[PC]Airport CEO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Drawer

--------TS in opbouw, wil je helpen? DM!--------

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7oBR4NMf3HbfiLand1cXKSoo/full.png

Airport CEO

Inleiding
Prison Architect, meets Factorio, meets Airport CEO. Zeggen deze namen je wat? En wordt je al een beetje warm van binnen? Dan is deze game waarschijnlijk iets voor jou. Airport CEO is een 2D top-down tycoon game gefocust op het micro-managen van een gehele luchthaven. Of dit nu een kleine luchthaven is voor pleziervluchten, of een gigantische internationale terminal wordt, de keuze is aan jou.

De game is nog in early access, en is eind september vrijgegeven op Steam Early Access. De game heeft op het moment duidelijke bugs, maar wordt tevens zeer positief ontvangen. De ontwikkelaars hebben tot nu al meerdere updates gepushed, en hebben zich tot nu toe als erg actief betrokken getoond.

Specificaties
Website: https://www.airportceo.com/
Dev blog: https://www.airportceo.com/blog/
Forum: https://forum.airportceo.com/
Wiki: https://airportceo.gamepedia.com/Airport_CEO_Wiki
Discord: Discord server
Reddit:Reddit/r/airportceo

Screens & Videos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b2Myns6apobeEKc2RrmyLTMZ/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V0NUstBDrNJznfkmlSbfxg9x/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v8vJ0BKe1POzqcOGUvvAFBiT/medium.png

Guides
Het spel belooft niet makkelijk te zijn, en is dat nu ook zeker niet. Al is de vraag of dat meer te maken heeft met de bugs dan met het spel zelf :o. Heb je een handige handleiding gevonden of zelf geschreven? Laat het de topic starter(s) weten!

[ Voor 33% gewijzigd door Drawer op 10-10-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
Meteen maar even vertellen dat Airport CEO nu 10% goedkoper is: http://store.steampowered.com/app/673610/Airport_CEO/

Heb er nu 2 avondjes mee zitten spelen en vind het nu al verslavend. Ondanks dat er nog niet echt een game-element in zit (het is nu vooral de basis simulatie).

Tip voor als er iets stuk gaat, druk eens op F10, dan krijg je de developer tools te zien, waar je soms weer iets mee kan herstellen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 13:05
In hoe verre wordt een vliegveld gesimuleerd? Spreek je dan over het passagiersgedeelte of ook een simulatie van de logistiek die daar achter zit? Want daar kunnen nog wel interessante dingen mee gemaakt worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vind dat ze best veel geld vragen voor een early-access versie met (blijkbaar) aardig wat bugs :/

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
ItMeAedri schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:14:
In hoe verre wordt een vliegveld gesimuleerd? Spreek je dan over het passagiersgedeelte of ook een simulatie van de logistiek die daar achter zit? Want daar kunnen nog wel interessante dingen mee gemaakt worden :)
Er zitten verschillende elementen aan:
1) passagiers (security, voedsel, entertainment, bagage, wc's)
2) bagage (transportnetwerk etc)
3) vliegtuigservices (fuel, check-up, maintenance, de-icing
4) aanvoer (bussen, vrachtwagens, auto's, fuel)
5) flightplanning (welke uren, welke maatschappij, hoeveel passagiers)

En zo vergeet ik ongetwijfeld alsnog de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 13:05
Ircghost schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:41:
[...]

Dat klinkt in ieder geval wel goed. Ook wel interessant dat ze het stuk bagage logistiek ook meenemen. Alleen is de vraag dan in hoe verre je bepaalde een bepaalde filosofie door kan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Ircghost schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:41:
[...]

Even aangevuld.. :)

6) basismanagement van personeel (aannemen / ontslaan)
7) Contracten (veel zaken lopen via zgn contracten, bijvoorbeeld contracten met shops, vliegtuigmaatschappijen en contractors)
8 ) Bouwen (vliegveld-gebouw (ingericht in zones), openbare wegen en voetpaden, servicewegen, vliegvelden en taxi-banen (voor vliegtuigen dus)).
9) weersimulatie (de seizoenen en het weer veranderen, maar hebben volgens mij nog geen invloed op iets)

Veel bugs ben ik zelf nog niet tegen gekomen. Alleen wat tabbladen in het menu rechts die soms verdwijnen (even naar hoofdmenu en weer terug fixt dat) en wat personeel die in een bepaalde zone vast blijven hangen (even zone aanpassen zodat die gelijk is aan de naastgelegen zone).

Hier vind je trouwens de nieuwste dev-blog (van 3 oktober): https://www.airportceo.com/devlog-87-release-week/ En op Steam vind je naast de Dev-blogs ook de release notes terug: http://steamcommunity.com/app/673610/allnews/

[ Voor 6% gewijzigd door keverjeroen op 04-10-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Gister(avond) is alsnog update 0.21.11 gereleased. Deze was eerder ingetrokken:

http://steamcommunity.com...etail/1458462436619669178

Release notes - Airport CEO - Version Alpha 0.21.11

Improvement
ACEO-295[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Remove F3 button functionality as it makes none to little sense
ACEO-376[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Vehicles do not take into account deactivated road nodes when starting to plot new paths causing deadlocks
ACEO-378[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Implement error handling for path finding issues when boarding or deboarding aircraft
ACEO-381[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Add boarders to all seating items to prevent persons jumping through walls upon exit
ACEO-1179[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Improve terminal and general rendering performance
ACEO-1270[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Job task updater for Commercial Flights not always updating and initiating check-in desk jobs correctly
ACEO-1273[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Reverting back to aircraft requiring a holding point to leave and enter runway (the current system could cause buggy situations)
ACEO-1386[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Arriving passengers should attempt to go to their baggage claim area when exiting secure zone to avoid pile up
ACEO-1402[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Disable game speed rendering of conveyor belt arrows to avoid "backwards" effect

