Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11
Beste allen.
Hier heb ik al gepost maar helaas weinig reacties.
icecreamfarmer in "Het grote verzekeringen topic, nut en kostenbeperking."

Nu heb ik de keuze weten te beperken tot SNS en Centraalbeheer maar zit met name met vragen over de inboedel verzekering en bijbehorende buitenshuisdekking.

Het is echt een waar doolhof van wie wat dekt en tot welke bedrag.
Sowieso is onduidelijk of valschade ook gedekt wordt. Of dat dat onder ondeskundig gebruik valt. Want hiervoor zou ik de buitenshuisdekking nemen. Of heb ik die uberhaupt niet nodig vanwege de dekking van de doorlopende reisverzekering?

SNS zegt niet aan maxima te doen maar als je ze belt krijg je te horen dat ze toch een max hebben van €6000 voor alle electronica tezamen. Dit bedrag staat echter nergens vermeld in de voorwaarden of op de website.
Centraalbeheer is daar eerlijker in en vermeldt gewoon het bedrag.

Iemand hier ervaringen mee?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58
icecreamfarmer schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:09:
Sowieso is onduidelijk of valschade ook gedekt wordt. Of dat dat onder ondeskundig gebruik valt. Want hiervoor zou ik de buitenshuisdekking nemen. Of heb ik die uberhaupt niet nodig vanwege de dekking van de doorlopende reisverzekering?
De reisverzekering dekt - naar ik aanneem - alleen als je op reis bent.

Valschade lijkt me geen ondeskundig gebruik (het is immers geen gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
wheel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:18:
[...]

De reisverzekering dekt - naar ik aanneem - alleen als je op reis bent.

Valschade lijkt me geen ondeskundig gebruik (het is immers geen gebruik).
Maar ben je dat niet altijd? Velen dekken ook NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
icecreamfarmer schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

Maar ben je dat niet altijd? Velen dekken ook NL.
Reizen in Nederland, ja. Ik ben niet bekend met reisverzekeringen die uitkeren bij verlies, beschadiging of diefstal zonder dat er sprake is van een reis (vanaf 1 nacht). Jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
wheel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:28:
[...]

Reizen in Nederland, ja. Ik ben niet bekend met reisverzekeringen die uitkeren bij verlies, beschadiging of diefstal zonder dat er sprake is van een reis (vanaf 1 nacht). Jij wel?
Nee want tot nu toe altijd alles bij aegon gehad en die hebben al 3x zonder morren een nieuwe telefoon uitgekeerd. Hun nieuwe voorwaarden zijn echter niet zo gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Terwijl je niet op reis was én het wel onder de polisvoorwaarden van de reisverzekering viel, of uit coulance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
wheel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:33:
Terwijl je niet op reis was én het wel onder de polisvoorwaarden van de reisverzekering viel, of uit coulance?
Ik moet de eerste reisverzekering nog tegenkomen waarbij een reis niet aangetoond moet kunnen worden dmv een overnachting, dat is bij een 'dagje weg' waar dit onder zou vallen dan ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Sander schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:37:
[...]

Ik moet de eerste reisverzekering nog tegenkomen waarbij een reis niet aangetoond moet kunnen worden dmv een overnachting, dat is bij een 'dagje weg' waar dit onder zou vallen dan ook niet zo.
Precies mijn punt. De vraag was retorisch. Zie ook mijn eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
wheel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:33:
Geen idee. Het was onderweg naar werk. Misschien de inboedelverzekering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

icecreamfarmer schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:36:
[...]

Nee want tot nu toe altijd alles bij aegon gehad en die hebben al 3x zonder morren een nieuwe telefoon uitgekeerd. Hun nieuwe voorwaarden zijn echter niet zo gunstig.
Gek hè, als je al 3 keer een nieuwe telefoon hebt ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
emnich schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:21:
[...]

Gek hè, als je al 3 keer een nieuwe telefoon hebt ontvangen....
Over een periode van 7 jaar. Ik sta er enigszins niet van te kijken maar het viel me nu op.
Terwijl we volgens mij geen bericht hebben gehad dat de dekking veranderd is.

