Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Installatie windows server 2016: cannot be installed to disk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-10 13:02
Tijdens het aangeven op welke drive Windows geïnstalleerd moet worden krijg ik de volgende foutmelding: '' Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu. '' De installatie vind plaats op een HP ProLiant DL360 G6 (P410I raid controller) waarvan 2 HP EH0146FAWJB in RAID 0 staan geconfigureerd, dit is zichtbaar tijdens de installatie.

Het lijkt mij een driver issue van de raidcontroller, ik heb echter geen idee hoe ik deze apart aan de installatie kan toevoegen. Bij het selecteren van de drive zie ik een 'Load driver' knop, ik weet echter niet hoe ik hier een driver voor moet klaarzetten? Of mogelijk staat er ergens iets anders toch niet goed? Ik kom er even niet meer uit.

Beste antwoord (via bieowbie op 21-10-2017 22:15)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Jeetje, loopt dit topic nog steeds? Topic kan best worden genomimeerd voor meest zinloze topic ooit.

Wellicht tijd voor TS om de vragen eens te beantwoorden. Geen tijd voor? Omzeil dan gewoon die P410i en zet je OS disk gewoon op een SD kaart. Dan heb je ook geen gedoe met drivers en kun je na de installatie de drivers inbouwen. Maar dat is niet nodig, want de P410i drivers zitten gewoon in de default repository.

Alle reacties

• Trommelrem
Je zal wat meer informatie moeten geven.
BIOS of UEFI?
Bootvolgorde?
Array bootable?
Etc. etc. etc.

-edit-
Met de laatste bedoel ik dus in de firmware van de P410i zelf, dus niet in de firmware van het systeem.

[ Voor 35% gewijzigd door Trommelrem op 04-10-2017 08:12 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Driver kun je gewoon inladen van bv een (2e) usb stick. Overigens wordt 2016 officieel niet meer ondersteunt op de G6: http://h17007.www1.hpe.co...windows.aspx#.WdPF-OhcLMI

• bieowbie
Nielson schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:18:
Driver kun je gewoon inladen van bv een (2e) usb stick. Overigens wordt 2016 officieel niet meer ondersteunt op de G6: http://h17007.www1.hpe.co...windows.aspx#.WdPF-OhcLMI
Als ik bij de 'load driver' knop een driver via usb wil toevoegen krijg ik de melding dat er geen driver worden herkent. Ik weet ook niet 100% zeker of ik de juiste driver heb gepakt... Welke zou ik moeten hebben?

• Nielson
  • Laatst online: 14:37
De driver van de meest recente Windows versie beschikbaar, als ik even snel op de hp site kijk is dat 2012. Mogelijk dat deze werkt, kan ook dat 2016 er door crashed.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Heb je in de ORCA tool waar je het raid volume aanmaakt ook dat volume als boot drive aangemerkt?

Fixing things to the breaking point...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS -> SWS. Ook vul ik de topictitel aan, alleen ‘installatie Windows 2016’ zegt erg weinig over het concrete probleem :)
bieowbie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:02:
[...]

Als ik bij de 'load driver' knop een driver via usb wil toevoegen krijg ik de melding dat er geen driver worden herkent. Ik weet ook niet 100% zeker of ik de juiste driver heb gepakt... Welke zou ik moeten hebben?
Je lijkt Trommelrem in "Installatie windows server 2016: cannot be installed to disk" over het hoofd te zien :)

[ Voor 64% gewijzigd door F_J_K op 03-10-2017 21:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:40
Klein dingetje wat ook over het hoofd gezien kan worden als je meer dan die 2 schijven hebt: heb je wel een (goede) cache + battery back up voor de p410i?
Anders zal de raid ook niet goed verwerkt worden, zorgt meestal ook voor een foutmelding.

Zou ook de nieuwste firmware van de p410i erbij proberen te houden, is windows server dacht ik ook gevoelig voor.

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:13
Probeer eens deze driver van HP (even uitpakken met iets als 7zip) en dat op een usb stick plaatsen en vanaf deze usb stick tijdens de installatie de driver laden.

[ Voor 6% gewijzigd door BJD1997 op 05-10-2017 11:26 ]

IT Guru :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Toevallig een USB 3 USB stick?

Ik heb deze melding vaak voor bij zien komen. Windows kan het USB device zien als USB HDD, en wil hem daarmee aanpassen om te booten.

Gebruik eens een andere USB stick, kan is groot dat het issue daarna opgelost is.

de kans dat dit een driver issue is, is erg klein.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
Ik ben dit ook wel eens tegengekomen. Wat rolfie zegt. Probeer eens een andere usb stick.

• bieowbie
RGAT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:55:
Heb je in de ORCA tool waar je het raid volume aanmaakt ook dat volume als boot drive aangemerkt?
Ja
---
Het is gelukt om de driver handmatig via een usb toe te voegen, dit heeft het installatie probleem alleen niet opgelost. Voor de zekerheid ook nog even getest om Windows Server 2012 te installeren, dit werkte ook niet.

• Don Corleone
  • Laatst online: 25-11 07:19
Dit probleem heb ik gehad op een laptop, maar dan met W10. Ik installeerde vanaf een USB stick en wat ik ook deed, ik bleef dezelfde melding krijgen. De USB stick werkte wel op een andere PC en laptop.
De oplossing voor mij was installeren vanaf een DVD. Nog steeds geen idee waar dit exact aan gelegen heeft.

• bieowbie
ITaliaan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:06:
Dit probleem heb ik gehad op een laptop, maar dan met W10. Ik installeerde vanaf een USB stick en wat ik ook deed, ik bleef dezelfde melding krijgen. De USB stick werkte wel op een andere PC en laptop.
De oplossing voor mij was installeren vanaf een DVD. Nog steeds geen idee waar dit exact aan gelegen heeft.
Heb het via WDS en via een usb geprobeerd, een installatie dvd heb ik helaas niet liggen...

