Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop/ultrabook toekomstige studie dochter

Pagina: 1
Acties:

• koelele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 22:28
Mijn dochter haar laptop is blijkbaar gisteren overleden. Nu is zij volgende week jarig en komt dat dan ergens goed uit.
Voor haar ben ik, met enige spoed, op zoek naar een ultrabook of ander klein formaat laptop. Zij zit in het laatste jaar van middelbare school, niks is nog zeker, maar zij neigt naar een studie richting biologie.

Wat ga je met je laptop doen?
Op dit moment is het met name tekstverwerken/streaming Er wordt wel wat op gegamet sims4 ed., 4k streaming is wel iets waar zij in geinteresseerd is.
Maar gelet op haar studie in de toekomst mik ik op een apparaat waar zij 3/4 jaar mee verder kan.
Zij is zelf verzot op macbook pro type laptops, maar dat vind ik te duur, heb zelf geen klik met apple en volgens mij wordt dat voor een dergelijke studie niet aanbevolen.

De 2-1 laptops heb ik niet een concreet beeld bij, zal zij daar leuk gebruik van kunnen maken, of meer gimmick, is het ten koste van performance? Zij heeft geen televisie in de kamer en gaat dat ook niet krijgen, maar kijkt met haar vriendinnen wel regelmatig wat op de ipad.

Gewicht onder de 2 kg.
i5/i7 nieuwe generatie
Minimaal 8GB RAM
SSD 256
Maximaal 14 inch.
Mat scherm, zilverkleurig, minimale randen.
Degelijke constructie.
Accuduur voor min 8 uur.
Stil in gebruik.
Aantrekkelijke uitstraling ;)
Verlicht toetsenbord is handig e/o fijne toetsaanslag, weet moeilijk te beoordelen, niet noodzakelijk.

Het liefst heb ik alles uitbreidbaar, maar verwacht niet dat daar gebruik van gemaakt zal worden, dus toch niet van belang.

Wat is je budget?
Budget is richting 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja zal vaak meegaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het volgende heb ik opgeharkt:

pricewatch: Asus ZenBook RX410UA-GV222R
pricewatch: HP Envy 13-ab091nb (Belgisch model)
http://www.dell.com/nl-nl...d/inspiron-13-7370-laptop
http://www.dell.com/nl-nl...s-13-9360-laptop/cnx93r01

Heb zelf goede ervaringen met dell/asus en ook lenovo (laatste geen werk laptop), hp heb ik weleens tijdelijk mee gewerkt ook fijn. Heb dan wat meer die richting gekeken.
Heb gisteren een hp pavilion en een asus zenbook gezien, de asus beviel. Ook een lenovo yoga, maar de gouden kleur schrok wat af.

Mijn eigen laptop is een dell, die heb ik destijds met een leuke korting gekregen.
De dell inspiron heeft nu mijn voorkeur, is een 8ste generatie chip de moeite waard, accuduur viel bij mijn eigen laptop wat tegen destijds.
Geven zij nog kortingen, daar heb ik nog niet op gezocht, doe ik vandaag.

Zal nog de andere adviezen doorstruinen, ook nog geen tijd voor gehad.
Alvast bedankt.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:46

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Volgens mij zijn de laptops die je linkt allemaal geschikt voor wat je dochter er mee gaat doen. De laptops hebben geen van allen een separate videokaart. Het spelen van spellen zal hierdoor beperkt zijn (al kan dat bijv. ook niet echt op een Macbook).

Wat bedoel je verder met 4k streaming? Youtube?