Bug
ACEO-318[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Service vehicles do not consider other check-points if the first one fails to provide access to airport perimiter
ACEO-361[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Time format incorrect at boarding desks
ACEO-431[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in Straregy Directory
ACEO-444[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in airline income title
ACEO-491[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in baggage belt menu
ACEO-579[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in tutorial chapter
ACEO-596[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in fuel truck description
ACEO-597[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in general management tab
ACEO-632[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Plural typo in placeable panel menu
ACEO-639[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in armchair
ACEO-786[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in lost or contraband baggage
ACEO-1079[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in franchise manual
ACEO-1081[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in description
ACEO-1187[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Multiple typos in aircraft
ACEO-1237[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Typo in dashboard panel
ACEO-1263[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Minor enum type not found exception on sorting contracts
ACEO-1362[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Job task regeneration issue causing stop in job task dispatchment
ACEO-1367[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Trailer deserialization issue causing the rest of the deserialization jobs to fail
ACEO-1403[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Calculation of next boarding flight on stand does not take flight completion into account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 16:16

Soggney

Zeekomkommer

hmm, sim airport of airport ceo, ze zien er ongeveer hetzelfde uit.
Van de reviews wordt ik ook niet veel wijzer. Dit weekend even meer onderzoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Soggney op 06-10-2017 08:51 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:54
Soggney schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:44:
hmm, sim airport of airport ceo, ze zien er ongeveer hetzelfde uit.
Van de reviews wordt ik ook niet veel wijzer. Dit weekend even meer onderzoeken.
Precies dit! Is het niet dezelfde game maar dan met 2 namen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Laatst online: 04-07 16:16

Soggney

Zeekomkommer

@vinpower Nee, 2 aparte developers, andere graphics, maar qua features lijken ze evenwaardig. Ook allebij early access, 2D,... Maar ik wil dit beter onderzoeken dit weekend als ik wat tijd krijg.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Gisteravond/vannacht is er weer een kleine update geweest, die o.a. 2 vervelende problemen oplost: randomly cancelen van vluchten en mensen die de gate niet kunnen vinden (of dat in ieder geval riepen).

Uit ervaring (en via het forum) weet ik dat er nu nog een vergeldende bug speelt waardoor je het bagage systeem niet kan koppelen of herkoppelen: https://forum.airportceo.com/t/changing-baggage-bays/3649 De devs zeggen hieraan te werken. Wel fijn dat de devs ook in het forum actief zijn.

Release notes 0.21.12:
Airport CEO Alpha Version 0.21.12 Released
5 OKTOBER - APOAPSIS STUDIOS
Good evening, or maybe good morning, airport CEO!

As the globe keeps on turning we keep on churning out new patches. 0.21.11 patched a hole in the scheduling logic but in turn another was revealed causing a lot of flights to get randomly cancelled (honestly, we've all been at that airport...). Then there was the passengers who started complaining about not being able to reach their gates properly, that has also been fixed. Two critical fixes that should now bring back stability to your airports and they are accompanied by some other minor fixes.

Today marks the day of one full first week of Early Access and we couldn't be more humbled by your support. The flight continues and we'll keep you updated on the road ahead on Monday. See you then!

Release notes - Airport CEO - Version Alpha 0.21.12

Improvement
ACEO-1503[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Added a small person to the path finding error symbol to better highlight when employees cannot reach their work location
ACEO-1505[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Changed object Tarmac to Concrete Tile
ACEO-1508[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Data labels sometimes becoming hidden on shop and food room panel

Bug
ACEO-779[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Clamped wind direction values on weather panel
ACEO-1425[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Passenger boarding status could stuck due to faulty code measuring number of boarding passengers
ACEO-1452[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Persons randomly cast path finding issue warning indicators due to bad retrieval of boarding desk when going to gate
ACEO-1457[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Several flights are automatically cancelled
ACEO-1475[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Deserialization issue caused by missing null reference check for passenger when reclaiming baggage
ACEO-1501[apoapsisstudios.atlassian.net]] - Flight planner check-in desk over-allocation feature not working correctly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyman2008
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 21:04
Soggney schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:20:
@vinpower Nee, 2 aparte developers, andere graphics, maar qua features lijken ze evenwaardig. Ook allebij early access, 2D,... Maar ik wil dit beter onderzoeken dit weekend als ik wat tijd krijg.
Het lijkt vrijwel hetzelfde maar er zitten wel degelijk verschillen tussen. Om maar even een paar te noemen die ik nu tegen ben gekomen. SimAirport is een stuk sneller onder de knie te krijgen. Het is iets makkelijker om dingen aan te leggen en je vliegveld snel op te bouwen. Personeel inhuren is gewoon wat klik werk en personeel is tot nu toe ook hetzelfde qua eigenschappen.
Als je Airport CEO bekijkt zijn er meer opties en moet je ook meer stappen doorlopen om je vliegveld aan te leggen. Er is ook meer vrijheid wat betreft ondergrond enzo. Ook qua personeel en contracten zijn er meer opties beschikbaar (verschillende eigenschappen voor personeel bijv en verschillende type contracten voor kerosine leveringen om maar wat voorbeelden te noemen).

Airport CEO is iets uitgebreider maar is daardoor ook wat ingewikkelder. Airport CEO mist hier en daar ook nog wel eens wat uitleg (bijv. waarom airport staff niet op de plek van bestemming komt). Dit zal echter verder nog wel opgelost worden in de komende patches. Qua diepteniveau is Airport CEO denk ik wel uitdagender tot nu toe zeker ook met de aangekondigde features, Sim airport is wat meer casual

Edit: Zojuist ook weer even SimAirport opgestart, ze hebben inmiddels fuel ook toegevoegd en een aantal bugs gefixt, vooral wat betreft het instappen van passagiers is dat erg prettig. De roadmap is geupdate. Misschien handig om eens te bekijken:
https://www.reddit.com/r/.../?st=j8hl8c75&sh=e886b331

[ Voor 10% gewijzigd door crazyman2008 op 07-10-2017 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Qua spel vind ik het hartstikke leuk, maar het is erg ingewikkeld. Het heeft me een goede avond gekost met Youtube tutorials en testen om het een beetje onder de knie te krijgen.

Na ongeveer een dag spelen valt mij het volgende op:
- Veel moet handmatig (reparatie van landingsbanen en stands, het inplannen van vluchten), waardoor het veel 'herhalingswerk' wordt.
- Dingen zitten 'verstopt' en het kost wat uitzoekwerk om dit allemaal te achterhalen.
- Het bugt soms ontzettend (auto's / bussen / tankwagens / bagagekarretjes die vastlopen).
- Zodra je een beetje begint te groeien loopt het spel niet meer lekker. Bij een medium stand of 5 a 6 tegelijkertijd wordt het spel bij mij langzaam / begint te schokken. Dit lijkt door alle passagiers te komen. Nu is mijn systeem ook niet meer het modernste / beste, maar toch vind ik dit aardig snel in vergelijking met andere spellen.

