Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tv en soundbar en mediabox aansluiten op een switch

Pagina: 1
Acties:

• Hakkuhbar80
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-10 21:45
Hallo ik had een vraag over een switch

Als ik mijn smart tv en soundbar en eventueel een ziggo mediabox aan wil sluiten op een switch en daarna met een kabel naar de ziggo modem toe gaat dit werken?

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43
Moet geen probleem zijn !

• Hakkuhbar80
En wat voor switch zou je kunnen aanbevelen? Een switch met gigabit ?

Sorry maar ben een leek hier in

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43
Volgens mij kost een gigabit switch niet veel meer dan de 100 variant, dus is dat een prima plan.
Kijk ook even naar hoeveel poorten je wil. Je hebt het nu over drie dingen,’aar mogelijk wil je later nog een console en André dingen eraan toevoegen :). Daar had Im mezelf een keer ook verkeken vandaar ee tip.

Hier hebben we een gigabit van sitecom staan van een paar tientjes, doet het prima!

• Hakkuhbar80
Maar is het zeker dat het gaat werken dan als ik al die apparaten op de switch aansluit?
Krijg ik bijv. geen vervorming in het geluid van de soundbar?

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 11:36

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Om meerdere dingen op 1 poort van een router (ziggo modem, etc) aan te sluiten gebruik je inderdaad een switch. Als de apparaten afzonderlijk werken op die poort van het modem, dan werken ze ook via een switch. Het kan alleen zijn dat de mediabox op een specifieke poort van het modem moet worden aangesloten, en andere apparaten op andere poorten, zo was het in het verleden wel eens. In dat geval kun je de mediabox niet via de switch aansluiten, maar wel de smarttv en de soundbar (en eventuele playstations en zo). Je kunt dit testen door te kijken of de afzonderlijke apparaten het allemaal doen via de poort op het modem, of door ziggo te bellen.

Qua switches vind ik compacte, metalen switches wel fijn (zoals de onderstaande twee) maar elke switch werkt even goed. Gigabit voegt niet veel toe maar ik vind het een raar gevoel om anno 2017 nog een 100 mbit switch te kopen. Wellicht kun je hem in de toekomst ergens anders voor gebruiken en voegt het dan wel wat toe.

pricewatch: TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch met 5 aansluitingen
pricewatch: D-Link DGS-105

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen op 04-10-2017 11:18 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Hakkuhbar80
Bedankt voor de info. Ik ga na de verbouwing van woning even stoeien met een switch

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iets om goed bij stil te staan: waarom wil je die Ziggo mediabox überhaupt aansluiten? Toen die dingen in 2012 uitkwamen was de mediaspelerfunctionaliteit ervan nuttig want weinig TV's die dat hadden. Nu is de meerwaarde erg beperkt en is gedonder met DHCP conflicten te vaak aanwezig. Ik zou afraden hem ergens anders dan coax en HDMI te verbinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1