Hallo ik heb sinds een paar maanden op 1 specifiek computer (HTPC) in de woonkamer probleem met streams van bepaalde landen, zoals Belgie, Nederland en Turkije. IPTV is een abo voor een dienst om via internet tv en vod te kijken. Je abo bestaat uit een reeks regels (lines) met een url adres en je wachtwoord in met daarbij de format van de stream.
Per stream zit een line er ongeveer zo uit:
Wat heb ik zelf allemaal gedaan om het probleem op te sporen:
- Modem getest door een laptop aan dezelfde modem te hangen, alle landen worden netjes gestreamd. Dus ik kan bijvoorbeeld via VLC alle streams zonder probleem zien.
- Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen vergeleken
- hosts bestand bekeken of er geen verwijzingen naar local machine ertussen zit
- IK heb een Ipvanish VPN software waarop Openvpn (Windows tap driver) mee was geinstalleerd, alles verwijderd dus zowel de vpn software als de openvpn driver
- Windows Firewall gecheckt of daar blokkades zaten en tevens totaal uitgezet
- Eset nod32 antivirus software tijdelijk uitgezet maar ook alle internet, web etc gerelateerde onderdelen uitgezet
- Flushdns geprobeerd
Alle bovenstaande maatregelen en tests hebben niet tot een positief resultaat geleid. Ik ben nu einde raad en heb geen idee maar wat het nou kan zijn. Ik zie jullie reacties en hulp graag tegemoet.
Per stream zit een line er ongeveer zo uit:
Deze lijn wordt vertaald naar een IP adres, bijv. 188.201.215.60:4023 gevolgd door een poortnummer (poortnummer varieert en soms staat er geen poortnummer achter) daarachter met je ts (streaming format) en een token waarde zodat je het beeld kan zien. Ik ben erachter gekomen dat de landen die ik boven heb genoemd in een specifiek IP range zitten.http://clientportal.link:8080/live/username/wachtwoord/15415.ts
Wat heb ik zelf allemaal gedaan om het probleem op te sporen:
- Modem getest door een laptop aan dezelfde modem te hangen, alle landen worden netjes gestreamd. Dus ik kan bijvoorbeeld via VLC alle streams zonder probleem zien.
- Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen vergeleken
- hosts bestand bekeken of er geen verwijzingen naar local machine ertussen zit
- IK heb een Ipvanish VPN software waarop Openvpn (Windows tap driver) mee was geinstalleerd, alles verwijderd dus zowel de vpn software als de openvpn driver
- Windows Firewall gecheckt of daar blokkades zaten en tevens totaal uitgezet
- Eset nod32 antivirus software tijdelijk uitgezet maar ook alle internet, web etc gerelateerde onderdelen uitgezet
- Flushdns geprobeerd
Alle bovenstaande maatregelen en tests hebben niet tot een positief resultaat geleid. Ik ben nu einde raad en heb geen idee maar wat het nou kan zijn. Ik zie jullie reacties en hulp graag tegemoet.