Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• immyyy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-10-2017

immyyy

...i like it

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil mijn iPhone 7 resetten nadat die plotseling is uitgevallen. Maar elke keer wanneer ik in de iTunes iPhone-herstelmodus zit, krijg ik nadat de software is uitgepakt een foutcode (6). Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
iTunes
iPhone 7
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apple support website + alle stappen gevold.
Youtube guides.
Basic google searches.

Someone help me. 8)7

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-10 16:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Op de Apple website staat dat je -als je alle stappen hebt gevolgd- even contact moet opnemen met Apple Support. Dus dan raad ik je aan om dan maar even te doen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204770

• immyyy

immyyy

...i like it

Topicstarter
Ik heb niet bepaald de tijd om 1 week te wachten op een reactie van Apple. En met hun live chat schiet ik ook niet op.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
immyyy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:09:
Ik heb niet bepaald de tijd om 1 week te wachten op een reactie van Apple. En met hun live chat schiet ik ook niet op.
Je kan ze gewoon bellen :)

Is het al bijna vrijdag?

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-10 16:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
immyyy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:09:
Dan bel je ze inderdaad of je maakt een afspraak bij de Apple Store. Ik heb niet bepaald de tijd om heel diep in je probleem te duiken om het voor je op te lossen... |:(

off-topic: sjeesus man doe ajb een andere avatar... hier krijg ik zowat een epileptische aanval door

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik heb tot 3 keer gepoogd je topic te lezen, maar je avatar is zo vervelend dat ik het opgeef...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• immyyy

immyyy

...i like it

Topicstarter
quote:
Slavy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:57:
Ik heb tot 3 keer gepoogd je topic te lezen, maar je avatar is zo vervelend dat ik het opgeef...
Gewijzigd, zou ook fijn zijn om hier dan ook niet op te reageren als het om mijn avatar gaat. Een simpele DM met een verzoek of ik hem wil wijzigen is voldoende.
Dat terzijde.

Apple support is een no-go. Stond voor 23 minuten in de wacht en heb uiteindelijk een medewerker aan de lijn gehad, erg onbeschoft en brutaal. Meneer vond het niet nodig om mij te helpen en heeft opgehangen. Uiteraard hier een klacht over ingediend, maar ben dus niks verder gekomen...

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

quote:
immyyy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Gewijzigd, zou ook fijn zijn om hier dan ook niet op te reageren als het om mijn avatar gaat. Een simpele DM met een verzoek of ik hem wil wijzigen is voldoende.
Dat terzijde.

Apple support is een no-go. Stond voor 23 minuten in de wacht en heb uiteindelijk een medewerker aan de lijn gehad, erg onbeschoft en brutaal. Meneer vond het niet nodig om mij te helpen en heeft opgehangen. Uiteraard hier een klacht over ingediend, maar ben dus niks verder gekomen...
Wat nou als je een andere USB poort of andere computer probeert? Dan weet je zeker dat het niet aan de machine in kwestie ligt als ik zou de handleidingen bekijk.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• immyyy

immyyy

...i like it

Topicstarter
quote:
Slavy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Wat nou als je een andere USB poort of andere computer probeert? Dan weet je zeker dat het niet aan de machine in kwestie ligt als ik zou de handleidingen bekijk.
Ook geprobeerd, ook op een andere computer.

• holoX
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:21
quote:
immyyy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:03:
[...]

Ook geprobeerd, ook op een andere computer.
Andere kabel? Gaat het mis op het moment van uitpakken?

• immyyy

immyyy

...i like it

Topicstarter
quote:
holoX schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

Andere kabel? Gaat het mis op het moment van uitpakken?
Ja, op het moment van uitpakken. Nadat de software is geinstalleerd, en de telefoon aan het herstellen is gaat het mis.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

quote:
immyyy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Ja, op het moment van uitpakken. Nadat de software is geinstalleerd, en de telefoon aan het herstellen is gaat het mis.
Wat is de exacte error die je krijgt?

• immyyy

immyyy

...i like it

Topicstarter
quote:
Slavy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:50:
[...]

Wat is de exacte error die je krijgt?
Error (6)

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:18
quote:
immyyy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:23:
[...]
Nadat de software is geinstalleerd, en de telefoon aan het herstellen is gaat het mis.
Dan is je backup wellicht corrupt. Kun je die van iCloud terugzetten?

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

quote:
Is het mogelijk dat de software versie die je nu via recovery erop hebt gezet nieuwe is dan wanneer de back-up gemaakt is? Vaak gaat iTunes daar over mekkeren, de reden dat de back-up niet terug gezet kan worden.

• iDog
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08-10 16:29
Heb je recentelijk je scherm laten vervangen ? Dit klinkt namelijk als het gevolg van het plaatsen van een inferieur scherm.

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Are you ready?

Probeer je nou een backup terug te zetten wat verkeerd gaat of gaat het al mis met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Gekkenhuis wijzigde deze reactie 05-10-2017 08:14 (26%)

rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• immyyy

immyyy

...i like it

Topicstarter
De iPhone 7 was zomaar uitgevallen, sinds dien start die niet meer op. Moment dat iTunes hem detecteert, wil ik hem resetten en krijg ik die foutmelding (6) .

• immyyy

immyyy

...i like it

Topicstarter
Deze topic kan gesloten worden.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-10 08:04
quote:
immyyy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:50:
Want? Heb je het opgelost?

De guide van de Apple site zelf is gewoon standaard bij zga elke foutcode:
ander systeem proberen
andere kabel proberen (slecht werkende en imitatie kabels geven ook veelal foutcodes)
firewall nakijken
apple contacteren

Deze stappen zijn gewoon copy paste, kan de oplossing zijn maar is het veelal niet.

Het kan zijn dat de download corrupt is, in je appdata kan je de ''rom'' verwijderen en het opnieuw proberen (ook veelal niet de oplossing, laten we het op een iPhone kwaal houden die ze nooit zullen oplossen). Oplossing is veelal contact opnemen met Apple (hoe lelijk dat ook mag zijn).

Maar kijkend naar de klacht gaat het om een hardware defect (uitvallen en vervolgens moet je hem herstellen), indien iets niet goed is aan een iPhone op hardware gebied dan faalt die 9 van de 10x tijdens de recovery en zit je met een stuk ijzer opgescheept.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 10-10-2017 08:58 (14%)

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

quote:
immyyy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:50:
Alleen als er wat mis is gaat een topic op slot :) Als je het probleem hebt opgelost is het wel fijn voor de volgende als je vertelt hoe je het precies hebt opgelost.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• immyyy

immyyy

...i like it

Topicstarter
quote:
Daedalus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:57:
[...]
Alleen als er wat mis is gaat een topic op slot :) Als je het probleem hebt opgelost is het wel fijn voor de volgende als je vertelt hoe je het precies hebt opgelost.
Opgestuurd naar Apple, was iets software matigs van hun kant. :?

• WikiMobiel
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22-02-2018
Zie:

https://www.rtlnieuws.nl/...hones-grotendeels-gefikst

Hoewel het gaat om de 6s serie en in iOS 10.0.2, zie ik veel problemen met iOS 11.x, vaak is het dus een softwareprobleem
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True