Reisverzekering is ook sterk verslechterd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 20:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

3x in 7 jaar. Dat is oneindig veel vaker dan ik (de laatste keer dat ik iets van een inboedel-, reis of WA-verzekering claimde, was 39 jaar geleden).
Je verzekert (en claimt) de zaken die je niet zelf kan dragen. Als je dus je telefoon niet zelf kan bekostigen bij schade, heb je een te dure telefoon.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
offtopic:
kan aan mij liggen, maar ik vind 3 keer een telefoon slopen op 7 jaar toch wel echt ondeskundig (/onverantwoordelijk) gebruik.

reisverzekeringen dekken normaal gesproken enkel indien er een aantoonbare overnachting is. Geen dagtrips of woon-werk verkeer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:58
Ergens moeten bedragen staan (vaak zijn deze gelinkt naar een ander document). Over een periode van 7 jaar 3 telefoons vind ik persoonlijk toch wel aardig hoog. Een grote groep gebruikers doet ongeveer 2 jaar met zijn/ haar telefoon. Komt redelijk overeen met 3 telefoons in 7 jaar. Een telefoon was vroeger standaard verzekerd maar doordat er erg vaak wat stuk ging zijn er nu punten bijgekomen waardoor niet direct alles meer verzekerd is.

Kan ik heel goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 08:37
Veel buitenhuis dekkingen sluiten tegenwoordig mobiele telefoons uit (en dit wordt steeds meer hoorde ik laatst op de radio) Voor een mobiel moet je dan een apparte verzekering nemen.

Reden is dat er teveel mobieltjes geclaimed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Ardana schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:33:
3x in 7 jaar. Dat is oneindig veel vaker dan ik (de laatste keer dat ik iets van een inboedel-, reis of WA-verzekering claimde, was 39 jaar geleden).
Je verzekert (en claimt) de zaken die je niet zelf kan dragen. Als je dus je telefoon niet zelf kan bekostigen bij schade, heb je een te dure telefoon.
Ik kan het makkelijk betalen dat is het punt niet. Was alleen handig dat het erin zit.
Dekt de verzekering het niet dan vraag ik mij af wat ik er aan heb. Het is het duurste wat ik bij mij draag samen met mijn horloge. Voor wat anders zou ik zo'n buiten de deur verzekering moeten hebben?

De reisverzekering is met name voor de medische en annuleringskosten.

Overigens voor de geïnteresseerden:
1. Sony Satio kapot laten vallen van een zeer lage hoogte;
2. Samsung galaxy 1 uit schrik de lucht in gegooid toen ik een statisch schok kreeg van de auto.
3. HTC one s is per ongeluk het wasmachine mee in gegaan.

De nexus 5 heeft het daarentegen langer volgehouden zonder valschade. En liever zat ik ook in die prijsklasse maar op 1 of andere manier is google daar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Overigens net SNS aan de lijn gehad en het wordt gedekt.
De kostbaarheden verzekering is echt als je hele dure dj spullen hebt en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 17:20
Gadgeteer schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:21:
Veel buitenhuis dekkingen sluiten tegenwoordig mobiele telefoons uit (en dit wordt steeds meer hoorde ik laatst op de radio) Voor een mobiel moet je dan een apparte verzekering nemen.

Reden is dat er teveel mobieltjes geclaimed worden.
Logisch. Er vallen verdacht veel telefoons kapot op het moment dat het nieuwe(re) model uitkomt.
Stomme is, we betalen dit gewoon zelf, door de premieverhogingen en uitgeklede dekking...
Korte termijn: "gratis" nieuwe telefoon bij kapotGOOIEN en zeggen dat hij gevallen is.
Lange termijn: duurder want minder dekking, hogere premie en hoger eigen risico.

Plus, mensen die zich wel netjes gedragen en bij echt laten vallen gewoon nieuw schermpje op eigen kosten laten plaatsen die zijn de dupe want ook die hebben slechtere voorwaarden en hogere premie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:59

OmeJoyo

This is me

Ardana schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:33:
Het gebeurd zelden maar ik ben het nu absoluut niet met je eens, wij betalen echt maar enkele euro's extra voor de all-risk en buitenhuisdekking. Dus ja als mijn telefoon stuk valt, de kleine man een laptop van tafel gooit, een stuk speelgoed door de TV gooit, de keuken inklimt en het hele servies naar beneden trekt waarbij ook de vloer in stukken ligt dan heb ik niet te dure spullen gekocht! Dat is gewoon volstrekt onzin.

En ja in bovenstaande gevallen zal ik dat altijd claimen.

Gelukkig enkel 2 keer een telefoon hoeven claimen, 1 keer die van mijn vrouw en 1 keer die van mij. Ik loop al 18 jaar met mobieltjes te zeulen en dit was de eerste serieuze val en meteen was het toestel ook goed stuk.

