Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-Buis
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05-2024
Heey iedereen!

Ik vraag me af of ik bij de vernieuwing van mijn abonnement over moet stappen naar de iPhone 8 (plus) of toch trouw moet blijven aan Samsung en moet gaan voor de Galaxy S8.
Momenteel heb ik een Galaxy S6.
Het duurt nog enkele maanden voor ik deze keuze moet maken, maar ik wil toch alvast zo veel mogelijk informatie inwinnen.

De vraag die ik heb is als volgt:
Heeft er iemand ervaring met het overstappen van een Android telefoon naar een recente iPhone (pros en cons) ?
En als veelgebruikt argument dat je met Android meer customisation opties en widgets hebt, dat klopt, maar in de praktijk gebruik ik die eigenlijk nooit.

Ook heb ik nog wat vragen over het gebruik van een iPhone als daily driver:
1) Is het echt heel irritant om geen 3.5mm headphone jack the hebben, of is dat eigenlijk geen probleem ?
2) Hoe is het gesteld met de batterijduur ? kom je er makkelijk de dag mee door, er van uitgaande dat je niet intensief aan het gamen bent of fulltime Netflix aan het streamen bent, en is het daarmee vergelijkbaar met de batterijduur van de Galaxy S7/S8 ?
3) Werken Google apps, zoals Google Drive, G-mail, Google Calendar, Chrome etc. ook gewoon goed op iOS 11 ?
4) Heeft iOS 11 ook regelmatig app crashes of glitches, of is dit toch meer een Android struggle ?

Beste antwoord (via Roy-Buis op 04-10-2017 15:14)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 11:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, persoonlijk heb ik een S8, en het is gewoon een snelle, stabiele telefoon, waar een hoop op werkt. Ik heb een goede bekabelde headset en ik vind kwaliteit best belangrijk, dus dat DAC-in-een-kabel dingetje van Apple vind ik maar niks, en ook gecomprimeerd geluid hoor ik vrij snel door BT heen... voor mij is de huidige generatie IOS daar al helemaal niks voor. Toch zal ik proberen objectief te zijn en je vragen beantwoorden, hoewel ik je moet attenderen dat de aansluiting (Lightning) een probleem kan zijn als je al USB accesoires hebt, standaard laders (hoewel USB-C ook weer nieuw is, is het tenminste een standaard ipv iets van alleen Apple, hoewel ze nu ook eindelijk QI ondersteunen), en betaalde apps niet mee kunnen.
Roy-Buis schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 01:45:

1) Is het echt heel irritant om geen 3.5mm headphone jack the hebben, of is dat eigenlijk geen probleem ?
Voor mij dus wel...
2) Hoe is het gesteld met de batterijduur ? kom je er makkelijk de dag mee door, er van uitgaande dat je niet intensief aan het gamen bent of fulltime Netflix aan het streamen bent, en is het daarmee vergelijkbaar met de batterijduur van de Galaxy S7/S8 ?
Van beiden is het erg goed gesteld, en vergelijkbaar. Vanzelfsprekend geld hoe minder je er mee doet, hoe langer hij mee kan. Ik heb m'n S8 wel een paar dagen weten te rekken toen het nodig was. Bijkomend voordeel van de S8 is dat, in tegenstelling tot Apple devices, élke powerbank gewoon werkt/iedereen laders heeft (Samsung levert een USB-C & USB-OTG adapter mee, de OTG adapter is sowieso wel cool).
3) Werken Google apps, zoals Google Drive, G-mail, Google Calendar, Chrome etc. ook gewoon goed op iOS 11 ?
Ja, zei het minder geïntegreerd. Stel dat je de standaard Apple Mail app gebruikt (die overigens berucht is...), en je klikt op een link, dan zal safari openen. Er is binnen IOS geen optie om standaard apps te veranderen... Je chrome instellingen naar Safari over zetten is dan ook lastig, en plugins zoals adblock blijft een probleem.

Overigens heeft de S8 een goede browser naast chrome (die wel op chromium gebaseerd is) die uBlock snapt, en bovendien helemaal full screen gaat wat de S8 gewoon érg mooi maakt.
4) Heeft iOS 11 ook regelmatig app crashes of glitches, of is dit toch meer een Android struggle ?
Dat is echt een app probleem. Persoonlijk voor mij alleen de Syntus app, of m'n eigen brouwsels ;)

Wat ik bij mijn IOS ervaringen, als tweaker, heel erg heb gemist, is de mogelijkheid om via USB gewoon, zonder driver of wat dan ook, bij de telefoon te kunnen komen. Bij Apple zul je altijd óf via de cloud moeten gaan, óf via iTunes, wat op Windows een van de ergste apps ooit is.

Wat me nog wel het meest ergert aan alle iOS devices (mijn eigen én degenen om me heen) is het scherm. OLED is nu écht wel perfect; egaal wit, goede kleuren, en als je HDR afspeelt... tsja... dat kán ook op LCD, en de Apple LCD's zijn best goed... maar het is het gewoon net niet! Dat, en de Apple LCD's voelen na een tijd altijd alsof er zo'n... "vlies" effect in zit. In het donker heb je sowieso altijd wel wat IPS-glow... nét niet helemaal egaal goed... zeker als je het naast een moderne OLED ziet zoals in de S8...

[ Voor 15% gewijzigd door Umbrah op 04-10-2017 10:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Nee.

Maar even serieus, antwoorden op je vragen zijn gewoon online te vinden.
De keuze blijft aan jezelf & het heeft weinig nut om hier te vragen wat de beste keuze voor jezelf is.
Ga allereerst eens ergens spelen met een iphone (testen) ofzo.

