Rerouten audio channels naar 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van de Logitech Z5500, een mooie 5.1 set. Ik gebruik deze momenteel als 2.1, met alleen twee speakers bij m'n beeldscherm.

Ik heb recent een tv gekocht, en ik wil de set daarvoor ook gebruiken. Ik gebruik de tv eigenlijk als monitor: de enige beeldinvoer is via de HDMI kabel naar m'n computer. Dit werkt prima, behalve het geluid: dit komt nu vanaf de verkeerde kant, omdat m'n tv haaks op m'n scherm zit (zie plaatje hieronder)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xkxmIKm.png

Speaker 1 en 2 zijn de speakers naast m'n monitor, terwijl 3 en 4 naast m'n tv hangen. Wat ik graag wil doen is het gebruiken van de 5.1 mogelijkheden om de tv speakers als links- en rechtsachter aan de set te hangen. Vervolgens wil ik in windows de channels "rerouten": linksvoor moet linksachter worden, en rechtsvoor rechtsachter. Hierdoor maken dan alleen speaker 3 en 4 geluid, volgens normaal 2.1.

Is er software die dit doet? Moet ik hiervoor een aparte geluidskaart aanschaffen? Of zijn er andere stukken hardware die dit op kunnen lossen? Ik zou bij iedere switch de kabels fysiek anders kunnen insteken in de sub (wat ook de versterker is) maar dat doe ik liever niet aangezien dat nogal een werk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 13:23
Ik begrijp dat je twee keer 2.1 wilt? Dus speakers 1+2+sub en speakers 3+4+sub?

Dan lijkt me een speakerswitch het gemakkelijkst. Sluit je 1+3 op uitgang 1 aan en 2+4 op uitgang 2. Eenvoudige switch:

https://nl.aliexpress.com...b0-48df-b433-4e88549745c7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-10 20:30
Hmm, misschien je geluid vanuit windows analoog naar je set zodat je zelf pluggetjes kan bouwen met de juiste routing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Llewy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:52:
Ik begrijp dat je twee keer 2.1 wilt? Dus speakers 1+2+sub en speakers 3+4+sub?

Dan lijkt me een speakerswitch het gemakkelijkst. Sluit je 1+3 op uitgang 1 aan en 2+4 op uitgang 2. Eenvoudige switch:

https://nl.aliexpress.com...b0-48df-b433-4e88549745c7
Dit zou inderdaad een oplossing zijn! Dus mocht het softwarematig niet lukken is dit zeker een goede oplossing. Maar ik vraag me af: kan dit niet software matig? Dwz, een digitale schakelaar die "normale" stereo uitzend, maar in plaats van over de groene kabel over de oranje (deze is geloof ik voor rechts- en linksachter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jawel, die software is er wel, zit o.m. in iets als Virtual DJ ingebouwd. Maar sec om zo te doen: niet dat ik weet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je normale analoge jacks gebruikt op je onboard (realtek) zou je bij aansluiten al de optie moeten krijgen welke connectie je maakt, dan kan je alles al omwisselen, je geeft gewoon andere output aan. Ik weet dat X-Fi wel de software heeft (creator mode), maar geen idee of dit ook on the fly nog kan via de Realteks.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@ iedereen

Je SUB speelt niet mee op 3 en 4, en alleen op 1 kanaal (links) en 2 (rechts).

Handig, een nick die iedereen heet. Super handig.

[ Voor 28% gewijzigd door Lip op 04-10-2017 20:15 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1