Ik zou het spel persoonlijk dan ook (nog) niet kopen en wachten tot een latere versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 08-10-2017 14:28 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32
Detmer schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:28:
Qua spel vind ik het hartstikke leuk, maar het is erg ingewikkeld. Het heeft me een goede avond gekost met Youtube tutorials en testen om het een beetje onder de knie te krijgen.

Na ongeveer een dag spelen valt mij het volgende op:
- Veel moet handmatig (reparatie van landingsbanen en stands, het inplannen van vluchten), waardoor het veel 'herhalingswerk' wordt.
- Dingen zitten 'verstopt' en het kost wat uitzoekwerk om dit allemaal te achterhalen.
- Het bugt soms ontzettend (auto's / bussen / tankwagens / bagagekarretjes die vastlopen).
- Zodra je een beetje begint te groeien loopt het spel niet meer lekker. Bij een medium stand of 5 a 6 tegelijkertijd wordt het spel bij mij langzaam / begint te schokken. Dit lijkt door alle passagiers te komen. Nu is mijn systeem ook niet meer het modernste / beste, maar toch vind ik dit aardig snel in vergelijking met andere spellen.

Ik zou het spel persoonlijk dan ook (nog) niet kopen en wachten tot een latere versie.
Ik begrijp van het forum dat ze de flight planner net omgegooid hebben. Zelf hoop dat ze ook nog een optie maken om een maatschappij aan een terminal te hangen zodat je nadat je een contract hebt ze gewoon alle vluchten achter elkaar doen.
Dat handmatig 100 vluchten erin hangen is niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
Tot nu bevalt het spel mij uitstekend, al wat mooie vliegvelden opgezet + lessen geleerd voor de volgende keer :).

Mijn PC is in principe high-end, maar ik merk soms ook wat drops naar de 30FPS bij vele passagiers. Vervelender vind ik dat bij zo'n 15/20 vliegtuigen op 1 kaart, deze gewoon volledig de weg kwijtraken of elkaar blokkeren. Daardoor zit ik op een drukke middag meer in het F10 (debug) menu om de vliegtuigen weer op gang te helpen met 'reset path' dan dat ik er van kan genieten.

Maar de tycoon heeft zeker potentie, hopelijk gaan ze dat er ook uit halen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuddyMagical
Uit de komende 0.22.0 update
  • Lacking path issue error handling for persons trying to access secure zone exits causing persons to walk through walls
  • Issue with node connectivity on cargo bays (baggage bay) causing stuck baggage at check-in desks
  • Issue with stuck bags at check-in desks
  • Loans not properly serialized
  • Enabled multiple announcement icons on object to better highlight accessibility issues (employees as well as service vehicles, bags will be added later)
  • Stands do not merge with secure zone area upon build causing ramp agents not to find paths until after reload
  • Recurring flights implemented :D :D _/-\o_
  • New tutorial structure and features implemented
Misschien vanavond, anders morgen beschikbaar.

Edit:
@Ircghost Misschien even de link naar de Discord van Airport CEO in de TS zetten? https://discord.me/airportceo

[ Voor 92% gewijzigd door MuddyMagical op 10-10-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15
Ik heb hem ook eens gespeeld, het heeft zeker potentie, maar er mag nog flink aan ontwikkeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Tof spel. Ik heb ook SimAirport gespeeld maar dit is wel andere koek. Het is nog een stuk moeilijker en complexer, zeker met die hele managementmeuk die achter <tab> zit.
Een van de dingen waar ik erg naar uitkijk is inderdaad recurring flights. Dat is nu namelijk een redelijke domper, iedere keer die flights slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Drawer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:50:
Tof spel. Ik heb ook SimAirport gespeeld maar dit is wel andere koek. Het is nog een stuk moeilijker en complexer, zeker met die hele managementmeuk die achter <tab> zit.
Een van de dingen waar ik erg naar uitkijk is inderdaad recurring flights. Dat is nu namelijk een redelijke domper, iedere keer die flights slepen.
Hopelijk kun je nu wel schema's aanpassen nadat je geboekt hebt. Anders zit je opeens vast aan een slecht schema totdat het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Laatst online: 14-02 11:52
Ik heb het probleem dat elke vlucht vertraagd is... hoeveel ik hem ook vertraag, hij blijft de pop-up geven. Ik heb meer dan genoeg personeel in dienst, maar er staat meestal maar één persoon (ingesteld staat twee) bij de boarding gate, áls er al iemand staat.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
don_jorg schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:23:
Ik heb het probleem dat elke vlucht vertraagd is... hoeveel ik hem ook vertraag, hij blijft de pop-up geven. Ik heb meer dan genoeg personeel in dienst, maar er staat meestal maar één persoon (ingesteld staat twee) bij de boarding gate, áls er al iemand staat.

Iemand een oplossing?
Klik eens op je vliegtuigplatform. Dan kan je zien wat ie nog nodig heeft. Dit blijft dan oranje en dan staat er 0/12 bijvoorbeeld. Dat geeft misschien al een hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Drawer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:53:
[...]
Klik eens op je vliegtuigplatform. Dan kan je zien wat ie nog nodig heeft. Dit blijft dan oranje en dan staat er 0/12 bijvoorbeeld. Dat geeft misschien al een hint.
Dank je wel! Dat schermpje had ik nog niet op gelet.

apceo

Hier zie je mijn schermpje. Er staat een bagagewagen naast, maar unloaden: ho maar. Service round doet'ie niet, refueling doet hij niet... Boarding gaat weer wél goed :(

Edit: ik heb hem al... een heel klein stukje service road was niet secure aangemerkt. Mijn god, wat irritant :P

[ Voor 8% gewijzigd door don_jorg op 10-10-2017 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
https://twitter.com/AirportCEO/status/917837476944859136

0.22.0 will be deployed tomorrow evening CEST! Recurring flights and a brand new tutorial will accompany important bug fixes. #ACEO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13
Ziet er heerlijk uit. Heb in de jaren '90 '00 veel van dit soort spellen gespeeld, dus ben erg benieuwd naar de ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
don_jorg schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:57:
[...]

