Toon posts:

2 verschillende netwerk profielen in win2k?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een netwerkje, maar nu wil mijn vader inbellen op het netwerk van zijn werk. Maar daar heeft hij weer speciale netwerk config voor nodig op de pc thuis (identificatie/proxy instellingen enz enz.) maar kun je niet een special netwerk profiel maken in win2k zodat ik niet al mijn instellingen voor het netwerk hoef om te gooien?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 12:26
Inbellen zou verder eigenlijk geen probleem moeten zijn. Alleen de instellingen voor IE zijn wezenlijk anders dus. Ik ken het niet uit mijn hoofd, maar is er geen start-optie bij IE die bv. proxy regelt?

No production networks were harmed during this posting

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Volgens mij kent Windows2000 daar hardware profielen voor. Je maakt een juiste aan, maak je kopie, en pas je kopie aan aan werk.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik moet mijn identificatie voor het netwerk gaan veranderen, maar dan krijg ik er toch problemen mee op mijn eigen netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:48 schreef paella het volgende:
Inbellen zou verder eigenlijk geen probleem moeten zijn. Alleen de instellingen voor IE zijn wezenlijk anders dus. Ik ken het niet uit mijn hoofd, maar is er geen start-optie bij IE die bv. proxy regelt?
Proxy hoeft eigenlijk niet dus dat is geen probleem!

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee hoe het kan lukken zonder mijn instellingen te verneuken?

Verwijderd

'k heb hier wel een multi network manager...

kan je wel email anders..

Kun je netjes bij booten instellen welke configuratie je wil gebruiken... :7

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 12:26
Ik heb een thuisnetwerk, en 1 computer deelt de internetkabelverbinding. Maar zelfs dan nog kan ik gewoon via ISDN bv. nog een internetverbinding maken. Elke NIC krijgt zijn eigen IP adres (netwerkkaart, inbeladapter). Het gaat eigenlijk m.i. om routes, met name de default gateway, waar al het internet verkeer naar buiten naartoe gaat.

No production networks were harmed during this posting

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 21:56 schreef EbAyzo het volgende:
niemand een idee hoe het kan lukken zonder mijn instellingen te verneuken?
In het heelkort is het al gezegd:
Op maandag 09 juli 2001 21:48 schreef WieMie het volgende:
Volgens mij kent Windows2000 daar hardware profielen voor. Je maakt een juiste aan, maak je kopie, en pas je kopie aan aan werk.
Maak twee verschillende hardware profielen aan. De één kom je niet aan want die is voor het werk.

De ander is in eerste instantie een kopie van die van je werk, maar daar kun je in rotzooien wat je wil en dus ook je instellingen voor de hele boel aanpassen zover je wil, zodat het thuis werkt.

Is je pa weer op 't werk start je op met het hardwareprofiel van het werk en het is alsof je nooit iets veranderd hebt.

Ben je weer thuis start je weer op met het thuisprofiel, the neverending story, mooi he? *D
Pagina: 1