Synology DS212j upgrade

Pagina: 1
Acties:

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-12-2025

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Al jaren maak ik met veel plezier gebruik van mijn 2 Synology nassen. Ik heb een DS1812+ en een DS212j. De DS212j staat bij mijn ouders, waar de DS1812+ natuurlijk in mijn eigen huis staat. Nu is de DS212j echt aan vervanging toe.
De DS212j dient als offsite backup locatie voor de DS1812+ maar wordt ook intensief gebruikt door mijn ouders. Zo staat er data van mijn ouders op en wordt de DS212j gebruikt om films en series vanaf te kijken (geen transcoding). Sinds kort wordt de DS212j ook als surveillance station gebruikt, dit ging best goed met één camera maar mijn vader vond dat er een tweede camera nodig was. Nu werkt dit ook wel maar de DS212j heeft er nu toch wel echt moeite mee. Ik zie de CPU nu constant op 100% werken en de nas is echt traag. Beelden van de webcams worden bijna constant weggeschreven aangezien er altijd wel beweging in de tuin is (vissen in de vijver kunnen zien is het belangrijkste doel, laatst op beeld kunnen zien hoe een Koi uit de vijver sprong 8)7 ).

Functies die de DS212j nu doet en de nieuwe NAS ook met een (makkie) moet kunnen:
- Wekelijkse automatische backups van de DS1812+ naar de DS212j
- Af en toe een sync taak om handmatig data van nas 1 naar nas 2 over te zetten.
- Dienen als VPN server (enkele gebruiker die vervolgens in surveillance station en het thuis netwerk kan)
- File server (data vanaf pc benaderen maar ook voor media spelers)
- Surveillance Station voor minimaal 2 camera's (slaat alle beweging op die in de tuin de zien is)

Het wordt sowieso weer een Synology. Ik heb al wat verschillende Synology's op een rij gezet maar ik kom er niet echt uit wat nou de beste keuze is voor de functies die ik eis. Met de NAS selector van Synology zelf kom ik niet ver.
Synology's die ik op het oog heb:
Synology DS216play
Synology DS216+ II
Synology DS218+

De DS218+ zal de opvolger van de DS216+ II zijn neem ik aan? Dan valt de DS216+ II al snel af natuurlijk, voor het prijsverschil ga ik dan liever voor een nieuwe model.
Zou er binnenkort ook een nieuwe DS218play komen? Is het dan verstandig om hier op de wachten?
Een DS216j lijkt me nu te zwak voor de taken die ik nu vereis, eens?
Ik wil gewoon weer een tijdje vooruit kunnen en geef dan liever wat meer geld uit dan dat ik voor een goedkoper model ga en binnen 2 jaar weer een nieuwe nas moet komen. Daarbij denk ik dat een DS716 of 18 wel erg overkill is.
Wat lijkt jullie power wise een verstandige keuze? een play model of een + model?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Quakie

quakelen

Dit had ook gewoon in de synology topic gekund hoor. Waarschijnlijk ook meer reacties,

1. er komt een 218Play versie aan.... (quad core 1.4Ghz, 1GB memory)
2. er komt ook een 218j versie aan, alleen daar is niet helemaal bekend qua specs.

Ik zou in jouw geval de 418J niet uitsluiten.. qua prijs zit het in dezelfde range..

dual core, 64Bit (DSM updates is dit aanrader) 1 GB memory..

Snel zat voor jouw taken

Ik teken nergens meer voor