Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen router KPN/IPTV updates

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• testkeesie
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-05-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb de stap genomen mijn experiabox alleen te gaan gebruiken voor telefoon en IPTV.
Door middel van een switch wordt het binnenkomende signaal vooraf het naar de experiabox gaat gesplitst :
Internet naar eigen router - Ubiquiti USG
Tel+TV naar de experiabox.

Op zich werkt het prima echter sinds de invoering van het nieuwe kpn interactieve televisie zit ik
met enige regelmaat zonder beeld d.w.z. sommige zenders werken niet meer en andere weer wel.

Als ik de experiabox weer rechtstreeks aan het binnenkomende signaal hang (dus zonder de switch) gaan de
tv-ontvangers updaten en komt het beeld weer terug.

Hierna plug ik de kabels weer in de oude situatie (met switch) terug en functioneert het weer zonder problemen..

Wat me bevreemd is dat het internet signaal door de switch heen niet "compleet" is ..(??)
Rechtstreeks werken de updates wel (!?)

Iemand een idee wat hier aan de hand is..

Alvast bedankt voor het lezen.

Keesie

Alle reacties

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
Ja, de TV-ontvangers hebben waarschijnlijk een werkende DNS-server nodig, die je met enkel het IPTV VLAN in je Experiabox geprikt niet hebt.

Je kunt het beste uitzoeken of je IPTV ook door die USG kan sturen. Als hij een IGMP proxy heeft dan moet dat wel lukken. Her-en-der zijn er guides voor Ubiquiti devices te vinden..

[ Voor 10% gewijzigd door Thralas op 03-10-2017 19:11 ]