Slang van pomp geschoten. Moederbord nat en videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Mijn vraag

Beste tweakers.

3 dagen geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn pc. Slang is door eigenschuld los geschoten van de pomp.

Te grote koppeling met te kleine slang. Dom maar helaas

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat nat is geworden is. Met nat bedoel ik geen liter maar spetters

Moederbord
Videokaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Natuurlijk direct de voedingskabel los gehaald (Powerkabel uit voeding)

Alles direct schoongemaakt videokaart eruit en schoon gemaakt. Volgende dag een complete perslucht bus leeg gespoten over de betreffende onderdelen.

Nu vandaag na 3 dagen alles aangesloten (Met juiste koppeling) Pc start op (Normaal) FIFA en GTA 5 spelen ook normaal.

Heb ik juist gehandeld of ? Verwachten jullie nog problemen nu of is die kans heel klein tot niet ?

Beste antwoord (via marcelmaria op 04-10-2017 16:18)

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 07:29

flessuh

Set sail for fail!

marcelmaria schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Vloeistof is van EKWB bloodred
Dat zou in principe "behandeld" moeten zijn om geleiding te voorkomen. Dan is het afhankelijk van hoe lang de vloeistof gebruikt is (over tijd word het (licht) geleidend)

Als ik het zo lees heb je goed gehandeld. Persoonlijk zou ik de plekjes wel in de gaten houden, vooral wat oxidatie betreft

[ Voor 15% gewijzigd door flessuh op 04-10-2017 15:28 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Als je juiste vloeistof hebt gebruikt was deze niet geleidend.
Gewoon drogen, en weer inelkaar zetten.

Heb wel eens moederplanken in de wasmachine gedaan (TIM sockets van Vapochill), werkte wel maar zou het niet meer aanraden ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Oxidatie zal later optreden, maar is uiteraard nogal afhankelijk van waar de spetters zijn gekomen. Grote kans dat het allemaal gewoon blijft werkt. Je vraag is sowieso wat laat, want zelfs al had je verkeerd gehandeld is dat nu al te laat.

Eerst de power er af.
Droog deppen met doek die niet statisch is/wordt
Goed laten drogen
(perslucht moet je mee oppassen)

Ik denk dat het een geval: Je ziet het vanzelf wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:45
je had eventueel beter kunnen schoonspoelen met speciaal water (demiwater?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
RMA kan je wel vergeten in de toekomst, (kosten voorkomen) en vergeet het zelf ook niet dat het is gebeurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 04-10-2017 15:22 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Bad Brains schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:19:
Als je juiste vloeistof hebt gebruikt was deze niet geleidend.
Gewoon drogen, en weer inelkaar zetten.

Heb wel eens moederplanken in de wasmachine gedaan (TIM sockets van Vapochill), werkte wel maar zou het niet meer aanraden ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 07:29

flessuh

Set sail for fail!

marcelmaria schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Dat zou in principe "behandeld" moeten zijn om geleiding te voorkomen. Dan is het afhankelijk van hoe lang de vloeistof gebruikt is (over tijd word het (licht) geleidend)

Als ik het zo lees heb je goed gehandeld. Persoonlijk zou ik de plekjes wel in de gaten houden, vooral wat oxidatie betreft

[ Voor 15% gewijzigd door flessuh op 04-10-2017 15:28 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Hann1BaL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:19:
Oxidatie zal later optreden, maar is uiteraard nogal afhankelijk van waar de spetters zijn gekomen. Grote kans dat het allemaal gewoon blijft werkt. Je vraag is sowieso wat laat, want zelfs al had je verkeerd gehandeld is dat nu al te laat.

Eerst de power er af.
Droog deppen met doek die niet statisch is/wordt
Goed laten drogen
(perslucht moet je mee oppassen)

Ik denk dat het een geval: Je ziet het vanzelf wel is.
Droog deppen heb ik ook gelijk gedaan met idd een niet statisch doek. Vergeten bij te zetten sorry. Het zijn niet dikke druppels geweest echt spettertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
flessuh schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Vloeistof zat er net 3 weken in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
mell33 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:21:
RMA kan je wel vergeten in de toekomst, (kosten voorkomen) en vergeet het zelf ook niet dat het is gebeurd.
Zal het zo mal gaan ? Heb alles direct schoon gemaakt en zoveel was het niet. Een goede verkoudheidsbui levert net zoveel of misschien nog minder op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
marcelmaria schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Zal het zo mal gaan ? Heb alles direct schoon gemaakt en zoveel was het niet. Een goede verkoudheidsbui levert net zoveel of misschien nog minder op
Als ze een uitgedroogde drup vinden, dan kan jou dat zeker overkomen, this meer een tip om rekening mee te houden.

Edit:
En edit je post als er nog niemand heeft gereageerd binnen 24u (dat weet je met 16K toch nu wel?)

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 04-10-2017 15:53 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
mell33 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Als ze een uitgedroogde drup vinden, dan kan jou dat zeker overkomen, this meer een tip om rekening mee te houden.

Edit:
En edit je post als er nog niemand heeft gereageerd binnen 24u (dat weet je met 16K toch nu wel?)
Ben ik met je eens maar om ieder antwoord te geven in in bericht wordt ook erg rommelig en onduidelijk ;)
Pagina: 1