Toon posts:

1x 512MB of 2x 256MB, wat is beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort wat geheugen aanschaffen, maar voordat ik dit doe zit ik met de volgende vragen:
  • 1. Is één module van 512MB sneller dan twee modules van 256MB? De 512MB module is immers even groot als één 256MB module, en hierdoor heb je dus een kleinere afstand tussen de chips op de module, of zit ik ernaast?
  • 2. Bestaan er 512MB modules die op Cas 2-2-2 draaien? Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Mbt 1. ja maar zeer verwaarloosbaar. (Zelfde principe: verschil tussen 2 x 128 en 1 x 256 kan ik niet zien)

Overigens 1 heel groot nadeel: indien 512 Mb kapot gaat is er geen geheugen meer en indien 1 van 256 Mb kapot gaat is er nog 256 Mb over.

Verwijderd

Topicstarter
ItSnows :
Overigens 1 heel groot nadeel: indien 512 Mb kapot gaat is er geen geheugen meer...
Daar ben ik me van bewust, maar dat risico ben ik bereid te nemen als die 512MB module me een (geringe) snelheidswinst oplevert. Geheugenmodules gaan over het algemeen bijna niet kapot dus het risico is erg klein.

Dan heb ik nog een vraag:

-Wat genereert meer hitte, die 512MB module of twee 256MB modules?

Verwijderd

Weet niet :)
Is dat van belang? Volgens worden die nooit zo heet :?

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

kijk eerst maar eens of je mobo 1 512 mb dimm aan kan. niet elke mobo kan het aan.
1 een dimm is altijd beter al is het maar omdat je dan een slot overhoud.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in het boekje van mijn Asus CUSL i815E gekeken, maar ik kon er niets in vinden. Mijn moederbord kan overigens maar 512MB aan, maar dat is niet zo'n probleem. De modules die er nu in zitten gaan toch in een andere PC. Weet iemand of de CUSL modules van 512MB aankan?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 22:05 schreef Vertex het volgende:
Ik heb al in het boekje van mijn Asus CUSL i815E gekeken, maar ik kon er niets in vinden. Mijn moederbord kan overigens maar 512MB aan, maar dat is niet zo'n probleem. De modules die er nu in zitten gaan toch in een andere PC. Weet iemand of de CUSL modules van 512MB aankan?
als ie maximaal maar 512 aankan zal dat hoogstwaarschijnlijk niet in een bank zijn, maar verdeeld, dus over 2 banken 256 oid

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Het grootste nadeel lijkt mij dat je 512 MB modules niet (of moeilijk?) met CAS 2 kunt krijgen. De rest is verwaarloosbaar en omdat je mobo maar 512 aankan, maakt het voor upgraden ook niks uit.

Ik zou dus lekker 2x 256 CAS 2 nemen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En ik zou in PMG hier verder op doorgaan...

Verwijderd

Niet kapot?

voor echte zekerheid zou ik 512MB kingston modules nemen...

en een cas3 dimm ken vaak ook op cas2 draaien hoor

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

Mijn 512mb 133mhz draait op Cas 2-2-2 ik heb 'm geklokt in mijn Bios.

Ik ga nog 2x 512mb erbij halen voor mijn Graphics Work >:)

Verwijderd

Topicstarter
Kaj. :
En ik zou in PMG hier verder op doorgaan...
Ik zal mijn bookmarks maar eens aan gaan passen, het forum is de laatste tijd erg veranderd zie ik ;)

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 19:25
kan iemand mij vertellen wat nou precis die cas 2 en die 2-2-2 en weet ik het allemaal.

wat kun je het beste hebben.

<edit> beste cas 2 denk ik </edit>

Verwijderd

Als je zoiezo toch nog genoeg sloten overhoudt (je kan MAX 512MB nemen), zou ik gewoon 2x256MB nemen. Meer modules kan je toch niet nemen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

mvds

Totally awesome!

Op maandag 09 juli 2001 22:48 schreef svanzon het volgende:
kan iemand mij vertellen wat nou precis die cas 2 en die 2-2-2 en weet ik het allemaal.

wat kun je het beste hebben.

<edit> beste cas 2 denk ik </edit>
Doe maar even zoeken... :)
[search=cas]
Pagina: 1