hogere refresh rate of hogere resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-02 14:20
Ik zoek een?
- Gaming/Office monitor
- een vriendelijke moderator

Wat is je budget?
300 € voor een monitor
good karma voor het laatste

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut niet
(iiyama blijkt wel heel goede schermen te hebben.. en blast from the past.. ik was ooit heel tevreden van AOC CRT monitors) Mijn huidige backup monitor is een 720p samsung 19inch tv ;-).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
R5-1600 - vega 56 - win10 - mijn living

context
Ik kom van een 17 inch laptop resolutie Resolutie 1600 x 900 en bouw nu terug een desktop computer. Qua grootte twijfel ik tussen 24 inch en 27 inch met natuurlijk een voorkeur voor het laatste maar dat maakt het prijziger.

Gezien mijn budget wordt het kiezen tussen 1080p@144hz of 1440@75. Welke kijkervaring is het aangenaamste? Welke optie zal mij het meeste kans opleveren om met een vega56 op de hoogste detailsetting te gamen. (ik neem aan de 1080p... zou moeten minder vergen van je videokaart)
Ik neem aan dat het sowieso een leuke sprong voorwaarts wordt qua kijkervaring.

Volgende exemplaren staan in mijn compare list... maar ik vind het moeilijk kiezen:
pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GE2288HS-B1 Zwart
pricewatch: AOC G2460PF Rood, Zwart

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10-2025
Je moet eigenlijk kijken wat je zelf belangrijk vind en wat je het meeste gaat doen.

Ik speel bijvoorbeeld csgo en daar is een 144hz veel belangrijker den een 1440p omdat de meeste toch met een resolutie van 1024 spelen.

*Heb mij zelf hier nog niet veel in verdiept maar omdat je een AMD gpu hebt kan het kopen van een free sync scherm ook interesant zijn.

http://www.amd.com/en-us/...hnologies-gaming/freesync

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-02 14:20
Ja, freesync had ik steevast aangevinkt in de pricewatch.

Het probleem is dat ik van een systeem kom waar door de grafische kaart het gamen de laatste tijd werd beperkt en het FPS gedoe naar de PS4 verplaatste. (alhoewel muis en keyboard volgens mij beter werken)

Gezien mijn "verleden" zal het vooral strategische games en toch FPS worden. Call of Duty maar es weer op de PC nu WO II terug wordt opgezocht. Multiplayer.. dunno.. Ik werd op de PS4 te vlug afgeknald. Dat maakt het minder leuk.

Verder programmatie.. surfen... etc.. the usual office hutsepot.

[ Voor 6% gewijzigd door Koja78 op 04-10-2017 14:25 ]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-02 22:21

Pykow

Angelo OTR

Ik kan je hierna verwijzen:
YouTube: BESTE GAME MONITOR 2017 144HZ OF 1440P

Daar leg ik uit wanneer je beter voor 144hz moet kiezen of voor een hoge resolutie.
Kort gezegd.Speel je snelle shooters ga voor 144hz. Speel je RTS, Simulatoren, arcade racers dan is 60hz voldoende.

Resolutie is soms ook gewoon smaak.
Ik vind 1080p te klein voor Office gebruik.
Daarom heb ik ook een 1440p monitor en een wide 1080p monitor op kantoor staan.

Angelo NL / Global Cargo VTC