[ Voor 100% gewijzigd door LocK_Out op 04-10-2017 05:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote][b][m

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 20:35

PB-powell

Mr. Laziness

Heey iedereen!

Ik vraag me af of ik bij de vernieuwing van mijn abonnement over moet stappen naar de iPhone 8 (plus) of toch trouw moet blijven aan Samsung en moet gaan voor de Galaxy S8.
Momenteel heb ik een Galaxy S6.
Het duurt nog enkele maanden voor ik deze keuze moet maken, maar ik wil toch alvast zo veel mogelijk informatie inwinnen.

De vraag die ik heb is als volgt:
Heeft er iemand ervaring met het overstappen van een Android telefoon naar een recente iPhone (pros en cons) ?
En als veelgebruikt argument dat je met Android meer customisation opties en widgets hebt, dat klopt, maar in de praktijk gebruik ik die eigenlijk nooit.

Ook heb ik nog wat vragen over het gebruik van een iPhone als daily driver:
Ik zelf gebruik de gewone apple headset en die werkt prima. Maar als je liever een eigen setje gebruikt dan kan dat want er wordt een adapter meegeleverd voor de aansluiting. Of het praktisch, moet je voor je zelf bepalen.
Ik gebruik een iPhone 7 en na een dag (redelijk intensief) appen, af en toe nieuws lezen, 9gag doorbladeren en kort wat spelletjes spelen staat de batterij op ongeveer 50~60%. Dus je komt er vrij gemakkelijk de dag mee door.
Je kan gewoon je Google account instellen op de telefoon, daarmee kan je je agenda en e-mail overhalen. Drive en Chrome gebruik ik niet dus daar heb ik geen ervaring mee.
App crashes zijn er niet tot nauwelijks. Ook loopt de telefoon zelden tot nooit vast. Als ik om mij heen mensen hoor is dat wel (stukken) beter dan Android in het algemeen.

Verder is het heel erg persoonlijk wat je vind van iOS en hoe snel je er aan went. Verder denk ik dat beide telefoons even goed zijn, waar de S8 allicht wat goedkoper is dan de iPhone 8.
Als ik jou was zou ik eerst proberen een iPhone te lenen van iemand voor een week of iets, dan kan je eens echt zien of het iets voor je is.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee, het is een online dingetje, waar anderen zo graag over zeuren
Je krijgt bij de iPhone een verloopstukje, en elke BT headset werkt er ook mee.
Alles is afhankelijk van je eigen gebruik, met apps die de hele dag data opvragen/verzenden gaat het net zo snel/traag als op andere telefoons.
Ik dacht onlangs mijn accu 'even leeg te trekken door een filmpje op te zetten ( 5% -> leeg )
De hele film is afgespeeld ( 1,5 uur )
Ja natuurlijk, Zowel Apple als Google willen geen klanten verliezen op het product.
Alleen slecht geprogrammeerde apps crashen.
In mijn jarenlange Samsung/HTC ervaringen zijn er niet veel crashes geweest op 'goede' appes
Een bug kan altijd voorkomen, de vrijheid die 'wij' van Android waarderen, brengt ook 'slordige' apps naar voren, die in de playstore staan.
Dat zijn de crashende apps, grote namen ( wat eigenlijk 95% alleen maar gebruikt, werkt gewoon )

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Havoc.
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-02 22:15
In het Android hoekje op dit forum vragen of je over moet stappen op Apple...

En dan ook nog normale reacties krijgen.

Not bad Tweakers. Not bad at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-06 17:17
"Zal ik overstappen van Samsung naar Apple ?"

Antwoord: Nee.

Graag gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gewoon je ziel aan de duivel verkopen en overstappen.

Ik ben een aantal jaar geleden overgestapt van HTC naar apple en ik wil NOOIT meer anders.

Let wel:
Ik ben zeer te spreken over HTC en vond dat fijne telefoons. Maar met apple is het allemaal net wat geraffineerder. beide systemen werken en agenda en alles is allemaal prima en netjes voor mekaar maar Apple is gewoon heel compleet en vraagt eigenlijk geen customisation meer.

Voor mijn werk heb ik een Samsung telefoon en dat is een wereld van verschil. Ik merk met die telefoon best vaak dat er met een update iets niet meer werkt. dat mail synchronisatie opnieuw moet worden ingesteld. Ineens reclame die op popt e.d.

Met mijn iPhone heb ik nooit gelazer. nooit. Misschien is het wat spartaans, maar wel echt compleet. op earphone plug na dan. maja koop een bluetooth headset...

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:13

Ypho

Allround Nerd

Als Apple gebruiker zal ik proberen zo neutraal mogelijk antwoord te geven. Ik ben zelf korte tijd overgestapt van Apple naar Android, maar na een paar maanden weer terug gegaan naar Apple, omdat ik niet kon wennen aan Android. Het meest vervelende is dat het synchroniseren tussen mijn (Apple) apparaten een heel stuk lastiger werd met een Android apparaat erbij. Het kan zijn dat jij ditzelfde probleem zal hebben, maar dingen als contacten, kalenders etc kunnen vanuit Google geladen worden in iOS.