• Don Corleone
  • Laatst online: 25-11 07:19
WDS elimineert dan sowieso de mogelijkheid dat het aan de USB stick ligt. Ik zou het dan ook eerder in de driver hoek zoeken, maar dat je zelf als bedacht.

• bieowbie
ITaliaan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:05:
WDS elimineert dan sowieso de mogelijkheid dat het aan de USB stick ligt. Ik zou het dan ook eerder in de driver hoek zoeken, maar dat je zelf als bedacht.
Dat is dus het gekke; als ik de driver handmatig via een usb toevoeg, werkt het ook niet

• bieowbie
Oke ik ga even terug naar de basis, ik heb een blanco ProLiant DL360 G6 (P410I raid controller) server met 2 HP EH0146FAWJB schijven voor mij, hier wil ik Windows server 2012 R2 op installeren. Wat zijn de stappen waarmee je moet beginnen?

[ Voor 6% gewijzigd door bieowbie op 17-10-2017 20:35 ]

• RGAT
  • Niet online
Geen idee ;)
Heb zelf een DL380G7 (ook met P410i) en die wordt standaard herkent, ook de P812 wordt herkent.
De oudere P800 werd niet direct herkent en moest ik een driver voor aanwijzen maar voor de rest niks bijzonders, zou toch meer verwachten dat er toch iets in de configuratie niet helemaal lekker is.

Simpel gezegt moet je een RAID1 (of RAID0 :/) volume maken van die twee disks, die als boot volume kiezen in de ACU en de P410i als bootcontroller kiezen (ook in de ACU).
Dan opstarten en installeren, dat zou het moeten zijn...

• bieowbie
RGAT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:39:
Geen idee ;)
Heb zelf een DL380G7 (ook met P410i) en die wordt standaard herkent, ook de P812 wordt herkent.
De oudere P800 werd niet direct herkent en moest ik een driver voor aanwijzen maar voor de rest niks bijzonders, zou toch meer verwachten dat er toch iets in de configuratie niet helemaal lekker is.

Simpel gezegt moet je een RAID1 (of RAID0 :/) volume maken van die twee disks, die als boot volume kiezen in de ACU en de P410i als bootcontroller kiezen (ook in de ACU).
Dan opstarten en installeren, dat zou het moeten zijn...
ACU = array configuration utility? Hoe kan ik dit benaderen? 8)7

• RGAT
  • Niet online
Tijdens de boot zie je de rood/blauw gekleurde text van de P410i en daarna de toets waarmee je erin komt.

• bieowbie
RGAT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:51:
Tijdens de boot zie je de rood/blauw gekleurde text van de P410i en daarna de toets waarmee je erin komt.
Jup, dat had ik al gedaan. Als je denkt dat het in de configuratie zit, wat zouden de te nemen stappen zijn om de configuratie te troubleshooten? Wat zou jij doen?

-----

Thanks voor alle reacties. Geen idee hoe ik het heb gefixed maar de installatie lijkt nu te werken 8)7

-----

Toch te vroeg gejuicht, na een deel in de installatie kwam er een foutmelding naar voren, iets over waar de installatie vandaan kwam, en rebootte de server. Ik had helaas net te weinig tijd om de foutmelding goed door te lezen / er een foto van te maken...

[ Voor 34% gewijzigd door bieowbie op 17-10-2017 21:48 ]

• bieowbie
Niemand een idee?

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Probeer eerst alsnog die foutmelding vast te leggen, hier kunnen we niets mee.

• bieowbie
Haribo112 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Probeer eerst alsnog die foutmelding vast te leggen, hier kunnen we niets mee.
De foutmelding kan ik helaas niet reproduceren, ik kom weer niet verder dan het selecteren van een disk.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Start gewoon de installatie zoals het eigenlijk hoort met een HP-server. Pak een smartstart CD en start de server daarmee op.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• bieowbie
Question Mark schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:42:
Start gewoon de installatie zoals het eigenlijk hoort met een HP-server. Pak een smartstart CD en start de server daarmee op.
Dat heb ik toevallig gister geprobeerd, hierbij liep ik tegen het probleem aan dat er binnen smartstart geen iso's werden herkend (geprobeerd via een usb stick en via een netwerkshare). Verder nog niet al te veel tijd gestoken in het proberen te installeren met Smartstart, het zou dus kunnen dat ik ergens een foutje heb gemaakt 8)7

Acties:
  • Beste antwoord

• Trommelrem
Jeetje, loopt dit topic nog steeds? Topic kan best worden genomimeerd voor meest zinloze topic ooit.

Wellicht tijd voor TS om de vragen eens te beantwoorden. Geen tijd voor? Omzeil dan gewoon die P410i en zet je OS disk gewoon op een SD kaart. Dan heb je ook geen gedoe met drivers en kun je na de installatie de drivers inbouwen. Maar dat is niet nodig, want de P410i drivers zitten gewoon in de default repository.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Check je BIOS eens hoe eventueel USB ondersteunding staat ingesteld. USB stick wordt nu gezien als DISK en tijdens installatie wil die daarop wat weg schrijven.

Als een andere USB stick geprobeerd? Heb dit probleem exact ook al een keer gehad op een G5 machine. Dit zou mijn eerste advies zijn.

Installatie via ILO doen? Even 2012 DVD maken/regelen en via ILO (eventueel advanced key via trail downloaden)

• bieowbie
Het probleem zat 'm in een SD kaart binnenin de server, nadat ik deze had losgekoppeld werkte de installatie wel.

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1