Netgear WNDR 4300 en Archer C7 V2 veiligheid en internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Netgear WNDR 4300 en Archer C7 V2 veiligheid en internet

Ik heb een probleem met de Netgear WNDR 4330 wat betreft bepaalde websites openen.
Krijg een melding dat je de website niet kunt openen.

Controleer de proxy en firewall krijg ik op het scherm te zien.
Dit begon toen ik de een firmware update van de router deed.

Had voor jaren geleden de router al vervangen door Archer C7 en deze werkt perfect.
Probleem wat ik nu heb is dat iemand toegang tot de router heeft.
Het internet bij ons is niet snel als iemand een YouTube filmpje bekijkt dan heeft een ander moeite om een webpagina te openen.
Als we de indruk krijgen dat het internet langzaam is bekijk ik altijd de router of er eventueel veranderingen wat aangesloten apparaten betreft.

Dat is nu het geval, kwam er achter dat iemand gebruik maakte van onze router. Router opnieuw opstarten kijken welke apparaten aangesloten zijn en binnen een half uur zat er alweer iemand op onze router.

Dat was de reden om de Netgear weer aan te sluiten.

Om het verhaal niet langer te maken zou ik graag het volgende willen weten.

Zijn er mensen die een Netgear gebruiken en het probleem kennen dat ze een webpagina niet meer kunnen openen en dit via de Netgear hebben kunnen oplossen.
Zou ik dat graag vernemen.

Verder hoe stel veilig de Archer C7 zodat niet iedereen een verbinding maken kan met de router.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:59
Als je de Archer C7 wilt gebruiken? (welke versie? V1/V2/V3/V4)
Zorg dan evt. voor de volgende dingen:
  • Verander je SSID (Wifi naam) in iets waar je zelf behoefte aan hebt ;)
  • Verander je wachtwoord naar iets willekeurigs wat jij kunt onthouden, stel het type wachtwoord ook in WPA2-PSK en dan als type AES.
  • Zet je gastnetwerken uit ;)
  • Schakel ook de WPS instellingen uit
Met bovenstaande kom je al een heel eind om te zorgen dat er iemand anders zo niet meer online komt via jou router.

Maar weet je zeker dat er een ander op je router zit/zat en dat het niet een eigen device is wat ook je wifi verbinding gebruikt? iets als een smart-tv of een zonnepaneel convertor ofzo?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Annuk bedankt voor het meedenken.

Het is de V2 met de nieuwste firmware. Had vandaag al voor het inloggen 192.168.1.1 al een sterk paswoord en gebruikersnaam gemaakt en om een apparaat te verbinden ook een wachtwoord met meer dan 20 karakters.

De SSID nog niet veranderd. Weet trouwens niet welke naam Archer normaal heeft maar ik gebruik al een andere alle andere instellingen zijn pressies zoals jij vermelde ingesteld.

Het vreemde vanavond komt mijn vrouw thuis en zeg tegen haar dat ze de mobile telefoon Apple opnieuw moet aanmelden met een nieuw wachtwoord.
Zij de telefoon op de SSID die we altijd gebruiken gekozen en direct verbinding???

Zeg tegen haar, dit is niet mogelijk daar ik het wachtwoord vandaag opnieuw gemaakt heb.
Ze kon zowel op 2,4 als op 5G zonder iets van een wachtwoord invullen direct verbinden.

Had ook geprobeerd met wat mobile telefoons Android's geprobeerd een verbinding tot stand te brengen maar dat ging niet moest het wachtwoord invoeren om te verbinden.
Ook alle laptops en computers iPad's en andere tabblad's met wachtwoord aanmelden.

Alleen de Apple telefoon kon zonder ook maar iets te hoeven te doen een verbinding maken.

Vreemd

Met de Netgear kun je alleen verbinding met een apparaat maken als je toestemming geeft en dat mis ik bij de Archer.

Nog even op jou laatste zin te komen of ik het zeker weet dat het niet een van mijn apparaten zijn.
Heb een lijst met namen waar alle apparaten met de Mac adressen op vermeld staan deze week ook nog alles opnieuw op papier gezet. Niet dat ik deze elke keer nakijk alleen als het internet achteruit gaat.
We hebben maar een snelheid van 1.35 Mb dus als je foto's via (zeg Facebook) wilt bekijken en een ander een YouTube filmpje zit je aan het maximale van je snelheid.