1) Dit is iets persoonlijks. Ik heb momenteel een draadloze koptelefoon, dus is het voor mij geen probleem. Toen ik dit nog niet had, vond ik het vooral handig dat de adapter mijn kabel een stukje langer maakte, omdat het kabeltje van mijn koptelefoon iets te kort was. Nadeel van het tussenstukje is dat het een extra kabeltje is waarin een draadbreuk kan ontstaan, en je hem altijd mee moet nemen, omdat je anders pech hebt.
2) Durf ik niet te vergelijken. Ik kan je wel zeggen dat ik makkelijk 1.5 dag met mijn accu kan (iPhone 7). Nu kijk ik niet heel veel video, maar ik stream wel heel veel muziek, en speel ook regelmatig spelletjes. Ik hang de mijne 's nachts aan de lader.
3) Ja, dit zou geen probleem moeten zijn. Ik heb zelf Chrome (draait op de engine van Safari meen ik). Voordat ik gebruik maakte van iCloud, had ik mijn kalender en contacten in Google staan. Dit kun je zonder problemen in iOS laden. Gmail kun je makkelijk instellen. Alleen Google Drive ben ik niet bekend mee, maar ik zie in de App Store een applicatie staan, dus dit wordt ook ondersteund.
4) Ik heb zeer zelden een crash van een applicatie. Eens per week is veel denk ik. De laatste keer was dat Facebook crashte omdat ik op de "about" link klikte van een bedrijf. Kwestie van de applicatie opnieuw opstarten en het werkte weer. Crashes in iOS zelf (dus geen app crashes) heb ik (n=1) nog niet meegemaakt. Echter heb ik op mijn iPad wel een vreemde bug dat mijn dock soms halverwege mijn homescreen staat, dan moet ik het apparaat rebooten, maar op de iPhone is dat nog niet voorgekomen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Houdt er ook rekening mee dat je de meeste gekochte apps niet mee kan nemen van Google Play naar iTunes.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Meeste Google apps (bv Agenda, Gmail, Chrome) werken gelukkig ook op een iPad device, dat maakt het overstappen erg soepel.

Mary had a crypto key...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
ja ik ben van samsung naar apple gegaan. Tijdens mijn galaxy s6 periode.

Ik ben toen van een s6 naar een 6s gegaan. Ik heb nu nogsteeds een smooth ervaring. Kan je dat nagaan? 2 jaar later. Ik had dat niet eens toen de galaxy S 6 nieuw was.

En ja amoled schermen moet je maar net van houden. Ik irriteerde me echt aan ongelijke egaal witte scherm. Ze hebben dat nogsteeds niet opgelost met de galaxy s8.

Verder staat apple me als bedrijf meer aan. (Vooral over Privacy en mileu).

Ieder heeft zijn eigen keuzes als je maar doet wat jij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06 14:17
Ik had eerst ook de samsung s6, echt ... tja.. ik vond het geen fijn toestel ( Wel mooie fotos! )

Nu de s8+ en zeer tevreden! Was eerst natuurlijk effe kijken in de mediamarkt en T-Mobile stores.

En vond de iphone 7(+) toendertijd een beetje laggy en natuurlijk heel outdated aanvoelen.

Toen kijken naar de samsung s8+ meteen raak, snel
( irisscanner zo handig! ) en prachtig scherm!

En de batterijduur is na de laatste update toch wel ehm... SUPER!

Iniedergeval, Veel succes met je zoektocht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
Zoals iemand al eerder melde in dit forum zou ik als ik jouw was van iemand een iPhone lenen en kijken hoe het bevalt.

Ik ben zelf van Samsung naar Apple gegaan en weer eens terug.
Met beide systemen heb ik prettige ervaringen.

Zowel bij Android en IOS geen vast lopers gehad.
Google apps werken op de Apple ook prima.
IOS voelt wel wat strakker al moet ik eerlijk zeggen dat ik IOS11 geen verbetering vind.

Persoonlijk vind ik de schermen en toestellen van Samsung mooier.
Als ik nu zou moeten kiezen tussen iPhone 8 of Samsung S8 zou ik voor de Samsung gaan.

Succes met je keuze!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 28-06 18:27

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Waarom wil je overstappen? Aangezien ik geen argumenten lees is het meer overstappen om het overstappen.

Een merk dat je kent en werkt vs een merk waar je geen ervaring mee hebt en veel duurder is.

Voor mij is dat een no brainer. Lekker bij android blijven. Ben zelf al een paar jaar blij met Huawei.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 20:39
Naar mijn gevoel maakt het eigenlijk weinig uit als je naar de topmodellen gaat. Ze hebben allebei wel hun voor- en nadelen, maar onder de streep zijn het beide gewoon prima toestellen.

Hou er rekening mee dat iPhones zeker niet probleemloos zijn. Ik moet er voor de zaak ondersteunen en ik ben al wel wat tegengekomen, en nu die laatste ios 11 update is echt een ramp. Maar goed, als je het eenmaal weer aan de praat hebt gekregen werkt die weer prima. (Maar vroeger hadden we blackberry's en dat was nog wel een stuk erger)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:56
Niemand hier kan je vertellen wat je moet doen. Het beste is om zelf met de nieuwe toestellen te spelen in de winkel.

Zelf heb ik een iPhone 6S Plus, wat een naar mijn mening iets te groot toestel is maar wel erg lekker en soepel werkt.
Laatst heb ik echter de Galaxy S8 gekocht, onder andere vanwege het mooie scherm. En dat scherm is ook echt prachtig, evenals het toestel zelf. Het design loopt nu toch wel een stuk voor op Apple naar mijn mening.
Android werkt ook prima, maar toch werk ik liever met iOS, dus gaat de Galaxy S8 weer terug.

