer langzaam worden) Maar als je dat apparaat kan instellen en alles werkt kan je een duurdere router nemen die nog enigzins ondersteunt wordt en genoeg rekenkracht heeft om 50Mbit - 100Mbit stabiel te blijven doorvoeren. Dit kan je toch al snel 80% in kosten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3cRptY
Na vier dagen heb ik het voor elkaar gekregen met een Ubiquiti Edge Router Lite met ProtonVPN en de EdgeOS. Ik vond het echt heel moeilijk. Het kan op duizenden manieren worden ingesteld en het lijkt wel alsof het een sport is de meeste ingewikkelde manier te omschrijven op veel webfora...maar het draait.
Pagina: 1