Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik reken mijzelf tot laatste der mohicanen met mijn Lumia 930.
Windows Phone was/is een fantastisch OS maar zelfs met de beste wil in de wereld kan ik niet volhouden dat het voldoende ondersteund word.
Na twee jaar Lumia 920 en de afgelopen drie jaar met mijn Lumia 930 rondgewandeld te hebben moet ik helaas over naar ''de andere kant'' ;)

Ik heb sinds de nodige ipod's een afkeer van Apple's ecosysteem, mooie apparaten prima hardware maar ik kan slecht tegen de software.

Het word dus een Android.

Mijn huidige selectie bestaat uit drie modellen: Nokia 8, Oneplus 5, Samsung S8.
Allen zo'n 550-600 euro.

Pro's/cons die ik kan zien zijn allemaal redelijk tegen elkaar weg te strepen.

Nokia 8
Pro: Er is een dual sim versie, ''stock'' android, stevige aluminium body, mijn liefde voor de merknaam Nokia.
Cons: Camera lijkt niet geweldig, helaas geen zwarte versie beschikbaar,

Samsung S8
Pro: Camera lijkt prima te presteren, mooi scherm en smalle bezels, draadloos laden
Cons: samsung bloatware, behuizing materiaal trekt vieze vingers aan, minder stevig dan aluminium (gevoelsmatig)

Oneplus 5
Pro: Matzwarte versie ziet er strak uit, Camera lijkt prima te presteren, dual sim is standaard, mooie versie van Android zeker t.o.v. samsung.
Cons: Support en updates blijft een vraagteken hoe lang dit zal dure bij OP, schermresolutie.

Mijn hart zei direct Nokia, maar omdat de camera voor mij een behoorlijk belangrijk punt is heb ik hem nog niet gekocht. Op het eerste gezicht was de Oneplus 5 de logische tweede keus maar na de prijsdaling van de S8 is ook deze interessant geworden. Eerlijk is eerlijk de S8 wil ik vooral omdat hij lekker smalle randjes heeft, de Oneplus en Nokia 8 zijn mijn eerste twee opties.

Kan iemand die nu een Nokia 8 heeft mij overtuigen van de camera? Of is er iemand die deze toestellen ook vergeleken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Wellicht zijn er camera comparisons te vinden op YouTube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Qua camera is de S8 de betere gezien de reviews.

YouTube: Camera battle: OnePlus 5 vs. Galaxy S8 vs. iPhone 7 Plus
YouTube: Nokia 8 VS Samsung Galaxy S8 Camera Test

Wat snelheid betreft is de OnePlus 5 een beest, vooral met 8gb ram.

Geen van deze toestellen is een slechte koop. Ligt eraan waar je de meeste waarde aan hecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 03-10-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-07 09:58

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Alternatief voor de mooiste foto's: moto Z2 met de camera module.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

P_Tingen

omdat het KAN

Op allaboutwindowsphone wordt de 950 vergeleken met de Sony XZ Premium. Je kan daar ook zelf de foto's met elkaar vergelijken. Dit is tot nu toe op AAWP de telefoon die het dichtst bij de 950 komt qua prestaties: 78 om 76 punten, waarbij ik zelf bij enkele foto's vind dat de Sony meer punten verdient. De Sony is iets duurder dan de alternatieven die je zelf gevonden hebt, maar Sony geeft nogal eens een cashback actie.

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 04-10-2017 08:46 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 23:52

Eentje

houd van de vijver

Uit nokia 8 ervaringen topic gehaald

https://nokiapoweruser.co...y-just-leaked-two-images/

Dus grote kans dat er toch zwarte komt

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-07 19:19
Wacht nog even, de Google Pixel 2 profileert zich met een goede camera-ervaring. Van de Pixel 1 weet ik dat hij ook goede reviews ontving op cameragebied. Volgens mij valt die ook nog wel binnen je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:15
Let wel op de S8 is rondom van glas, dit toestel wil je niet zonder hoesje gebruiken, en dan zijn die randjes rondom er ineens weer wel. Het is wel een erg mooi toestel en Samsung doet hele sterke marketing.
Oneplus heeft zich met de 3 en 3T positief onderscheiden met updates en daar Oreo voor beloofd komende van Marshmallow via Nougat.
Nokia heeft nog geen track record onder HMD langer dan een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMikeS
Eentje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:39:
Uit nokia 8 ervaringen topic gehaald

