Toon posts:

oude laptop herkend sata 600 schijf totaaal niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een oude laptop waar ik een hgst travelstar 1tb sata 600 in heb gezet als vervanging,
maar nu word de schijf helemaal niet herkent.
weet iemand waar dit aan kan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
PACKARD BELL EASYNOTE MH35-U-041

https://www.laptopshop.nl...-easynote-mh35-u-041.html

hgst travelstar 7k met sata600
https://azerty.nl/product...0a9e630-vaste-schijf-1-tb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
zag iets over dat de hgst standaard niet backwards compatible is alleen met een aanpassing... maar welke staat er niet bij..
iemand een idee hoe dit mogelijk is?
en of de laptop uberhaubt deze schijf ondersteunt?

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OT.

Definieer "niet herkent[sic]". Niet in het BIOS? Niet in verkenner (als we het over Windows hebben)? Niet niet disk management? Nieuwe schijven moeten namelijk meestal eerst geformatteerd worden voor je ze in verkenner kan zien.

Verwijderd

Topicstarter
op de laptop herkent hij hem via windows install 0.0mb. via bios word hij niet herkent

daarna via een e-sata kabel aan mn desktop, herkent hem daar, maar als ik via opslag beheer ga zegt hij meteen mbr instellen dus dat doe ik, meld hij schijf niet gereed. start ik pc opnieuw op met schijf er nog aan blijft hij hangen in windows opstart logo. ontkoppel ik de schijf loopt windows zo door...
Zou ik hem in de desktop kunnen plaatsen en dan via windows installatie cd proberen hem te formateren? of terug sturen?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:28
Als de harddisk in de BIOS niet wordt herkend, kan je meteen stoppen: dat gaat niets worden.
Als je de schijf aansluit op je desktop, zou je de schijf vanuit de verkenner moeten kunnen formatteren.
Als er nog geen partitie op de hardddisk staat (of een verkeerde verwijderen), kan je dat in Windows doen vanuit Schijfbeheer (via Computerbeheer opstarten en dan kiezen voor Schijfbeheer).

Verwijderd

Topicstarter
conclusie: schijf niet goed.?

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-01 20:40
Sluit hem eerst eens aan op een desktop en kijk of je hem daar ziet in schijfbeheer.

De kans zit er wel in dat de schijf niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
aangesloten op de desktop, herkent hem in schijfbeheer maar zodra ik bmr probeer te doen dan zegt hij schijf niet gereed.

contact opgenomen met verkopende partij en kan hem terug sturen en kijken hun wat het is,maar ze denken een dead on arrivel.
Pagina: 1