Dat met de Apple telefoon ben ik niet blij mee, Heb jij misschien een oplossing.

We gaan gewoon door zal de SSID nu veranderen.
Is er misschien een mogelijkheid om te zorgen dat je de SSID niet op het netwerk kunt zien dat zou mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:59:
Annuk bedankt voor het meedenken.

Het is de V2 met de nieuwste firmware. Had vandaag al voor het inloggen 192.168.1.1 al een sterk paswoord en gebruikersnaam gemaakt en om een apparaat te verbinden ook een wachtwoord met meer dan 20 karakters.

De SSID nog niet veranderd. Weet trouwens niet welke naam Archer normaal heeft maar ik gebruik al een andere alle andere instellingen zijn pressies zoals jij vermelde ingesteld.
Je wifi wachtwoord is het beste als het een wachtwoord zin oid, en niet een random letters/cijfers/leestekens reeks ;)
Het vreemde vanavond komt mijn vrouw thuis en zeg tegen haar dat ze de mobile telefoon Apple opnieuw moet aanmelden met een nieuw wachtwoord.
Zij de telefoon op de SSID die we altijd gebruiken gekozen en direct verbinding???

Zeg tegen haar, dit is niet mogelijk daar ik het wachtwoord vandaag opnieuw gemaakt heb.
Ze kon zowel op 2,4 als op 5G zonder iets van een wachtwoord invullen direct verbinden.

Had ook geprobeerd met wat mobile telefoons Android's geprobeerd een verbinding tot stand te brengen maar dat ging niet moest het wachtwoord invoeren om te verbinden.
Ook alle laptops en computers iPad's en andere tabblad's met wachtwoord aanmelden.

Alleen de Apple telefoon kon zonder ook maar iets te hoeven te doen een verbinding maken.

Vreemd
Niet toevallig op een macbook of ipad oid ingelogd waar haar account in/op staat?
*ben niet bekend met apple, maar zal het niet zo zijn dat als het antwoord op bovenstaande ja is, dat dat via de apple cloud over gezet wordt?
Met de Netgear kun je alleen verbinding met een apparaat maken als je toestemming geeft en dat mis ik bij de Archer.

Nog even op jou laatste zin te komen of ik het zeker weet dat het niet een van mijn apparaten zijn.
Heb een lijst met namen waar alle apparaten met de Mac adressen op vermeld staan deze week ook nog alles opnieuw op papier gezet. Niet dat ik deze elke keer nakijk alleen als het internet achteruit gaat.
We hebben maar een snelheid van 1.35 Mb dus als je foto's via (zeg Facebook) wilt bekijken en een ander een YouTube filmpje zit je aan het maximale van je snelheid.

Dat met de Apple telefoon ben ik niet blij mee, Heb jij misschien een oplossing.

We gaan gewoon door zal de SSID nu veranderen.
Is er misschien een mogelijkheid om te zorgen dat je de SSID niet op het netwerk kunt zien dat zou mooi zijn
'
Heb je qua mac-adressen niet ergens een nieuw kaartje in gezet oid dat je dat vergeet?
Of ergens anders ergens in huis iets gewijzigd? Nieuwe printer, nieuwe smartphone/tablet/smart-tv?
Je kunt even tijdelijk proberen het mac-adres te blokkeren, je komt er vanzelf achter als het wel een eigen apparaat is welke het is ;)

Je kunt je SSID inderdaad uitzetten, zodat je handmatig moet gaan invoeren, maar w.b.t. veiligheid is dat één grote wassen neus ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren Annuk,

Je zou ook kunnen aannemen dat er wel mensen zijn die van onze router gebruik maken. Zoals ik al schreef maak gebruik van een lijst met Mac adressen dan kan ik makkelijk zien als een Mac adres extra op de router verschijnt.
Ben zelf ook niet zo bekent met een Apple maar onze Mac's iPad en computers moet ik gewoon opnieuw aanmelden met wachtwoord.