Nu gebruik ik dus weer mijn 6S, en het voelt veel soepeler aan dan de S8. De S8 had zelfs in het menu haperingen en links swipen naar dat Bixby scherm of iets dergelijks was werkelijk traag als stront. Dat vond ik wel heel erg apart in een nieuw flagship toestel.
Dat is nu eenmaal wat je wel krijgt bij een iPhone; heel erg geoptimaliseert, voelt soepeler en langere ondersteuning in de vorm van software updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar de MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc64
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-01 20:31
Ik gebruik al langere tijd apple, de diensten die apple bij de iPhone vind ik erg prettig werken, updates blijf je jarenlang krijgen, (de bugs helaas ook, maar apple lost het vaak wel weer op na een paar extra updates).
nadeel vind ik vooral de aanschafprijs, maar de telefoon zelf vind ik erg mooi en fijn in gebruik, maar dat is ook erg persoonlijk en ervaart iedereen anders volgens mij.

Android heb ik ook gebruikt met o.a een sony en een samsung toestel, mooi en betaalbaar, echter de updates krijgen is natuurlijk dramatisch, daarom de sony al na 10 maanden weggedaan en de samsung na een jaar ongeveer.

Samsung S5, mooi toestel, werkt goed en behoorlijk stabiel, echter ook weer de updates, heb het gevoel dat je al snel achterloopt. Je hebt eigelijk nooit de nieuwste versie van android met samsung en als je dat wel hebt bij aanschaf zal het achterlopen al snel een feit zijn.
Nog een nadeel vind ik de samsung bloatware die meegeleverd word, ik heb dan liever stock-android en bepaal zelf wat ik er verder op wil. Helaas geen optie bij samsung.

Voordelen en nadelen, wat je fijn vind bepaal je uiteindelijk zelf. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 11:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, persoonlijk heb ik een S8, en het is gewoon een snelle, stabiele telefoon, waar een hoop op werkt. Ik heb een goede bekabelde headset en ik vind kwaliteit best belangrijk, dus dat DAC-in-een-kabel dingetje van Apple vind ik maar niks, en ook gecomprimeerd geluid hoor ik vrij snel door BT heen... voor mij is de huidige generatie IOS daar al helemaal niks voor. Toch zal ik proberen objectief te zijn en je vragen beantwoorden, hoewel ik je moet attenderen dat de aansluiting (Lightning) een probleem kan zijn als je al USB accesoires hebt, standaard laders (hoewel USB-C ook weer nieuw is, is het tenminste een standaard ipv iets van alleen Apple, hoewel ze nu ook eindelijk QI ondersteunen), en betaalde apps niet mee kunnen.

Voor mij dus wel...
Van beiden is het erg goed gesteld, en vergelijkbaar. Vanzelfsprekend geld hoe minder je er mee doet, hoe langer hij mee kan. Ik heb m'n S8 wel een paar dagen weten te rekken toen het nodig was. Bijkomend voordeel van de S8 is dat, in tegenstelling tot Apple devices, élke powerbank gewoon werkt/iedereen laders heeft (Samsung levert een USB-C & USB-OTG adapter mee, de OTG adapter is sowieso wel cool).
Ja, zei het minder geïntegreerd. Stel dat je de standaard Apple Mail app gebruikt (die overigens berucht is...), en je klikt op een link, dan zal safari openen. Er is binnen IOS geen optie om standaard apps te veranderen... Je chrome instellingen naar Safari over zetten is dan ook lastig, en plugins zoals adblock blijft een probleem.

Overigens heeft de S8 een goede browser naast chrome (die wel op chromium gebaseerd is) die uBlock snapt, en bovendien helemaal full screen gaat wat de S8 gewoon érg mooi maakt.
Dat is echt een app probleem. Persoonlijk voor mij alleen de Syntus app, of m'n eigen brouwsels ;)

Wat ik bij mijn IOS ervaringen, als tweaker, heel erg heb gemist, is de mogelijkheid om via USB gewoon, zonder driver of wat dan ook, bij de telefoon te kunnen komen. Bij Apple zul je altijd óf via de cloud moeten gaan, óf via iTunes, wat op Windows een van de ergste apps ooit is.

Wat me nog wel het meest ergert aan alle iOS devices (mijn eigen én degenen om me heen) is het scherm. OLED is nu écht wel perfect; egaal wit, goede kleuren, en als je HDR afspeelt... tsja... dat kán ook op LCD, en de Apple LCD's zijn best goed... maar het is het gewoon net niet! Dat, en de Apple LCD's voelen na een tijd altijd alsof er zo'n... "vlies" effect in zit. In het donker heb je sowieso altijd wel wat IPS-glow... nét niet helemaal egaal goed... zeker als je het naast een moderne OLED ziet zoals in de S8...

[ Voor 15% gewijzigd door Umbrah op 04-10-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 13:51

Croga

The Unreasonable Man

Om nog eens wat ervaringen toe te voegen;

Ik ga al jaren op en neer tussen iOS en Androïd. Heb een iPhone 3GS en een iPhone 6 gehad.

Iedere keer dat ik naar iOS ga heb ik weer spijt....

- Ja, de 3.5" aansluiting is een probleem. Ik heb een hele goede noise cancelling headset die ik nagenoeg continu gebruik en nee, een verloopje is geen oplossing, dat is een lapmiddel.
- Ja, het gemis van widgets is een probleem. Ik heb mijn agenda en EMail op het scherm staan en zou het haten als dat niet meer mogelijk is.
- De stabiliteit van apps is een probleem. Op iOS had ik regelmatig problemen, zelfs zo erg dat er op de iPad2 apps waren die de hele tablet vast lieten hangen.
- Ik gebruik EMail op Office365. toen iOS 10 uit kwam werkte dat plots niet meer. Toen iOS11 uit kwam precies hetzelfde. Dat is, op zijn zachtst gezegd, slordig.