Dank je wel! Dat schermpje had ik nog niet op gelet.

[afbeelding]

Hier zie je mijn schermpje. Er staat een bagagewagen naast, maar unloaden: ho maar. Service round doet'ie niet, refueling doet hij niet... Boarding gaat weer wél goed :(

Edit: ik heb hem al... een heel klein stukje service road was niet secure aangemerkt. Mijn god, wat irritant :P
In de komende update zou dit beter aangegeven gaan worden door wat duidelijke markers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 09:00
Drawer schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:27:
https://twitter.com/AirportCEO/status/917837476944859136

0.22.0 will be deployed tomorrow evening CEST! Recurring flights and a brand new tutorial will accompany important bug fixes. #ACEO
Hopelijk hebben ze die 'recurring flights' niet aangepakt met kortlopende contracten oid. Zoals het nu gaat met het afsluiten van een contract voor 15 of 16 vluchten en die dan inplannen is echt zinloos geklik.
Ik moet zeggen dat het beter in elkaar zit dan SimAiport maar na een paar uur ben je eigenlijk ook wel klaar, ja je kunt nog een gate openen en nog meer vliegtuigen afhandelen maar dat is het dan wel. Hopelijk komt er nog een zwik content bij tijdens de EA periode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuddyMagical
ZiSE schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:09:
[...]

Hopelijk hebben ze die 'recurring flights' niet aangepakt met kortlopende contracten oid. Zoals het nu gaat met het afsluiten van een contract voor 15 of 16 vluchten en die dan inplannen is echt zinloos geklik.
Ik moet zeggen dat het beter in elkaar zit dan SimAiport maar na een paar uur ben je eigenlijk ook wel klaar, ja je kunt nog een gate openen en nog meer vliegtuigen afhandelen maar dat is het dan wel. Hopelijk komt er nog een zwik content bij tijdens de EA periode.
Ik heb vanochtend even snel gekeken, maar je sluit een contract af voor bijvoorbeeld 5 of 10 vluchten. Die verschijnt in je planner dan als 1 vlucht die je ergens in je schema zet. Die gaat dan voor 5 of 10 dagen door.
Het lijkt er dus op dat je nu veel makkelijker een aantal recurring contracten afsluit en nog wat losse dingen er tussen.

Vermoedelijk zullen ze de duur en de opbrengst van verschillende contracten nog wel aanpassen zodat je als je een goed draaiende luchthaven hebt je hogere opbrengsten krijgt.

Edit:
Ik lees verder ook dat er wat kleine bugs nog in de tutorial zitten dus vermoedelijk vanavond nog wel een fix daarvoor.Hotfix al deployed. Ze gaan de snelle, kleine releases ook weer oppakken.
The tutorial overhaul has also acted as a bottle neck in our release pipeline which means that the faster, smaller releases have been put aside but we expect this to pick up again over the weekend as we get busy solving more issues.

[ Voor 16% gewijzigd door MuddyMagical op 12-10-2017 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 09:00
Ik heb ook even gekeken naar de recurring flights en het is helaas toch geworden wat ik niet hoopte! De contracten voor recurring flights zijn weer kort lopend - rond de 7 / 8 dagen, daarna moet je weer een nieuw contract opzoeken, afsluiten en inplannen. In mijn test save heb ik 8 'medium stands' waarop ik rond de 5 vluchten per dag kwijt kan. Zou betekenen dat ik 40 recurring contracten nodig heb om dat te vullen (zoveel worden er niet aangeboden) en na een week kan ik er weer 40 afsluiten. Van mij hadden ze het systeem van SimAirport kunnen overnemen waarbij de recurring flights doorlopen totdat je niet meer aan de voorwaarden voldoet (vertragingen, niet kunnen landen, etc).

Ik zie nu op Steam op dat dit niet de final implementatie wordt maar meer een short term fix, comment van de dev. Commentaar is er al op de huidige implementatie iig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ZiSE op 12-10-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
Klinkt inderdaad niet zoals ik het graag had willen. Vergeet niet je feedback te geven op hun forum, hopelijk nemen ze dat weer mee als feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Gisteravond en vanochtend even gespeeld met de recurring flights.
Het kan zeker nog een stuk beter. 5 recurring flights is veel te weinig. Ik wil ze endless.

Daarnaast is het niet te zien in de 'mapjes' in je flightplanner of er nog available flights inzitten, zoals je bij eenmalige vluchten wel hebt.

Kan nog een stuk beter dus helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Er is een nieuwe devblog uitgekomen (#89), met veel info:

https://www.airportceo.com/devlog-89-flight-route-ahead/

O.a. is bekend geworden dat de Nederlander Jettuh (die al geweldige concept art heeft laten zien), nu officieel artwork voor de game gaat maken! _/-\o_

En er is nu een publieke plek voor bug (develeopment) tracking: https://apoapsisstudios.atlassian.net/secure/Dashboard.jspa

[ Voor 16% gewijzigd door keverjeroen op 24-10-2017 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
Flinke devblog inderdaad! Blij om te zien dat er zoveel gebeurt. Ook uitstekend nieuws dat Jettuh gaat helpen om zijn ontwerpen in het spel kan stoppen, zijn creaties waren altijd erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Ziet er allemaal goed uit, ben nu aan het downloaden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
Alpha 23.0 is gereleased in Steam. Veel uitbreidingen en bugs geplet, alle info hier: http://steamcommunity.com...etail/1449458035138514557

En er is ook een design contest gestart! https://forum.airportceo....rline-design-contest/4851

Het idee is om een fictieve Airline te bedenken inclusief logo's en vliegtuig-bestickering. De eerste deelnemers zijn al aan de slag gegaan: https://forum.airportceo....he-airline-design-contest

Jammer dat ik niet zo goed ben met Photoshop, want ik heb wel een erg leuk idee voor een airline: Een airline met vrijwel geen budget, vieze vliegtuigen, met groene mossporen, roest, en die met ducttape aan elkaar hangen. Een logo dat met een spuitbus op het vliegtuig is gespoten.

Eigenlijk een soort post apocalyptic vliegtuig, dat weer tot leven is gewekt.