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 21:56
Momenteel bezit ik een 4 jaar oude Sony Vaio Pro 13" Ultrabook. Omdat ik deze dagelijks zakelijk veel gebruik ben ik me ook aan het orienteren op een vervanger. De Vaio doet het nog perfect en nooit problemen opgeleverd. Wordt echter niet meer door Sony gemaakt. Mijn Sony komt, na vervanging, in de verkoop.
Nu kijk ik met belangstelling uit naar de HP Spectre 13 die binnenkort wordt uitgebracht. Adviesprijzen vanaf 1.299, dus gelijk aan de Dell. Zelf ga ik er van uit dat er wel een aanbieding komt. Maar ja, november duurt nog even.
Hier de link: https://www.techzine.nl/n...m-consumentensegment.html

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

• itztompie
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
alsjeblieft.
categorie: Laptops

• koelele
Dank alvast, ik zie dat ikzelf niet echt een duidelijk betoog heb neergezet, die lijst heb ik inderdaad ook eerst doorgenomen ;)
Was ook wat gehaast, het ging mij achteraf met name, of iemand ervaring had met een dergelijk systeem en kon aanraden.

Maar reviews zijn nogal schaars en ik moet vrij snel beslissen. Jammer denk dat ik anders een paar maanden had gewacht, hp ziet er ook leuk uit.

Voorlopig neig ik nog naar de 13 7000 inspiron uit mijn link, heb mijn werkgever gevraagd om dell advantage aan te vragen, hoop dat daar nog snel reactie op komt, voor een coupon.

@Chrosser ik bedoel dat de cpu dit native ondersteunt, maar wat verder over doorgelezen, dat is weer een aparte discussie zie ik.

Ik zoek verder naar gebruikerservaringen en bedenk of de 2-1 versie, meerwaarde heeft voor haar.

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Ultrabook en uitbreidbaar zijn niet compatibel met elkaar. Kies dus voor het één of het ander!

Ik heb geen idee wat 4K streaming met laptops te maken heeft, maar ik geloof nooit dat je dochter dat iets interesseert. Het zal wel jouw wens zijn. ;)

Een willekeurige MacBook Air zal volstaan en komt overeen met de wensen van je dochter. Een MacBook Pro zal haar nog beter bevallen.

Er zijn ook andere (Windows) ultrabooks. Zorg er dan wel voor dat je TeamViewer installeert, zodat je altijd support kunt verlenen.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Ik zou zelf niet voor een 2-1 gaan, volgens mij voegt dat weinig toe. Heb zelf zeer goede ervaringen met Dell. Denk dat je zowel met de XPS als met de Inspiron goed terecht zult komen. Vaak kun je Dell laptops ook zelf nog wel wat uitbreiden.

• koelele
Ik heb met een kortingscode alsnog een dell inspiron besteld, maar de levertijd van dell is niet van deze tijd. Verder is het vrijwel niet mogelijk om contact op te nemen en dit te bespreken, begrijp nu ook dat dit vrij standaard is, andere topics doornemend.

Kijk het nog even aan, maar vermoed dat ik ergens halverwege volgende week, toch iets anders zal moeten bestellen en deze dan annuleer.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:42

Yucon

*broem*

koelele schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:24:
Ik heb met een kortingscode alsnog een dell inspiron besteld, maar de levertijd van dell is niet van deze tijd. Verder is het vrijwel niet mogelijk om contact op te nemen en dit te bespreken, begrijp nu ook dat dit vrij standaard is, andere topics doornemend.

Kijk het nog even aan, maar vermoed dat ik ergens halverwege volgende week, toch iets anders zal moeten bestellen en deze dan annuleer.
wanneer gaan ze hem dan leveren?

• koelele
Yucon schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

wanneer gaan ze hem dan leveren?
Verwachte levertijd staat op 26 oktober...

[ Voor 65% gewijzigd door koelele op 08-10-2017 11:53 ]

• itztompie
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
koelele schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Verwachte levertijd staat op 26 oktober...
dit is inderdaad belachelijk. dit noem je toch geen service?

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:00
Xiaomi Air, de 13inch heeft nog geen 8gen intel processors maar de 15 inch wel (en die van 8gb is al leverbaar).

Qua uiterlijk is het bijna een 1 op 1 kloon van MacBook

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heb je al naar een Toshiba Portege gekeken?
Pagina: 1