Al met al heb ik na al deze overwegingen afgelopen weekend voor het eerst een Samsung telefoon gekocht. Samsung is zeker niet mijn favoriete merk maar met de eisen die ik had was het de enige serieuze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 21:04
Wat is er mis met de S6 waarom je een nieuwe wil? Wat zoek je in een nieuw toestel? Waarom wil je wat anders?

Begin daar eens mee, en kijk dan welk toestel het beste past bij je wensen.

Als ik je zo hoor ben je een gemiddelde gebruiker zonder echt specifieke wensen. Je kan enkele honderden euro's uitsparen met een S7, Oneplus 5, LG G6 of een iPhone 6s/7. Ik heb zo'n vermoeden dat je daar net zo gelukkig mee zal zijn. Sterker nog: een Nokia 5 of een Motorola G5 Plus zullen je denk ik net zo goed bevallen. Schaal je abonnement 20-30 euro per maand naar beneden en koop eenmalig een toestel van 250 euro. Ik denk eigenlijk dat je daar nog het meest gelukkig van gaat worden :P
Zoals al gezegd, dit is persoonlijk. Ik heb als S8 Plus-gebruiker wel bluetooth oordopjes en vind dat ideaal. Ik zou in principe dan ook wel zonder kunnen. Maar mocht ik die dopjes een keer niet bij me hebben, of wanneer de accu leeg is, dan ben ik toch wel heel blij dat er een jackplug op zit...
Daar hoor je vanuit beide kanten wisselende verhalen. Maar in de praktijk is het allemaal vergelijkbaar.
Ja.
Niet meer en ook niet minder dan Android :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 09:21

jeka

Support your local club.

Ik heb een iphone 6 voor het werk en een oude HTC M8 prive. Iphone werkt prima maar ik heb toch liever een Android. Waarom? Gewoon het gevoel.

FCG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Gewoon een Xiaomi nemen, ook high end maar low price. Beste van beide werelden... :)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:14
Ieder zijn eigen ding.

Persoonlijk heb ik liever een Android omdat je er meer mee kan dan een Apple device.
Daarnaast vind ik ITunes een gedrocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
  • Laatst online: 27-06 13:11
Apple heeft een lage resolutie en geen amoled scherm, ik zou zeggen dat het een downgrade is van Galaxy S6 naar Iphone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-06 16:17
Ik heb jaren diverse Android toestellen gebruikt. Sinds 2 maanden over op Iphone 7 plus.Ga zeker niet meer terug. Mijn persoonlijke ervaring is dat IOS soepel werkt en snel. Geen battery-drains of wakelocks. Gewoon stabiel. En itunes gebruik ik niet.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 13:24
Ik gebruik beide naast elkaar, nu een Samsung Note 8 en iPhone 7 via de zaak. Beide werken goed in het dagelijks gebruik, maar ik vindt de knoppen altijd op dezelfde plaats in Android erg fijn, met name de terug knop onderin gebruik ik erg veel met browsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Volgens mij is dit een onmogelijke vraag. Het is namelijk voor 90% afhankelijk van persoonlijke smaak en voorkeur. De overige 10% is een stukje specs vergelijken en de diepte van de eigen portemonnee.

Qua specs hebben beide hun pluspunten en minpunten ten opzichte van de ander. Doe in de pricewatch een vergelijking van de twee en je haalt er veel al uit, met uiteraard de kanttekening dat je absoluut niet alle getallen 1 op 1 met elkaar kunt vergelijken aangezien IOS veel efficienter met zijn hardware omgaat in vergelijk met Android simpelweg omdat IOS gemaakt is voor de iPhone waar Android gemaakt is voor verschikkelijk veel verschillende type toestellen, waaronder bijvoorbeeld de Samsung S8.

De portemonnee is van jou, kan ik niet inkijken.

Blijft 90% over en dat is gewoon wat je wilt. Wil je een OLED gebogen scherm (Samsung)? Wil je een OS dat je makkelijk aan de eigen wensen kunt aanpassen (Android)? Wil je een OS dat 'gewoon' doet wat het moet doen (IOS)? Wil je een mobiel die je kunt koppelen aan andere devices? En zo ja, zijn die dan compatibel met Apple/Samsung/Android? Wil je veel mogelijkheden (Android)? Wil je eenvoud (Apple)? Wil je een fysieke home-knop (iPhone) of wil je knoppen op/achter het scherm (S8)? Wil je vingerafdruk voorop (iPhone) of achterop (S8)? Etcetera... Dit kan een ander onmogelijk voor jou beantwoorden...

Ikzelf heb gekozen voor de Samsung S8. Vooral vanwege het waanzinnig mooie scherm, het randloze design (vind ik mooi plus ik wil een zo groot mogelijk scherm en zo klein mogelijk toestel) en omdat ik Android gewoon prettiger vind. Ik pas dingen graag aan aan mijn eigen voorkeuren en dat kan bij Apple beduidend minder. Ik neem daarbij voor lief dat dit ook zo zijn beperkingen heeft t.o.v. een out-of-the-box standaard die (vrijwel) altijd doet waarvoor het ontworpen is. Ik vind het fijn dat Android toestellen open zijn en goed praten met veel andere devices ongeacht merk waar Apple toch vooral goed praat met Apple... En voor mij persoonlijk ook erg belangrijk: de S8 is héél veel goedkoper dan de iPhone 8....

