Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morsk
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09-2022
Mijn vraag
Via HDMI kan ik prima video weergeven op de TV (bv van de NAS) zolang geluid niet ook naar de TV gaat, maar zodra ik bij Afspelen, Geluid voor de Philips FTV via HDMI kies, gaat de video op ongeveer de halve snelheid verder (zonder geluid). Ik heb dit probleem nu ruim een jaar. Het heeft ooit wel gewerkt (met W8).

Relevante software en hardware die ik gebruik
W10 systeem met i5-4570 met Intel Graphics Control via 5m HDMI kabel naar Philips 32PFL7605

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie op fora dat de refresch rate belangrijk kan zijn. Ik heb 59 en 60 Hz zowel i als p geprobeerd, maar geen verschil.

Alvast bedankt voor het meedenken en een eventuele reactie :)

[ Voor 7% gewijzigd door Morsk op 03-10-2017 22:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Maar zoiets simpels als je videokaart en audio stuurprogramma's bijwerken heb je nog niet gedaan ?
Heb je het probleem ook als je je computer op een ander scherm aansluit via HDMI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Croga

The Unreasonable Man

Wellicht handig te vermelden welke software je gebruikt, wat voor video je afspeelt (codecs en container), wat je exacte hardware is, welke drivers je geïnstalleerd hebt staan, wat je écht al geprobeert hebt (alleen "foras gezocht" is een beetje beperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morsk
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09-2022
Omdat het probleem al lang speelt en MS updates ook al diverse drivers hebben vervangen, verdenk ik de drivers niet zo. Ik heb nu wel een nieuwere Intel HD Graphics driver gevonden en geinstalleerd (van juli 2017), maar het probleem blijft.

Het maakt ook niet uit wat voor video ik af speel (bv mp4 met AAC audio of ts met mpeg audio). "Film en TV" speelt het traagst. Windows media player ongeveer halve snelheid. VLC en MPC spelen wel op volle snelheid, maar nog steeds zonder geluid uit de TV. Ik krijg gaandeweg de inruk dat er HW stuk is. Dit is een overzicht van wat ik nog geprobeerd heb (ik had met spaties een mooie tabel gemaakt, maar daar blijft niets van over, :'( sorry hoe doe ik dat?):

Platform en App PhilipsTV_HDMI SamsungTV -------------------Resultaat--------------------------
1 2 3 Video Audio Status audioselctielijst
1 PC Film&TV 2 Zeer traag geen Philips FTV gereed
2 PC Film&TV 3 Zeer traag geen Philips FTV gereed
3 PC Film&TV S Zeer traag geen Samsung gereed
4 PC W_Mediaplayer 2 Half speed geen Philips FTV gereed
5 PC VLC of HPC 3 OK geen Philips FTV gereed
6 PC VLC of HPC 2 OK geen Philips FTV gereed
7 Laptop Film&TV 3 OK geen Philips FTV geen audio verbinding
8 Laptop Film&TV 1 geen verbinding met HDMI1 mogelijk
9 Laptop Film&TV S OK OK