Het enige wat ik nu nog moet doen is te kijken als ik de SSID een nieuwe naam geeft.
Wat inhoud dat alle apparaten opnieuw moet aangemeld moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@Verwijderd Hieronder vind je een overzicht van optimale instellingen van de TP-Link Archer C7:
'
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Security Settings
Beveiliging die is aangevinkt = WPA/WPA2 personal --> recommended
Version = WPA2-PSK
Encryption = AES

- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Security Settings
Beveiliging die is aangevinkt = WPA/WPA2 personal --> recommended
Version = WPA2-PSK
Encryption = AES

De SSID namen van 2,4 en 5Ghz dienen verschillend te zijn van elkaar
De Wifi wachtwoorden mogen wel het zelfde zijn (minimaal 8 tekens)

Welke hardware versie heb je van de Archer C7? V1/V2/V3/V4?
Dit staat op het product, maar dit kun je eventueel ook in de webinterface vinden onder
System Tools --> Firmware Upgrade --> Hardeware version

Tevens zijn wij ook benieuwd welk nummer er achter build staat
Dit is te vinden bij System Tools --> Firmware Upgrade --> Firmware Version

Mvg Carmen van TP-Link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Carmen,

Vanmorgen al heeft iemand de router over genomen en heb het net weer voor elkaar gekregen dat ik weer toegang heb tot de router. Intussen ook het een en ander aangepast
Kom nu niet via WIFI meer in de router als ik dit probeer lees ik;
Oops! It looks like you aren't connected to your TP-Link network.
Please check your network connection and try again.
Nu weet ik niet of dit komt doordat ik een app op de telefoon geinstalleerd Tether deze intussen verwijderd maar kan geen verbinding met de router maken via Wifi.
Net geprobeerd met een Macbook Pro via wifi een verbinding te maken met de router en dit gaat zonder problemen.
Is niet de computer die ik gebruikt heb voor het opnieuw instellen van de router.
Op de laptop die via Lan de router opnieuw heb ingericht krijg ik geen verbinding met de router via WIFI

De instellingen heb ik zoals jij beschrijft.
SSID namen heb ik gekozen Hacker_Go_Home_2.4 en Hacker_Go_Home_5G dit lijkt mij voldoende.

Status:
Firmware version: 3.15.1.Build 1606 16 Rel.44182N
Hartware Version: Archer C7 v2 00000000

Donders intussen een hele dag naar de knoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:43:
Hallo Carmen,

Vanmorgen al heeft iemand de router over genomen en heb het net weer voor elkaar gekregen dat ik weer toegang heb tot de router. Intussen ook het een en ander aangepast
Kom nu niet via WIFI meer in de router als ik dit probeer lees ik;
Oops! It looks like you aren't connected to your TP-Link network.
Please check your network connection and try again.
Nu weet ik niet of dit komt doordat ik een app op de telefoon geinstalleerd Tether deze intussen verwijderd maar kan geen verbinding met de router maken via Wifi.
Net geprobeerd met een Macbook Pro via wifi een verbinding te maken met de router en dit gaat zonder problemen.
Is niet de computer die ik gebruikt heb voor het opnieuw instellen van de router.
Op de laptop die via Lan de router opnieuw heb ingericht krijg ik geen verbinding met de router via WIFI

De instellingen heb ik zoals jij beschrijft.
SSID namen heb ik gekozen Hacker_Go_Home_2.4 en Hacker_Go_Home_5G dit lijkt mij voldoende.

Status:
Firmware version: 3.15.1.Build 1606 16 Rel.44182N
Hartware Version: Archer C7 v2 00000000

Donders intussen een hele dag naar de knoppen.
------------------------------------

Aan het buildnummer te zien is je router up to date.
Is het alleen de laptop die draadloos NIET kan verbinden met het Wi-Fi netwerk van de router?
Werken andere apparaten prima zoals je telefoon of tablet? Indien ja :
- Vergeet het Wi-Fi netwerk en maak een nieuwe koppeling d.m.v het wachtwoord
- Herstart je PC/Laptop eens
- Controleer in apparaatbeheer of je Wi-Fi adapter misschien een update nodig heeft
- Installeer desnoods je Wi-Fi adapter opnieuw

Graag zijn we benieuwd naar het resultaat.

Mvg Carmen van TP-Link *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dezelfde laptop die ik gebruikt heb voor de installatie.
Heb van Alvast Internet Security een test doorgevoerd en deze verwees mij naar de router wat ik heb gedaan en kan via Alvast op de router komen.

Waar het mij nu omgaat is, kan ik SSID zo instellen zodat hij niet zichtbaar op het internet is.
Dan kan als dit mogelijk is eerst opnieuw het SSID aanpassen zodat de ander niet direct direct kan zien wie er in de lucht zit. Bij ons in de straat kan ik thuis 9 verschillende verbindingen zien daarvan zijn er 2 van mij.