Afbeeldingslocatie: http://pinktentacle.com/images/10/tokyogenso_12.jpg

Dus als iemand wel goed is met Photoshop en het idee leuk vind, pik het maar in! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn er nog mensen die dit spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyman2008
af en toe, maar heb meer vermaak op de één of andere manier grijpt tot nu toe simairport mij nog meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik speel momenteel airport ceo, alleen heeft het nog heel veel irritante bugs waardoor het voor mij niet zo leuk spelen meer is.
Denk dat ik eens ga kijken naar simairport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
Ik heb het nog wel geïnstalleerd, maar ik wacht gewoon geduldig tot het wat verder uitgewerkt is. Er wordt hard gewerkt aan nieuwe functionaliteit, o.a. met meerlaagse terminals et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Ik vond het een leuk spel, maar redelijk snel gaat de lol er wel vanaf. Als je het kunstje kent, is het telkens hetzelfde. Heb hem gekocht om de ontwikkelaars te ondersteunen, maar heb er al een paar maanden niets meer mee gedaan. Misschien als'ie af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
Simairport lijkt trouwens een directe copy van airport ceo (of andersom)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyman2008
Ircghost schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:05:
Simairport lijkt trouwens een directe copy van airport ceo (of andersom)...
Simairport is eerder uitgekomen, dus dan zou het andersom moeten zijn :P

Is net wat meer 'arcade' als ik het zou moeten omschrijven. Ik vermaak me er wel mee. Airport CEO blijft toch nog wel wat meer zoekwerk.

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb Simairport erop gezet.
Het eerste wat mij opviel is dat er niet echt een tutorial is.
Na wat gekluns en geprobeer lukte het me aardig om een standaard vliegveld en gate aan te leggen.
Daarnaast is Simairport een stuk eenvoudiger en overzichtelijker en dat is positief.
Vluchten bekijken en kijken welke er de volgende dag op de planning staan is ook leuk.
Ik heb nu totaal 1,5 uur gespeeld en dit is toch wel mijn favoriete van de 2...nu al.
Morgen weer verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 18:42
Ik ben eigenlijk vrij snel afgehaakt bij airport ceo. Voor het laatst in februari gespeeld en kwam totaal op 27 uur. De pathfinding werd snel problematisch, bij grotere vliegvelden heb je constant foutmeldingen over verdwaalde werknemers.

Verder was de economische balans ook ver te zoeken. Zo had ik een bug waarbij er geen vliegtuigen meer konden landen en moest ik de game x dagen fast forwarden om ze van alle vluchten af te komen. Gedurende die tijd heb ik bakken met geld binnen gehaald via de airport shops.

Zie dat er van alles is geupdate dus ga het weer eens proberen!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleynus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:03
Er zit een soort van tutorial in je "mail" van het spel(als het ondertussen niet veranderd is)
Laatst weer een keer opgestart na het een tijd niet gespeeld te hebben, maar ze hebben de layout veranderd om alles makkelijker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Het is erg de moeite om de ontwikkelingen op https://www.airportceo.com/blog/, Steam of Facebook te volgen. Het spel wordt nog volop ontwikkeld en bij iedere update wordt het weer wat beter. Ik heb het ook al een poosje niet aangeraakt, maar denk dat ik er binnenkort weer eens mee aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 18:42
Bij 6 medium flights + 6 small flights crashte de pathfinding volledig, iedereen stond stil :P. Na een reload ging het gelukkig weer lopen. In ieder geval flink beter is dat je vluchten kunt verplaatsen (nog steeds te veel werk) en dat je een stand gewoon kunt sluiten, ook al is hij volgeknald door de auto planner.

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 28-08-2018 15:58 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 16:45
keverjeroen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:52:
Het is erg de moeite om de ontwikkelingen op https://www.airportceo.com/blog/, Steam of Facebook te volgen. Het spel wordt nog volop ontwikkeld en bij iedere update wordt het weer wat beter. Ik heb het ook al een poosje niet aangeraakt, maar denk dat ik er binnenkort weer eens mee aan de slag ga.
+1, de laatste blog maakt het eindelijk mogelijk om de layout van je vliegveld beter te maken (eenrichtingsverkeer), remote stands te hebben waardoor ik zeker het spel weer ga oppaken zodra dit live staat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperwillem
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05-2023
Nieuwe update - Airport CEO Alpha 29.3 [Experimental] .

Als deelnemer aan de 'Internal' tests en met 800 uur in de game, kan ik deze game van harte aanraden voor mensen die van Simulatie Games houden :).

Er vinden continue optimalisatieslagen plaats en word duidelijk geluisterd naar feedback. Ook is er op het forum een 'Feature' poll gehouden, waar iedereen ideeën kon plaatsen, waarvan de uitkomsten nu op de ontwikkeltijdslijn zijn geplaatst en enkele reeds zijn toegevoegd.

Dit samen met de bijzonder gezellige community maakt het een geweldige Alpha ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben weer eens in deze game gedoken en hij is voor mij gevoel nog erg complex om iets voor elkaar te krijgen, dar vind ik wel een beetje jammer.

vermaak mij er wel mee maar ik knoei nu nog met de breedte van mijn taxibanen

moeten die nou 5 of 7 breed zijn voor grote vluchten? wat doen jullie?

ik heb nu een vliegveld met 5 breed en een grote stand vindt dat er geen taxipaden naar een startbaan zijn, ik ben geneigd alles te slopen en die startbaan ed helemaal opnieuw aan te leggen.

hebben jullie hier nog wat goede screenshots met layout tips enzo (ook van binnen in de terminal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-07 19:26
Ben zelf ook weer begonnen met de game. Alleen ik loop tegen iets vrij irritant aan. Ik denk zelf dat het een bug is.

Het gaat als volgt: Het vliegveld dat ik heb gebouwd bestaat uit 10 smalls stands en 3 medium stands om te vliegtuigen te parkeren. De 10 smalle staan alleen op GA vluchten en dat gaat goed. De 3 medium stands hebben alleen keuren. Namelijk bbij 2 van de medium stand boarden te passagiers niet. Heb genoeg personeel, want de indicatoren die dat aangeven zeggen dat ook. het ligt dus niet aan mijn personeel. De rest van de checks verlopen ook goed, maar alleen dat boarden wilt niet gebeuren.

Zou dit komen door mijn digsen design of ligt het aan de pathfinding van de game?

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
Zonder plaatje is het heel lastig te beoordelen. Misschien kan je die laten zien?

