Oneens met kritiek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Goedenavond T.net staff,

Ik ben al lange tijd lid en lees jullie artikelen graag. Vandaag was er een bericht over "Rusland kreeg inzage in beveiligingssuite die Pentagon en Rabobank gebruiken".

Ik heb geen specifieke kritiek op de auteur of hoe het artikel is opgesteld door T.net. Ik vind wel dat het nieuws extreem gekleurd is. Misschien had ik alleen niet moeten zeggen dat ik het "niet nieuwswaardig vond".

Uiteindelijk leverde mijn bericht mmjjb in 'nieuws: Rusland kreeg inzage in beveiligingssuite die Pentagon en R... een discussie op, mensen gingen reageren, ik kreeg zelfs extra informatie, wat ik eerst niet wist van @Mellow Jack die reageerde op iemand die op mij reageerde, namelijk dat het helemaal geen beveiligings-suit is, maar meer een anayze tool (dus de titel dat het een beveiligings suit is klopt ook niet helemaal) maar daar gaat het ook niet om.

Uiteindelijk kreeg ik een +2 voor mijn reactie van mensen, dus mijn kritiek op amerika deelden andere mensen blijkbaar ook :)

Tot... Dirk van jullie team mij een berichtje stuurde, "Dit soort commentaar hoort echter niet op de frontpage thuis, maar in Geachte Redactie".. oke, dus als America iets zegt, mag ik blijkbaar geen kritiek leveren op Amerika en het nieuws, of nouja op Amerika wel, maar niet op het nieuws in het algemeen (zonder de auteur aan te vallen). :X

Waarop hij het volgende zegt
"Een reactie op de frontpage met daarin commentaar over de vorm van het nieuws, wordt niet gewaardeerd. Het reactiesysteem is namelijk bedoeld voor inhoudelijke discussies over de gepubliceerde content"

Oke dus ik mag geen kriek leveren op dat amerika er nieuws van maakt, maar ik mag wel kritiek leveren op amerika. Waarna hij de door het publiek gegeven +2 (blijkbaar waren mensen het met mijn kritiek eens) heeft veranderd naar een aantekening met -0.

Ik ben best bereid mijn bericht aan te passen om minder kritiek op het nieuws bericht te geven, maar vind het afpakken van 2 reactie punten met een aantekening -0 toch wel erg teleurstellend.

Bij deze mijn kritiek

Mmjjb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ga niet over moderaties maar uit je opmerking valt op te maken dat je het onderwerp niet nieuwswaardig vindt en het bericht gekleurd. Die kritiek lijkt op de redactie gericht en hoort in dat geval ook inderdaad hier in Geachte Redactie. Als het je er puur om gaat dat de VS dit soort onderwerpen opblaast, had je dat wellicht iets anders moeten verwoorden.

Het blijkt hoe dan ook een gevoelig onderwerp. Ik kan me overigens prima voorstellen dat ik ook berichten over inzage in de broncode van Europese softwarebedrijven door de VS als nieuws zou brengen, als het om beveiligingssoftware zou gaan die Europese overheden gebruiken en de spanningen tussen de VS en de EU oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
@Olaf Maar iedereen weet dat het dood normaal is dat overheden software inzage krijgt, dit geld niet alleen voor de EU, VS en Rusland, dit geld voor elke overheid. Elke overheid kan vragen om inzage in de broncode als een bedrijf software voor de overheid wil leveren. Dit is een algemeen gemeengoed.

Het zelfde als dat elke overheid, ook niet overheden overigens, toegang kunnen krijgen tot de broncode van Windows. Het onderwerp is een onderwerp dat al tijden van toepassing is, en hoe veel audits er door overheden gedaan zijn kunnen we ongetwijfeld niet op 1 hand tellen. Het enigste verschil is, is dat Amerika er een nieuws artikel van maakt, wat T.Net overneemt.

Dat is wat ik aanval, ik val aan dat "America er nieuws van maakt" terwijl het "niet nieuwswaardig" zou moeten zijn, de enigste reden dat het nieuws is, is door America. Want de 1000'en andere keren dat er audits/inzage is geweest, hebben ze ook nooit geklaagd, met ongetwijfeld beveiligings-producten met een veel hoger niveau/impact.

Het pentagon gebruikt vast ook Windows servers, dat is toch ook geen probleem?

Het nieuws opzichzelf is ook niet nieuwswaardig, ik zeg niet dat t.net het niet moet overnemen, ik zeg alleen dat het nooit nieuws had horen te zijn in de 1e plaats.

Ik had het misschien inderdaad iets beter kunnen verwoorden, klopt.

Maar het afpakken van 2/3 karma punten door Koen met een notitie op T.net en een email vind ik toch te ver gaan.
Waarom zijn er überhaupt frontpage moderators zoals Koen? Is het niet de bedoeling dat het karmasysteem zichzelf regelt? Mensen kunnen karma punten geven, waarom moet er dan nog een controle politie karma langskomen om dat te controleren?

Blijkbaar heeft dat ook niet veel nut, want de zelfde dag dat mijn (door het publiek verzamelde +2 en +3 punten) afgepakt werden, heb ik speciaal nog een mailtje naar T.net gestuurd over iemand die op elk artikel spam/ads zat te posten naar een malafide site, maar waar blijkbaar geen frontpage moderator naar gekeken heeft.

Sorry als ik nu vervelend klink, (ja ik klink vervelend nu) maar ik ben gewoon pissed off. :(
Koen had me best een berichtje kunnen sturen om het even aan te passen, had ik het rustig aangepast, maar om mijn post zo te vernachelen vind ik gewoon erg jammer.

Zouden jullie mijn post kunnen verwijderen dan maar? Want dit is ook geen gezicht zo..