Denk ook niet dat mijn WIFI adapter er iets mee te maken heeft dat iemand mijn router over kan nemen.
We maken thuis gebruik van verschillende mobile telefoons wat computers en laptops verder iPad's tablet's kan natuurlijk wel gaan kijken of alles up to date is maar het probleem is dat iemand controle heeft over de Archer C7 en ik niet in staat ben dit te beveiligen.

Vrijdag 6 oktober

Denk dat ik de Archer C7 er achter weg gooi.
Vanmorgen tussen 4 en 6 uur gekeken wie aangesloten was op de router.
Weer iemand waarvan ik het Mac adres niet kan achterhalen.

Heb de router weer opnieuw opgestart en gekeken onder Wireless Statistics en het onbekende Mac adres staat er even vrolijk ertussen. Misschien dat er iemand is die kan achterhalen wat het mac adres voor apparaat is.
A2-91-8F-4E-66-DC
Heb ook al het zend vermogen van de router naar beneden gebracht via Wireless Advanced Transmit Power deze staat nu op Middle zowel op 2.4 als op 5G het onbekende mac adres maakt verbinding met 2.4GHz en staat er even vrolijk tussen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 11:03 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:57:
...mac adres voor apparaat is.
A2-91-8F-4E-66-DC
Welk IP-adres krijgt-ie toegewezen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:57:
Het is dezelfde laptop die ik gebruikt heb voor de installatie.
Heb van Alvast Internet Security een test doorgevoerd en deze verwees mij naar de router wat ik heb gedaan en kan via Alvast op de router komen.

Waar het mij nu omgaat is, kan ik SSID zo instellen zodat hij niet zichtbaar op het internet is.
Dan kan als dit mogelijk is eerst opnieuw het SSID aanpassen zodat de ander niet direct direct kan zien wie er in de lucht zit. Bij ons in de straat kan ik thuis 9 verschillende verbindingen zien daarvan zijn er 2 van mij.

Denk ook niet dat mijn WIFI adapter er iets mee te maken heeft dat iemand mijn router over kan nemen.
We maken thuis gebruik van verschillende mobile telefoons wat computers en laptops verder iPad's tablet's kan natuurlijk wel gaan kijken of alles up to date is maar het probleem is dat iemand controle heeft over de Archer C7 en ik niet in staat ben dit te beveiligen.

Vrijdag 6 oktober

Denk dat ik de Archer C7 er achter weg gooi.
Vanmorgen tussen 4 en 6 uur gekeken wie aangesloten was op de router.
Weer iemand waarvan ik het Mac adres niet kan achterhalen.

Heb de router weer opnieuw opgestart en gekeken onder Wireless Statistics en het onbekende Mac adres staat er even vrolijk ertussen. Misschien dat er iemand is die kan achterhalen wat het mac adres voor apparaat is.
A2-91-8F-4E-66-DC
Heb ook al het zend vermogen van de router naar beneden gebracht via Wireless Advanced Transmit Power deze staat nu op Middle zowel op 2.4 als op 5G het onbekende mac adres maakt verbinding met 2.4GHz en staat er even vrolijk tussen
-------------------------------------------------

Als je de virusscan tijdelijk uitschakeld (ook de firewall) kom je er dan wel draadloos in?

Als je het MAC adres in de webinterface onder het kopje Access Control eens blokkeert, is er dan een bepaald apparaat in huis die dan geen internet meer krijgt? Het moet een apparaat zijn die lokaal is verbonden.

Mvg Carmen van TP-Link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

Welk IP-adres krijgt-ie toegewezen?
Kom hier niet meer achter heb een andere router in gebruik.
Archer krijg ik niet voor elkaar dat ik een veilige verbinding heb.

Had een foute IP adres genomen dus weer verwijderd

Deze topic kan sluiten, het probleem ligt bij de beveiliging van Windows.
Iemand heeft toegang tot onze laptops gevondenen zodoende kon hij de instellingen op de routers veranderen.
Na Archer C7 en Netgear WMDR4300 ook problemen met de FritzBox.
Had nog niet eens alle apparaten aangesloten of er zat iemand op de Fritzbox die aan het downloaden was. Ons internet is niet meer dan 2Mbps dan valt het snel op als je een webpagina opent wat heel langzaam gaat.
Maak een nieuwe topic aan wat betreft het veilig maken van windows computers thuis.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2017 08:44 . Reden: Oplossing gevonden ]

Pagina: 1