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt en toen kwam het vaak doordat ik de terminal bouwde in verschillende delen, daardoor ontstaan er tussenmuren. Als je dan de terminal zoned als secure en DAN de muren weghaalt is dat stukje waar de muur was niet secure en kunnen mensen niet verder.

Dus kijk even of alle delen van terminal secure zijn zonder onderbrekingen vanaf security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:35
Kan ook dat je geen stair trucks hebt (als het de default medium stands zijn).

Van de week sinds een jaar ook weer eens het spel opgestart. Mijn redelijk grote savegame van vorig jaar totaal onspeelbaar. Taxiwegen die niet meer op stands aansluiten dus binnen notime failliet. Maar opnieuw begonnen maar merk dat zodra het vliegveld wat groter wordt het toch was laggy wordt en ook meer bugs optreden.

Heb nu 13 medium stands voor commercial en een handvol kleine voor alleen GA. Toch komt het vaak voor dat 1 of 2 passagiers niet boarden, waardoor je de delay melding krijgt. Ook loopt soms de hele baggage afhandeling vast, een save en load lost het dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:53

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Is het eigenlijk mogelijk om het werkgebied van het personeel te managen of iets dergelijks? De voertuigen kun je toewijzen tot een stand, maar bij het personeel kan ik zoiets niet vinden? Heb af en toe het idee dat het personeel wat naar de boarding desk komt wel erg ver moet lopen terwijl er voldoende personeel ruimtes zijn bij de medium stands, maar die zijn voornamelijk leeg.

Iedere medium stand heeft bijvoorbeeld zijn eigen pushback truck die op de stand staat. Maar ideaal zou ik ook het persoon in zones willen indelen.

En een plaatje van m'n vliegveld :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bybLitg.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Basti504 op 27-03-2019 23:24 . Reden: typo ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
De game is, sinds de laatste keer dat ik speelde (ergens 2019), behoorlijk vooruit gegaan in features..

helaas nog steeds pathing issues (bouw een ondergrondse service road en haal bovengronds weg en je moet de save reloaden)

@Basti504 zover ik kan zien is er voor personeel geen zone indeling mogelijk, enige wat je kan doen is staffrooms dichtbij de plekken bouwen waar je ze wilt hebben en daar een bepaald type staff in toe laten

mijn huidige stand van een nieuw vliegveldje:

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/790882433527760847/B2C1224621D0FBB1B21367E5B694136CDAC985E4/

[ Voor 46% gewijzigd door mschol op 20-02-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-07 15:45
@msschol, welke versie speel jij op het moment?

Ik heb gisteren avond ook nog even zitten spelen. nadat ik de 0.34 experimental geïnstalleerd had. Hierin kun je stafrooms wel voor bepaalde staf beschikbaar maken.

verder wel leuk dat er nieuwe functionaliteiten bij komen. de nieuwe Techtree met R&D ziet er ook wel leuk uit. wel even wennen allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Elve1984 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:04:
@msschol, welke versie speel jij op het moment?
ik zit op de experimental
Ik heb gisteren avond ook nog even zitten spelen. nadat ik de 0.34 experimental geïnstalleerd had. Hierin kun je stafrooms wel voor bepaalde staf beschikbaar maken.
klopt idd (dat schreef/probeerde ik te schrijven) in mijn reactie ;) :P
maar echt een zone defineren waarin ze altijd werken is niet mogelijk..
verder wel leuk dat er nieuwe functionaliteiten bij komen. de nieuwe Techtree met R&D ziet er ook wel leuk uit. wel even wennen allemaal.
techtree is best geinig maar voelt een beetje overbodig/dubbel/"tijd rekkend"

de volgende update wordt ook enorm: paspoortcontrole, immigratie, multi-zones.
ik hoop wel dat ze de pathing issues dan grotendeels kunnen oplossen

Overigens wel een dingetje opgevallen met bagage: (en mij niet duidelijk was)
je moet je controle mechanisme alsvolgt opbouwen:

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/790882638375252370/BAEFFDFBD02C90A065B1EF54398C711A00DB4300/

voorheen vernietigde ik elk stuk geweigerde bagage, maar dat leverde beroerde scores op; bleek dus dat ik het verkeerd deed..
als tier 1 reject: door tier 2 scannen, reject die, dan tier 3 scannen, daarna pas vernietigen bij rejecten

[ Voor 25% gewijzigd door mschol op 21-02-2020 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-07 08:21
Ik heb ook Airport CEO maar gekocht, zag er tof uit en recensies zijn goed.
Nu al 21 uur mee gespeeld en vermaak me enorm! Wel lastig om het te leren hoe alles precies werkt.
En daarna nog lastig om alles te perfectioneren. Eerder begonnen op hard. En dat lukt alleen duurt het een eeuwigheid. Dat ga ik later nog maar eens proberen, vandaag begonnen op easy en dat geen redelijk vlot allemaal. Nu een vliegveld dat 1,5 mil + winst draait per dag. En zo kan ik uiteindelijk de grote vliegvelden en spots wel kopen. Heb daar alleen nog niet mee geknutseld. Aardig lastig om daar te komen.

Doel nu is om zoveel mogelijk geld te sparen, het gedeelte met de kleine vliegtuigen te deleten en boven in de map verder te gaan met grote vliegtuigen. Moet wel even checken of mijn pc het haalt. Deed lastig bij het bouwen van het 3de gedeelte van de medium vliegtuigen.

Heb nog geen extra's erin gezet (zoals bagage en food services) omdat ik niet in zie dat ik daar extra winst mee maak. Terwijl de kans op delayed vluchten alleen maar groter is. Doel is wel om alles 100% te krijgen met de grote vliegtuigen. Nu nog een beetje kijken wat de beste manier is voor grote vliegtuigen omdat ik daar nog weinig tot geen ervaring mee heb.