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:42
Beiden zullen voor en na's hebben.
Ik heb een android telefoon en een ipad van het werk.

Enige nadelen die ik van apple kan verzinnen (ben niet apple minded), en misschien zijn daar goeie oplossingen voor:
Geen verkenner. Dus niet simpel even je telefoon als usb stick gebruiken, snel ff je foto's eraf halen, je bent dan verplicht aan de cloud. (dat heb ik dus niet). Laatst een e-book eropgezet en originele bestand weggegooid (niet slim). ik heb geen manier gevonden om de e-book weer terug te krijgen op een pc.
Zo ook met muziek. Op mijn android kopieer ik de muziek gewoon tussen pc heen en weer, voor apple moet dat met i-tunes. Ik persoonlijk heb een hekel aan een firma die voor mij bepaald dat ik een programma MOET gebruiken (met een account e.d.) om simpel bestandjes heen en weer te zetten.

Nu heeft google dat ook steeds meer. Baal er ook van dat gmail, hangouts en alle andere rommel niet van mn telefoon te verwijderen is, maar ik kan (nog) wel besluiten om het niet te gebruiken.

(nogmaals, ben geen apple fanaat, dus misschien zijn er wel mogelijkheden die ik niet weet en dus een oplossing zijn voor mijn "problemen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-Buis
De redenen waarom ik eventueel de switch wil maken zal ik nog even uitleggen:

Momenteel erger ik me er best wel aan dat Samsung / Android er soms best wel rommelig en chaotisch uit kan zien. En ik orden en rangschik mijn apps altijd redelijk netjes.

Ook vind ik alle bloatware behoorlijk irritant.

En de app crashes. Ik heb vrijwel alleen maar standaard social media apps op mijn telefoon, en Spotify en Netflix etc. niks bijzonders. Maar soms met het openen van de camera, geeft ie een foutmelding en sluit de camera app weer. Of facebook die dagelijks wel vastloopt, of Netflix die weigert om series te streamen. etc. Of dat de google versie van Siri ineens "aan het luisteren" is terwijl ik mn telefoon niet eens aanraak.

En de fingerprint scanner werkt bijna nooit meteen. die moet je altijd eerst 3 tot 5 keer indrukken.

De redenen waarom Apple mij trekt en ik het misschien wel uit wil proberen zijn als volgt:
De eenvoud. Het ziet er zo soepel en smooth uit allemaal. Netjes en rustig. en dus niet zo rommelig zoals dat op Android kan zijn.
De fysieke home-button is een grote plus. net als de fingerprint scanner op de voorkant. Echter heb je dan wel als compromis dat je geen terug knopje meer hebt rechts onder. Wat ik wel heel erg ga missen.
De camera's op iPhones zijn altijd heel erg mooi. Vooral op de 7plus en 8plus. Al is de camera op de Galaxy S8 net zo goed, maar het lijkt bijna alsof die er standaard een filter overheen gooit.
En ik heb ook hele goede dingen gehoord over de service die Apple geeft aan zijn klanten.

De reden waarom ik dus toch twijfel is dat het voor mij voelt alsof ik dan een stab in the back geef aan Samsung, sinds ik al trouw ben aan Samsung sinds 2010 haha. En Galaxy S8 ziet er gewoon heel goed en mooi uit en heeft een 3.5mm HP jack.

De reden waarom ik naar jullie ervaringen vraag, is omdat veel van mijn vrienden Apple haters zijn, en ik opzoek ben naar meningen van mensen die beide telefoons gehad hebben en er weinig vooroordelen over trekken, en dus subjectief advies kunnen geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Roy-Buis op 04-10-2017 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy-Buis
Hartstikke bedankt voor alle reacties trouwens!

Er zitten heel veel nuttige en toffe reacties tussen, zonder een Android vs. iOS fight.
Super tof dat jullie het beschaafd kunnen houden haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 22:08
(jarig!)
De batterij duur van de meeste iPhone's is niet heel erg goed (als je hem intensief gebruikt). iOS vind ik wel wat beter dan Android, vooral qua sercurity. Qua app's... iOS heeft zelf mail, YouTube kan je ook gewoon gebruiken op iOS... Maar ik vind wel dat iPhone's te duur zijn voor de kwaliteit die ze leveren, ze zijn zeker goed hoor, daar niet van

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Mbt jouw punten.
Ik kan niet op basis van eigen ervaring spreken over de iPhone 8. Maar de Samsung S8 is qua vingerafdruk erg goed - behalve dat je over de plaatsing van de scanner kunt discussiëren. Velen vinden die onhandig. Ikzelf heb er niet zo last van....
Het vastlopen van apps is en blijft een ding in Android. Soms hebben apps hinder van elkaar waardoor 1 van de 2 crasht. Met name de camera app lijkt wel eens tot gevolg te hebben dat een andere app (die wellicht de camera functionaliteit ergens op de achtergrond nog vasthad??) vastloopt. Dit is bij de iPhone absoluut beter voor elkaar - al is het ondertussen zo dat qua aantallen fouten/crashes Android en IOS niet echt meer verschillen... (geloof dat puur qua aantallen tegenwoordig IOS zelfs iets meer crashes heeft... Maar pin mij er niet op vast!)