https://nokiapoweruser.co...y-just-leaked-two-images/

Dus grote kans dat er toch zwarte komt
Oeii dat is toch wel erg strak, zonder die lelijke antenne lijnen die bij de grijze versie zo goedkoop ogen..
alcx schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:44:
Wacht nog even, de Google Pixel 2 profileert zich met een goede camera-ervaring. Van de Pixel 1 weet ik dat hij ook goede reviews ontving op cameragebied. Volgens mij valt die ook nog wel binnen je budget :)
Lees net dat deze bij 700 euro begint.. Helaas
swhnld schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:22:
Let wel op de S8 is rondom van glas, dit toestel wil je niet zonder hoesje gebruiken, en dan zijn die randjes rondom er ineens weer wel. Het is wel een erg mooi toestel en Samsung doet hele sterke marketing.
Oneplus heeft zich met de 3 en 3T positief onderscheiden met updates en daar Oreo voor beloofd komende van Marshmallow via Nougat.
Nokia heeft nog geen track record onder HMD langer dan een paar maanden.
Klopt dit ben ik niet gewend, mijn Lumia's zijn allemaal zonder hoes/cover/screenprotector gebruikt en ik heb nog nooit iets hoeven vervangen! Bouwkwaliteit die ik zelden tegenkom in een smartphone. Ik vind een hoesje niet per definitie slecht maar als een smartphone zo nadrukkelijk verkocht word als dun, en zonder schermranden is het natuurlijk een slecht argument als hij zo fragiel is dat er vervolgens een cover/hoes omheen moet waardoor een deel van dit pluspunt komt te vervallen.. Doe mij dan maar een stevigere telefoon a la Nokia 8 of OP5. Alleen de camera van de Nokia 8 weerhoud mij nog, iemand enig idee hoe snel daar software updates voor komen? De pixel camera app lijkt een verbetering maar een goed out of the box camera lijkt me toch wel een vereiste waar Nokia niet omheen kan..

[ Voor 43% gewijzigd door McMikeS op 04-10-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-07 19:19
De Pixel 1 begint al bij 615 :) Vooral goed qua ondersteuning vanuit Google en voor low light fotografie. Just saying, succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMikeS
alcx schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:16:
De Pixel 1 begint al bij 615 :) Vooral goed qua ondersteuning vanuit Google en voor low light fotografie. Just saying, succes met je zoektocht!
Ik dacht dat je doelde op de Pixel 2, bedankt! Ik zoek nog even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Pixel 2 is een aanrader! Niet alleen omdat hij de beste camera is. Maar Google heeft een hoop processing gaande waardoor je enorm mooie foto's kunt maken in lowlight en in scenarios met verschillende belichtingen en gewoon alle details houdt. Google maar eens Google HDR+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-07 00:13
Ik zou zelf voor de OnePlus 5 gaan.

-De S8 is te fragiel en heeft lichte 'bloatware'
-De OP5 is de snelste telefoon op de markt, veel RAM en ROM
-De Nokia is de camera niet geweldig
-De Pixel 2 valt buiten budget
-De Pixel 1 is niet officieel verkrijgbaar in Nederland en loopt achter qua hardware (S821 vs S835)
-De Xiaomi Mi 6 moet je importeren via China
-Huawei P10 heeft ook bloatware
-LG G6 loopt ook achter qua hardware en camera
-Sony XZ Premium heeft ook bloatware en ziet er niet mooi uit (mening)
-HTC U11 valt buiten budget en is ook fragiel

Het camera verschil met de S8 is niet heel groot. Je kan de Tweakers foto's er op nakijken, maar de OP5 en S8 foto's zijn vergelijkbaar.
Overigens, hoeveel waarde herg je aan de 3,5mm jack?

[ Voor 35% gewijzigd door wouterg00 op 04-10-2017 22:13 ]

Pagina: 1