Al met al, superspel! En tips voor groot landingsbaan en parkeerplekken zijn welkom ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHQAcFae2LD0OVXzXQZiZmRKxaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhH35bXkLXS5jopfyHPMSJur.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ryst schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:06:
Ik heb ook Airport CEO maar gekocht, zag er tof uit en recensies zijn goed.
Nu al 21 uur mee gespeeld en vermaak me enorm! Wel lastig om het te leren hoe alles precies werkt.
En daarna nog lastig om alles te perfectioneren. Eerder begonnen op hard. En dat lukt alleen duurt het een eeuwigheid. Dat ga ik later nog maar eens proberen, vandaag begonnen op easy en dat geen redelijk vlot allemaal. Nu een vliegveld dat 1,5 mil + winst draait per dag. En zo kan ik uiteindelijk de grote vliegvelden en spots wel kopen. Heb daar alleen nog niet mee geknutseld. Aardig lastig om daar te komen.

Doel nu is om zoveel mogelijk geld te sparen, het gedeelte met de kleine vliegtuigen te deleten en boven in de map verder te gaan met grote vliegtuigen. Moet wel even checken of mijn pc het haalt. Deed lastig bij het bouwen van het 3de gedeelte van de medium vliegtuigen.

Heb nog geen extra's erin gezet (zoals bagage en food services) omdat ik niet in zie dat ik daar extra winst mee maak. Terwijl de kans op delayed vluchten alleen maar groter is. Doel is wel om alles 100% te krijgen met de grote vliegtuigen. Nu nog een beetje kijken wat de beste manier is voor grote vliegtuigen omdat ik daar nog weinig tot geen ervaring mee heb.

Al met al, superspel! En tips voor groot landingsbaan en parkeerplekken zijn welkom ;)

[Afbeelding]
ziet er goed uit
tip voor de parkeerplaatsen: bouw ze ondergronds ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:53

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Heb na een lange tijd dit spel ook weer eens opgepakt, er is best veel veranderd en verbeterd.
Vooral dat je meerdere verdiepingen kan hebben is best wel interessant.

Heb nu als doel gesteld een ondergronds vliegveld te maken, niet perse realistisch :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4wPPPyfQuT1_VbDUyrn1Um0mWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZc3DDeNDGLpYrxliOsigBSl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slaw_joIl3_2O5NmYkrsdlGK-cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRC0poB5h0eXtv233JEmGuaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtPdfRmEipZyq-JCJKArsyfnMyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkRbo4dHftfAVhQxgn88FS7G.jpg?f=fotoalbum_large

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
@Basti504 Ziet er tof uit! Lekker ruimte besparend ook ;D

Ik heb trouwens last van dat als ik een game wil starten wat ik gister heb opgeslagen dat de mensen nu vastlopen en auto's allemaal weggaan. Bussen komen niet meer aan en planes komen niet meer vol omdat mensen amper kunnen bewegen.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ryst schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:57:
@Basti504 Ziet er tof uit! Lekker ruimte besparend ook ;D

Ik heb trouwens last van dat als ik een game wil starten wat ik gister heb opgeslagen dat de mensen nu vastlopen en auto's allemaal weggaan. Bussen komen niet meer aan en planes komen niet meer vol omdat mensen amper kunnen bewegen.

Iemand hier ervaring mee?
dat klinkt als een pathing issue; normaal gesproken zou ik zeggen, herlaad de savegame. maar dat gaat nu waarschijnlijk niet werken..
kijk eens bij de developer opties (F10) of je daarmee iets kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
mschol schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 01:05:
[...]

dat klinkt als een pathing issue; normaal gesproken zou ik zeggen, herlaad de savegame. maar dat gaat nu waarschijnlijk niet werken..
kijk eens bij de developer opties (F10) of je daarmee iets kan fixen?
Lijkt helaas niet te werken. Is wel een beetje balen. Dit is de 3de keer al, dus moet ik gewoon wachten op een update of iets. Zou opnieuw installeren misschien werken? Ik durf alleen niet een nieuwe airport te maken omdat ik elke keer tot hetzelfde kom, stop en door wil gaan maar vervolgens werkt het niet meer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ryst schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:36:
[...]

Lijkt helaas niet te werken. Is wel een beetje balen. Dit is de 3de keer al, dus moet ik gewoon wachten op een update of iets. Zou opnieuw installeren misschien werken? Ik durf alleen niet een nieuwe airport te maken omdat ik elke keer tot hetzelfde kom, stop en door wil gaan maar vervolgens werkt het niet meer. |:(
ik verwacht niet dat opnieuw installeren gaat werken.
1) doe een bugreport op/via de steam discussions van de game
2) evt zou ik wel eens naar de save willen kijken, of ik kan vinden wat er aan scheelt (moet je de save even delen via bv dropbox of wetransfer ofzo)?

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 24-03-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-07 15:33
Laten jullie het vliegschema door de assistent opstellen of voegen jullie deze zelf in?

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik voeg deze altijd zelf in. welke versie spelen jullie nu? ik zit op Alpha 0.34. ben wel benieuwd naar Alpha 0.35 als ik in de Devblogs lees wat er allemaal bij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
piripi schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:25:
Laten jullie het vliegschema door de assistent opstellen of voegen jullie deze zelf in?
in het begin handmatig, later automatisch
Elve1984 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:16:
Ik voeg deze altijd zelf in. welke versie spelen jullie nu? ik zit op Alpha 0.34. ben wel benieuwd naar Alpha 0.35 als ik in de Devblogs lees wat er allemaal bij gaat komen.
ik zit standaard op de experimental branch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik ook maar die zit nog op 0.34 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Elve1984 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:27:
Ik ook maar die zit nog op 0.34 volgens mij.
zo te zien wel ja, 0.35 is nog niet eens in internal testing:
https://steamcommunity.co...etail/1791809984980926953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 16:12

Oxigeon

En zo is dat!

Toch eens kijken of ik deze gane goedkoop op de kop kan tikken. Ik gok dat dit zoiets hetzelfde is als Factorio alleen met een vliegveld. Lijkt me wel erg leuk.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
Oxigeon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:10:
Toch eens kijken of ik deze gane goedkoop op de kop kan tikken. Ik gok dat dit zoiets hetzelfde is als Factorio alleen met een vliegveld. Lijkt me wel erg leuk.
Zeker doen, ik heb hem ook gekocht en ben er zeer tevreden mee. Nu al een tijd niet gespeeld. Maar elke update kijk ik wel weer even. Ik wacht nu tot alle achievements werken zodat ik het weer ergens voor doe ;D

Het spel is wel een stuk sneller dan factorio, maar dat ligt natuurlijk aan je eigen snelheid ook.