Bloatware valt mij bij Samsung erg mee, behalve Bixby! Gebruikt als verkoopargument voor de S8, maar ik vind het helemaal niks... Gelukkig kun je het inmiddels wel uitzetten dat het Bixby knopje standaard die app opent (en zijn er zelfs third party apps die een andere functie aan die knop kunnen hangen). Grootste bezwaar tegen Bixby is dat het hetzelfde doet als Google - dus op 1 toestel heb je ineens twee assistenten met ieder hun eigen functies, hun eigen plekken om dingen vast te leggen. Helemaal niet handig, ook al is Bixby op zichzelf helemaal zo slecht nog niet!

Wel is het een gegeven dat Siri een veelvoud beter werkt dan Google wat betreft spraakherkenning en daar enigszins intelligent op reageren. Google is op dat vlak echt nog erg simpel - zeker in het Nederlands...

iPhone is traditioneel qua camera goed, maar heeft moeite met beweging en ook nog wel eens moeite bij beperkt licht (weet niet hoe dat bij de iPhone 8 is...). Samsung is juist op die punten heel erg sterk, mede wegens softwarematig aanapssen van de foto's. Dat heeft weer als nadeel dat het soms inderdaad lijkt of er een soort filter over de foto heen zit.

Tot zover mijn kennis en ervaringen ;)
Volgens mij maak je de juiste afwegingen (behalve die 'stab in the back'... Ik denk niet dat ze bij Samsung straks in een hoekje zitten te huilen omdat ene Roy-Buis uit Nederland ze ineens verlaten heeft ;) ). Maar of dat uiteindelijk in het voordeel valt van Apple of Samsung... Tja - het is aan jou! ;)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SpeedersPeugeot schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:08:
Gewoon een Xiaomi nemen, ook high end maar low price. Beste van beide werelden... :)
Ja en nee. Qua snelheid, OS, afwerking en scherm komt Xiaomi aardig in de buurt van Apple en Samsung, maar hun camera blijft ver achter (en zeker bij schemer of donkere situaties).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zet9
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik gebruik beide Android en iOS high end phones elke dag.

Met Android heb je veel meer inzicht in je phone en kan je veel OS parameters lezen of ook tweaken.
Met iOS zie je niks en mag je niks.
Android kan je verbinden met Windows en Linux OS, met iOS moet je extra Mac hebben om je iPhone de volledige ondersteuning te kunnen geven.

Met Android kan je op je PC een Linux distro met KDE desktop installeren en dan de KDEConnect app te gebruiken om alles makkelijk te kunnen delen tussen PC en phone.
IMO KDE Connect is echte topper, dé user experience voor computer - phone interface zoals het zou zijn.

Met iPhone heb je eigenlijk geen vrije keuzes meer om wat en hoe, moet je leren omgaan met wat Apple heeft besloten dat het zo moest.

Als ik een bestand van mijn iPhone wil delen met mijn Windows of Linux box, moet ik helemaal om heen, want het is geen AirDrop buiten Macs, iPhone hebben geen MTP (hoeveel slecht dat is), ze hebben geen SD card slot, geen USB to go en het is geen KDEConnect app vor iOS in AppStore.

Weetje, die vraag blijft gewoon terugkomen - Het is toch niet rocket science, als het kan makkelijk met Android, waarom kan het niet makkelijk met iOS?
Ik moet de bestand maar mijzelf met mail sturen of via Cloud delen.

Met de laatste iTunes versie kan je niet meer je apps via iTunes installeren.

Eigenlijk moet je nu Mac hebben om dat te kunnen doen.

Apple moet je gewoon van houden om alle onlogische "verbeteringen" bij upgrades te kunnen accepteren.

Het is "no way out", van Apple ga je nooit weg. Omdat je bij Apple alles bij elkaar heb en het werkt samen als een ecosysteem.
Jammer dat het werkt alleen als een ecosysteem.

Met iPhone heb je voor altijd niet genoeg vrije opslag voor je data.

Androids zijn vaak niet goed geoptimaliseert en batterij lopen sneller leeg dan bij iOS.

Androids hebben vaak last van crashes of traage UI, namelijk Samsung software is verschrikelijk.

Android phones komen naar jou met heel veel bloatware die kan je soms niet verwijderen.

Android heeft slechte ondersteuning qua beveiliging bugfixes.
Soms blijf je zitten met telefoon die goed werkt maar heeft beveiliging issues en geen ondersteuning meer.
iOS heeft uitstekende ondersteuning en met je iPhone kan je nog heel lang mee en krijg je veel bugfixes.

iPhones maken gewoon de beste photos.
Samsungs maaken ook goede photos maar de rest van de software bij Samsungs is niet zo goed.
Andere Androids maken zo-zo photos, het hangt heel veel af wat voor model en software heb je.

iPhones hebben veel betere hardware bouwkwaliteit. Meeste Androids gaan van zichzelf stuk na 1-2 jaar, ze zijn gewoon zo slecht bouw.

Ga maar met je vriend/in ff te zitten en ff te kijken hoe dat is met zijn/haar iPhone.

[ Voor 11% gewijzigd door zet9 op 04-10-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:42
Roy-Buis schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:01:
Momenteel erger ik me er best wel aan dat Samsung / Android er soms best wel rommelig en chaotisch uit kan zien. En ik orden en rangschik mijn apps altijd redelijk netjes.

Ook vind ik alle bloatware behoorlijk irritant.