Er zijn meerdere overwegingen om iets te verzekeren, niet enkel als het het zelf niet kan bekostigen. Daarbij is er ook nog de mogelijkheid dat bijvoorbeeld mijn rugtas met daarin op hetzelfde moment mijn camera, telefoon, portemonee, laptop en alle accesoires wordt gestolen, of deze bij een val met de fiets volledig total-loss gaat. Totale schade kijk je dan al snel naar 4000+ euro, dat kan ik niet elke dag even ophoesten. Had ik dan al die spullen niet moeten kopen, ofwel als ik niet alles 2 maal kan betalen dan moet ik het maar niet doen?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 20:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

OmeJoyo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:07:
[...]
Het gebeurd zelden maar ik ben het nu absoluut niet met je eens, wij betalen echt maar enkele euro's extra voor de all-risk en buitenhuisdekking. Dus ja als mijn telefoon stuk valt, de kleine man een laptop van tafel gooit, een stuk speelgoed door de TV gooit, de keuken inklimt en het hele servies naar beneden trekt waarbij ook de vloer in stukken ligt dan heb ik niet te dure spullen gekocht! Dat is gewoon volstrekt onzin.
Je hebt het over 2 totaal verschillende situaties: eentje waarin een klein kind in huis zit, en eentje waarin alleen een zorgvuldige volwassene zit.
Als ik kinderen zou hebben, zou ik wellicht ook een uitgebreidere verzekering hebben.
Er zijn meerdere overwegingen om iets te verzekeren, niet enkel als het het zelf niet kan bekostigen. Daarbij is er ook nog de mogelijkheid dat bijvoorbeeld mijn rugtas met daarin op hetzelfde moment mijn camera, telefoon, portemonee, laptop en alle accesoires wordt gestolen, of deze bij een val met de fiets volledig total-loss gaat. Totale schade kijk je dan al snel naar 4000+ euro, dat kan ik niet elke dag even ophoesten. Had ik dan al die spullen niet moeten kopen, ofwel als ik niet alles 2 maal kan betalen dan moet ik het maar niet doen?
Dat ligt eraan. Ik vertrouw mezelf goed genoeg om met 'n laptop van € 2.500, 'n tablet van € 600 en 'n telefoon van € 200 durf rond te lopen. In de 15 jaar dat ik nu 'n mobiel heb, heb ik 1x schade door eigen toedoen gehad, en dat was op een moment dat ik 'm toch eigenlijk moest vervangen. Ga ik ermee fietsen? Nee, dát risico wil ik niet nemen. Daarnaast, als hij valt, is de kans niet heel groot dat er niet direct voor € 3.300 schade is, want het zit in een beschermende tas. Bovendien, je krijgt toch niet meer dan de dagwaarde uitgekeerd, dus je mag blij zijn als je € 1.500 krijgt als alles total loss zou zijn.

Diefstal is ook iets wat je zelf grotendeels in de hand hebt. Bij een inbraak wordt het wel vergoed door de inboedelverzekering, maar daarbuiten is het ene kwestie van goede voorzorgsmaatregelen nemen. Er is nog nooit een portemonee, telefoon, tablet, laptop of wat dan ook van me gestolen. En ja, ik ben wél zo zorgvuldig dat ik zoveel mogelijk gebruik maak van kluisjes, laptopsloten etc.
En verzekeringen die (in mijn ogen) onzorgvuldig handelen dekken, die mogen anderen hebben, ik wil daar geen premie voor betalen.

Ik weet niet wat goedkoper is: 25 jaar een goedkope verzekering en kleinigheidjes zelf betalen, of een duurdere premie. Stel, de premie is € 2 euro (je gaf zelf aan enkele euro's) per maand duurder, dan spreek je toch over € 600 die ik tot nu toe heb uitgespaard.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:59

OmeJoyo

This is me

Vrijwel alles in onze polis is tegen vervang of aanschafwaarde gedekt, dus ik maak me geen zorgen over hoeveel er wordt uitgekeerd. Uiteraard gaat die rugzak op de fiets mee, is geen raar scenario als ik ergens foto's ga maken op een feest of een andere gelegenheid, gewoon voor de hobby. Of als ik naar mijn ouders ga is de laptop en camera vaak mee.