Even gecheckt: Ik heb 32 uur in het spel zitten. Is wel echt even kijken hoe alles werkt zoals factorio en vond de tutorial niet even lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Oxigeon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:10:
in welk opzicht denk je dat het vergelijkbaar is met factorio?

als ik een vergelijking moet trekken: iets als prison architect of soort gelijke game..
ik vermaak mij er prima mee maar loop met huidige savegame (kan daar aan liggen) dat contractors niet doen wat ik van ze vraag, op ten duur loopt de pathfinding helemaal vast en komt alles tot een stilstand; opslaan en laden is dan de oplossing..
altijd als ik afsluit crasht de game (sinds alpha 0.36 op experimentele branch is gekomen)

genoeg lol mee hoor, maar er is nog hoop werk voor de boeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

mschol schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

in welk opzicht denk je dat het vergelijkbaar is met factorio?

als ik een vergelijking moet trekken: iets als prison architect of soort gelijke game..
ik vermaak mij er prima mee maar loop met huidige savegame (kan daar aan liggen) dat contractors niet doen wat ik van ze vraag, op ten duur loopt de pathfinding helemaal vast en komt alles tot een stilstand; opslaan en laden is dan de oplossing..
altijd als ik afsluit crasht de game (sinds alpha 0.36 op experimentele branch is gekomen)

genoeg lol mee hoor, maar er is nog hoop werk voor de boeg
Inmiddels aangeschaft en een beetje de tutorial aan het doorlopen. Op het moment heb ik net een begin gemaakt bij het bouwen van een terminal. De busstop en wat afzetplaatsen voor auto's zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
Factorio met Airport Ceo vergelijken is alsof je farming simulator met FarmVille vergelijkt... Ja Factorio en Airport zijn alle twee een top down management game, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Zoals hierboven al gezegd wordt, de betere vergelijking is Prison Architect of misschien roller coaster Tycoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ircghost schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 01:25:
Factorio met Airport Ceo vergelijken is alsof je farming simulator met FarmVille vergelijkt... Ja Factorio en Airport zijn alle twee een top down management game, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Zoals hierboven al gezegd wordt, de betere vergelijking is Prison Architect of misschien roller coaster Tycoon.
Inderdaad als ik het een beetje moet vergelijken is het wel rollercoaster denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vraagje: ik zit momenteel op de experimental branch in alpha 36.3, ik heb alle voorzieningen voor emergencies gebouwd maar ik krijg er 0?
moet ik ergens nog wat aan zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 02-09-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
@mschol heb je een nieuwe game? Of ben je door gegaan in een oude save? Ik speel op easy (2 mil start) dacht ik, dus emergencies zijn rare bij mij. En ik heb er 1 ongeveer elke 10 / 15 min.

Probeer anders een nieuwe save en kijk wat er gebeurt na een halfuur/45 min spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:32:
@mschol heb je een nieuwe game? Of ben je door gegaan in een oude save? Ik speel op easy (2 mil start) dacht ik, dus emergencies zijn rare bij mij. En ik heb er 1 ongeveer elke 10 / 15 min.

Probeer anders een nieuwe save en kijk wat er gebeurt na een halfuur/45 min spelen.
tis een oude save, zal later wel een nieuwe proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Topicstarter
Ik vind de emergencies wel interessant overigens, maar ik heb op rare dus al extreem vaak een emergency.. het is ondertussen niet meer echt airport manager, maar meer emergency response simulator :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:51:
Ik vind de emergencies wel interessant overigens, maar ik heb op rare dus al extreem vaak een emergency.. het is ondertussen niet meer echt airport manager, maar meer emergency response simulator :+
ik heb een gloednieuwe save gestart op alpha 36 en krijg 0 emergencies..
heb alle noodservices en bedien ook al commerciele vluchten
-edit-
ik heb mijn moeilijkheidsgraad in de savegame aangepast van 0 naar 1 en nu krijg ik wel, mondjesmaat, noodgevallen.
wel gelijk 3-4 achter elkaar..

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 05-09-2020 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
mooi om te zien dat zelfs mijn crappy bugreports tot een fix leiden:
https://apoapsisstudios.atlassian.net/browse/ACEO-32288 _O_
ze hebben nog steeds een hoop te doen, vooral performance wise..

en voor de volledigheid een vliegveldje waar in mee bezig ben:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qo6VcRsm.jpg

ik heb wat extra centen erbij getovert om een beetje makkelijk wat te kunnen proberen..
was ik langzamer gestart had ik het wel winstgevend genoeg kunnen krijgen om tot het zelfde resultaat te komen

close-up van de terminal:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zbB8Qapm.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door mschol op 09-09-2020 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
@mschol Ziet er goed uit! Mooi dat je de bagage zo al meteen hebt geregeld! Ik liep daar zelf elke keer tegenaan (onder andere door de bugs).
Spel al een beetje goed te spelen qua prestaties? Ik ben zelf gestopt omdat er nog wel wat werk aan de winkel was en het later graag weer verder wil spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ryst schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:33:
@mschol Ziet er goed uit! Mooi dat je de bagage zo al meteen hebt geregeld! Ik liep daar zelf elke keer tegenaan (onder andere door de bugs).
Spel al een beetje goed te spelen qua prestaties? Ik ben zelf gestopt omdat er nog wel wat werk aan de winkel was en het later graag weer verder wil spelen.
over het al gemeen speel hij prima, ja hij heeft duidelijk wat issues (merkbaar door hikjes bij saven en aanwijzen van grote bouwopdrachten)
maar nu (niet al te groot vliegveld) speelt hij voor mij prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
Nieuwe Dev Blog: https://www.airportceo.com/post/dev-blog-159-airport-ceo-1-0

"Airport CEO 1.0 will take off on March 4th 19:00 CET (10:00 AM PT) 2021 and at that point consequently transition out of early access and into a fully released game."

Zelf het spel al een hele tijd niet aangeraakt. Ik wachtte op het moment dat het spel uit zou komen en dan wil ik hem graag weer oppakken. Ik ben heel erg benieuwd wat er allemaal veranderd is sinds de laatste keer.

En dan gaan we even alle achievements halen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don_jorg
Ik heb het al anderhalf jaar niet gespeeld, misschien zelfs twee jaar. Dat wordt dus tijd om te kijken wat er allemaal veranderd is.
Pagina: 1