En de app crashes. Ik heb vrijwel alleen maar standaard social media apps op mijn telefoon, en Spotify en Netflix etc. niks bijzonders. Maar soms met het openen van de camera, geeft ie een foutmelding en sluit de camera app weer. Of facebook die dagelijks wel vastloopt, of Netflix die weigert om series te streamen. etc. Of dat de google versie van Siri ineens "aan het luisteren" is terwijl ik mn telefoon niet eens aanraak.

En de fingerprint scanner werkt bijna nooit meteen. die moet je altijd eerst 3 tot 5 keer indrukken.
The horror! :+

Sorry hoor, maar heb je echt niet wat beters te doen dan je hier over opwinden :?
Oplossing:
facebook weggooien, zonde van je tijd
Netflix: op je tv kijken ipv klein rotschermpje
"google versie van Siri": uitzetten, als je nieteens de echte naam weet :P

En smartphone geek als je de nieuwste telefoon wil hebben :? Ben je dan niet gewoon een meeloper/showoff :? Als je een geek bent ga je voor een vaag chinees toestelletje, lekker klooien met custom roms e.d.
Als je een geek bent als je het nieuwste flagship hebt, dan hebben we wel verrekte veel smartphone geeks in NL :X

(sorry, beetje bot. Openingspost was vrij serieus maar na deze post gelezen te hebben is dat geheel teniet gedaan voor mij :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-Buis
[quote]ybos schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:28:
[...]

"En smartphone geek als je de nieuwste telefoon wil hebben :? Ben je dan niet gewoon een meeloper/showoff :? Als je een geek bent ga je voor een vaag chinees toestelletje, lekker klooien met custom roms e.d.
Als je een geek bent als je het nieuwste flagship hebt, dan hebben we wel verrekte veel smartphone geeks in NL :X"

Okey klopt, verkeerde woordkeuze gemaakt denk ik haha. daarom heb ik mijn post even bewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
Beste advies hier in het forum. Ik koop altijd de nieuwste flagships van zowel Apple als Samsung. Maar in dagelijks gebruik heb ik steeds de nieuwste Mi van Xiaomi. Verslaat wat mij betreft echt de iphone 8 en S8 van samsung. Wel iets minder hip dan de s8, die is immers wat betreft design de top van dit moment. Ik noem een dual sim functie die beiden niet hebben. Draadloos betalen dat de iphone niet heeft. De helft van de prijs van een S8+. Koop een wearable (Mi band 2) erbij van Xiaomi voor 15 euro en je hoeft je telefoon nooit meer te unlocken. Dit is dagelijks dus 100 keer echt gebruiksgemak. Ik vind namelijk de irisscanner van de S8 een onding. Je moet het apparaat veel te recht houden, Vingerafdruk van de S8 is ook ruk, veel te onhandig geplaatst. FaceID van apple werrkt al helemaal nog niet goed volgens de recenties, maar dat kan ik niet bevestigen. Er gaat niets boven het niet te hoeven unlocken van je telefoon. Verder mis ik led notificaties enorm op mijn iphone. Ga dus voor de MI van Xiaomi. Deze heeft ook nog een ingebouwde afstandsbediening zodat je die van je tv etc niet meer nodig hebt.
Plus als toetje kun je elke app dubbel installeren, Handig als je 2 facebook accounts hebt of 2 whatsapp accounts voor je dual sim. Werkt probleemloos.

[ Voor 5% gewijzigd door P. vd Loo op 05-10-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 22:08
(jarig!)
Zeker waar :) Heb zelf een Xiaomi

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:16
En welke xiaomi moet het worden dan ?
Er zijn er zoveel en dan de nl versie is dat makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-06 20:21
Ik heb zowel Android jaren gebruikt als Apple jaren gebruikt.

Nu samsung S7 & S7 Edge , S8 & Note 8 , maar ook nog vaak een Iphone 7 plus in gebruik.

Android op een top-tpestel geeft geen vastlopers ( niet meer dan op IOS, daar bestaat het ook ).

Bugs heb je op beide ..... IOS is echt niet heilig.

Samsung WAS zeker niet mijn favoriet ( bloatware, degeneratie hardware ) , maar dat is verleden tijd. De Hardware is gewoon top, de software goed en wordt best goed geupdate. Bloatware of een te zwaar Touchwizz is allang verleden tijd.

Als je een modern uitziend toestel wilt, goedkoper en zeker niet slechter dan zou ik voor de S8 gaan.

Een week proberen of zelfs in een winkel eens proberen vertelt je altijd al iets natuurlijk.

Succes met de keuze in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
stronger schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:37:
En welke xiaomi moet het worden dan ?
Er zijn er zoveel en dan de nl versie is dat makkelijk?
Klopt, er zijn heel veel modellen. De high ends zijn de Mi's. De laatste is de MI6. Maar ook andere modellen kunnen erg goed zijn, zoals de laatste MI MIX2. Die laat de nieuwe iphone X ver in de schaduw staan. Prijskaartje nog niet de helft van de iphone X. Interface van de Xiaomi's lijkt heel veel op iOS. Fijn voor de overstappers ;-) Je hebt inderdaad verschillende versies (ROMS) heten die, die in principe allemaal engels hebben en geen nederlands. Als je dat laatste wilt, dan heb je een EU rom nodig. Dat kun je zelf er op zetten, maar er zijn ook shops die het voor je doen. Je kunt ook op marktplaats kijken, ik zie daar ook dat er regelmatig, op verzoek, met EU roms worden aangeboden. Ga je voor engels dan moet je de Global rom hebben. Bijna iedere shop biedt die aan (Gearbest, banggood, honorbuy, ibuygou)
Pagina: 1