Mijn punt was voornamelijk dat je heel zwart/wit iets stelde over een voorwerp wat te duur zou zijn. Overigens zit mijn telefoon regelmatig in de houder op de fiets. Navigatie, geocachen, fietstochten. Als ik de uitkering van deze specifieke verzekering afzet tegen wat is uitgekeerd sta ik in de plus trouwens :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Het is SNS geworden. Buitenshuisverzekering dekt ook deels de bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
We gaan er nu achter komen of het ook echt gedekt wordt want ik heb mijn telefoon laten vallen afgelopen zondag. :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dus nu is het 4 x in 7.5 jaar :)

Er komt ook een moment dat een verzekering je niet meer wil hebben als klant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
emnich schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:39:
Dus nu is het 4 x in 7.5 jaar :)

Er komt ook een moment dat een verzekering je niet meer wil hebben als klant....
Ik ben geswitched :P .
Maar mee eens het erge is dat ik niet expres doe en het altijd op een lullige manier gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:37
Een vraag betrekking tot inboedelverzekering. Een telefoon in ons huishouden heeft helaas val-schade opgelopen. Morgen even naar Centraalbeheer bellen over hoe en wat.

Is het een goede keus om vooraf de telefoon al te resetten ivm gegevens/foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vooraf aan wat? Vooraf aan je belletje met Centraal Beheer? Nee dat is niet handig, dan ben je alles kwijt zonder enige reden. Als hij naar een reparatiedienst gaat, dan is het eens tijd om daar over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:37
Sissors schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:47:
Vooraf aan wat? Vooraf aan je belletje met Centraal Beheer? Nee dat is niet handig, dan ben je alles kwijt zonder enige reden. Als hij naar een reparatiedienst gaat, dan is het eens tijd om daar over na te denken.
Vooraf deze naar een reparatiedienst gaat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Buitenhuisdekking is niet hetzelfde als een reisverzekering?

Je zou een kostbaarhedenverzekering af kunnen sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Die topic wordt weer actueel want SNS houdt grote schoonmaak en veranderd veel polisvoorwaarden.
Een van de grootste aanpassingen is o.a. het verdwijnen van de pakketkorting.

Nu zit ik dus weer met dezelfde keuze tussen centraal beheer (waar ik korting krijg van mijn werk of SNS).
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb nog niks van SNS gehoord, en kan ook niks hierover vinden. Vaak blijft toch wel oude polisvoorwaarden actief, en de pakketkorting is toch gerommel in de marge bij de verzekeringen die ik bij ze heb lopen. Ook bij toeval eigenlijk achtergekomen dat de reisverzekering van hun een hoop meer dekt qua medische kosten dan bijvoorbeeld FBTO, en helaas dat ook gebruikt, dus voorlopig geen plannen om over te stappen als het niet echt gigantisch veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Sissors schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:49:
Ik heb nog niks van SNS gehoord, en kan ook niks hierover vinden. Vaak blijft toch wel oude polisvoorwaarden actief, en de pakketkorting is toch gerommel in de marge bij de verzekeringen die ik bij ze heb lopen. Ook bij toeval eigenlijk achtergekomen dat de reisverzekering van hun een hoop meer dekt qua medische kosten dan bijvoorbeeld FBTO, en helaas dat ook gebruikt, dus voorlopig geen plannen om over te stappen als het niet echt gigantisch veranderd.
Wonderlijk. Dit zijn de veranderingen:
https://www.snsbank.nl/pa...ieuwde-verzekeringen.html

Echt een hele hoop dekkingen gaan op de schop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Oke voor het nageslacht:

Zat met een extra moeilijkheid dat ik volgend jaar wil gaan verbouwen en dat dan de spullen die ik verzekerd wil hebben (Stereo, TV, PC) dan niet meer gedekt zijn.
Dat lijkt overigens vrijwel geen enkele verzekering te dekken dus ik hou mij aanbevolen.

Ben nu voor de woonhuis en aansprakelijkheidsverzekering overgestapt op Aegon, die geven betere dekking op bovenstaande zaken en zijn een sloot goedkoper. Met Aegon afgesproken dat ik mijn spullen straks bij mijn ouders mag opslaan welke ook verzekerd zijn middels Aegon. Andere goede kanshebber was Centraal beheer welke betere dekkingen heeft maar ik hou de verzekeringen voor het liefst nu bij dezelfde partij.
Reisverzekering hou ik wel bij SNS NN want die is vele malen beter en goedkoper dan van Aegon.

Kosten volledig pakket bij SNS: €65, kosten bij mix Aegon en SNS: €41,98.
Dat scheelt gewoon €23 p.m. of €276 per jaar, dat dekt mijn eigen risico meer dan voldoende.

Pagina: 1