Mijn dochter haar laptop is blijkbaar gisteren overleden. Nu is zij volgende week jarig en komt dat dan ergens goed uit.
Voor haar ben ik, met enige spoed, op zoek naar een ultrabook of ander klein formaat laptop. Zij zit in het laatste jaar van middelbare school, niks is nog zeker, maar zij neigt naar een studie richting biologie.
Wat ga je met je laptop doen?
Op dit moment is het met name tekstverwerken/streaming Er wordt wel wat op gegamet sims4 ed., 4k streaming is wel iets waar zij in geinteresseerd is.
Maar gelet op haar studie in de toekomst mik ik op een apparaat waar zij 3/4 jaar mee verder kan.
Zij is zelf verzot op macbook pro type laptops, maar dat vind ik te duur, heb zelf geen klik met apple en volgens mij wordt dat voor een dergelijke studie niet aanbevolen.
De 2-1 laptops heb ik niet een concreet beeld bij, zal zij daar leuk gebruik van kunnen maken, of meer gimmick, is het ten koste van performance? Zij heeft geen televisie in de kamer en gaat dat ook niet krijgen, maar kijkt met haar vriendinnen wel regelmatig wat op de ipad.
Gewicht onder de 2 kg.
i5/i7 nieuwe generatie
Minimaal 8GB RAM
SSD 256
Maximaal 14 inch.
Mat scherm, zilverkleurig, minimale randen.
Degelijke constructie.
Accuduur voor min 8 uur.
Stil in gebruik.
Aantrekkelijke uitstraling
Verlicht toetsenbord is handig e/o fijne toetsaanslag, weet moeilijk te beoordelen, niet noodzakelijk.
Het liefst heb ik alles uitbreidbaar, maar verwacht niet dat daar gebruik van gemaakt zal worden, dus toch niet van belang.
Wat is je budget?
Budget is richting 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja zal vaak meegaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het volgende heb ik opgeharkt:
pricewatch: Asus ZenBook RX410UA-GV222R
pricewatch: HP Envy 13-ab091nb (Belgisch model)
http://www.dell.com/nl-nl...d/inspiron-13-7370-laptop
http://www.dell.com/nl-nl...s-13-9360-laptop/cnx93r01
Heb zelf goede ervaringen met dell/asus en ook lenovo (laatste geen werk laptop), hp heb ik weleens tijdelijk mee gewerkt ook fijn. Heb dan wat meer die richting gekeken.
Heb gisteren een hp pavilion en een asus zenbook gezien, de asus beviel. Ook een lenovo yoga, maar de gouden kleur schrok wat af.
Mijn eigen laptop is een dell, die heb ik destijds met een leuke korting gekregen.
De dell inspiron heeft nu mijn voorkeur, is een 8ste generatie chip de moeite waard, accuduur viel bij mijn eigen laptop wat tegen destijds.
Geven zij nog kortingen, daar heb ik nog niet op gezocht, doe ik vandaag.
Zal nog de andere adviezen doorstruinen, ook nog geen tijd voor gehad.
Alvast bedankt.
Voor haar ben ik, met enige spoed, op zoek naar een ultrabook of ander klein formaat laptop. Zij zit in het laatste jaar van middelbare school, niks is nog zeker, maar zij neigt naar een studie richting biologie.
Wat ga je met je laptop doen?
Op dit moment is het met name tekstverwerken/streaming Er wordt wel wat op gegamet sims4 ed., 4k streaming is wel iets waar zij in geinteresseerd is.
Maar gelet op haar studie in de toekomst mik ik op een apparaat waar zij 3/4 jaar mee verder kan.
Zij is zelf verzot op macbook pro type laptops, maar dat vind ik te duur, heb zelf geen klik met apple en volgens mij wordt dat voor een dergelijke studie niet aanbevolen.
De 2-1 laptops heb ik niet een concreet beeld bij, zal zij daar leuk gebruik van kunnen maken, of meer gimmick, is het ten koste van performance? Zij heeft geen televisie in de kamer en gaat dat ook niet krijgen, maar kijkt met haar vriendinnen wel regelmatig wat op de ipad.
Gewicht onder de 2 kg.
i5/i7 nieuwe generatie
Minimaal 8GB RAM
SSD 256
Maximaal 14 inch.
Mat scherm, zilverkleurig, minimale randen.
Degelijke constructie.
Accuduur voor min 8 uur.
Stil in gebruik.
Aantrekkelijke uitstraling
Verlicht toetsenbord is handig e/o fijne toetsaanslag, weet moeilijk te beoordelen, niet noodzakelijk.
Het liefst heb ik alles uitbreidbaar, maar verwacht niet dat daar gebruik van gemaakt zal worden, dus toch niet van belang.
Wat is je budget?
Budget is richting 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja zal vaak meegaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het volgende heb ik opgeharkt:
pricewatch: Asus ZenBook RX410UA-GV222R
pricewatch: HP Envy 13-ab091nb (Belgisch model)
http://www.dell.com/nl-nl...d/inspiron-13-7370-laptop
http://www.dell.com/nl-nl...s-13-9360-laptop/cnx93r01
Heb zelf goede ervaringen met dell/asus en ook lenovo (laatste geen werk laptop), hp heb ik weleens tijdelijk mee gewerkt ook fijn. Heb dan wat meer die richting gekeken.
Heb gisteren een hp pavilion en een asus zenbook gezien, de asus beviel. Ook een lenovo yoga, maar de gouden kleur schrok wat af.
Mijn eigen laptop is een dell, die heb ik destijds met een leuke korting gekregen.
De dell inspiron heeft nu mijn voorkeur, is een 8ste generatie chip de moeite waard, accuduur viel bij mijn eigen laptop wat tegen destijds.
Geven zij nog kortingen, daar heb ik nog niet op gezocht, doe ik vandaag.
Zal nog de andere adviezen doorstruinen, ook nog geen tijd voor gehad.
Alvast bedankt.