Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-Buis
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05-2024
Heey iedereen!

Ik vraag me af of ik bij de vernieuwing van mijn abonnement over moet stappen naar de iPhone 8 (plus) of toch trouw moet blijven aan Samsung en moet gaan voor de Galaxy S8.
Momenteel heb ik een Galaxy S6.
Het duurt nog enkele maanden voor ik deze keuze moet maken, maar ik wil toch alvast zo veel mogelijk informatie inwinnen.

De vraag die ik heb is als volgt:
Heeft er iemand ervaring met het overstappen van een Android telefoon naar een recente iPhone (pros en cons) ?

Ook heb ik nog wat vragen over het gebruik van een iPhone als daily driver:
1) Is het echt heel irritant om geen 3.5mm headphone jack the hebben, of is dat eigenlijk geen probleem ?
2) Hoe is het gesteld met de batterijduur ? kom je er makkelijk de dag mee door, er van uitgaande dat je niet intensief aan het gamen bent of fulltime Netflix aan het streamen bent, en is het daarmee vergelijkbaar met de batterijduur van de Galaxy S7/S8 ?
3) Werken Google apps, zoals Google Drive, G-mail, Google Calendar, Chrome etc. ook gewoon goed op iOS 11 ?
4) Heeft iOS 11 ook regelmatig app crashes of glitches, of is dit toch meer een Android struggle ?

Groetjes thuis!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:41
1) Voor mij was het in het begin zeker een gemis, maar inmiddels maakt het me niet meer uit. AirPods (aanrader) maakten voor mij een hoop goed. Voor oordopjes en koptelefoons die een 3.5mm jack gebruiken kun je uiteraard de adapter gebruiken, maar je kunt dan niet opladen en muziek luisteren tegelijk.

2) Ik heb een iPhone 8 Plus en haal zonder moeite het einde van de dag met nog 30-35% batterij resterend. Ik gebruik mijn telefoon vrij intensief en stream vooral veel Spotify. Soms doe ik er ook met gemak 1,5 dag mee. Het is ook aan te raden om een 29W USB-C oplader te halen, zodat je gebruik kan maken van Fast Charge. Kost je wel wat geld, maar vind het zelf erg fijn om snel even bij te laden.

3) Ik heb geen ervaring met Google-apps, aangezien ik iCloud gebruik, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Alle apps die je noemt zijn echter gewoon beschikbaar op iOS.

4) Geen enkel OS is vrij van bugs en ook op iOS zul je crashes en glitches ervaren. Gelukkig brengt Apple regelmatig updates uit om bugs te fixen. Zo zijn er voor iOS 11 al 2 kleine updates geweest om issues op te lossen. iOS is ervoor gemaakt om alleen op Apple-producten te draaien, dus de optimalisatie is een stuk beter dan bij Android, dat gemaakt is voor een hele hoop hardwareconfiguraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1 topic is genoeg.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.