Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Als je tegelijkertijd duizend plannen en todo lijstjes hebt, maar geen énkele fut om ook maar iets te doen, heb je dan te maken met een depressie of burnout?

Eenvoudig voorbeeld, heb hier nu een koffertje staan met wat kleren die mijn vrouw recent meebracht naar het ziekenhuis toen ik er een weekje verbleef. Dat ding staat nu, tot grote irritatie van mijn vrouw, al een week naast mijn bed, ik heb de hele dag de tijd om dat ding uit te pakken (kwartiertje werk, en ik heb de hele dag de tijd want ben thuis op ziekteverlof om te herstellen van mijn ziekenhuisingreep) maar ik kan mezelf er eenvoundigweg niet toe brengen om er aan te beginnen.

Ander voorbeeld, moet binnen 5 minuten de kleine (nu al 7 jaar oud...) afhalen van school, boterhammetje smeren, voetbalkleren aandoen en hem vijf kilometer verder naar de training brengen. Daarna twee uur toekijken (wat ik al eens graag doe) of terug naar huis tv kijken en het hele ding lijken wel de voorbereidiging voor het beklimmen van Mount Everest, zo zie ik er tegen op. Niét mijn kleine jongen zien voetballen, wel alles wat er rond komt komt kijken, diepe zucht.

Depressie of work / life / parental burnout?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44
2 woorden: zoek hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat hoop je te bereiken met een eventueel antwoord?

Als je een bepaalde diagnose hebt, is dat hooguit een eerste stap naar een eventueel herstel, maar ook dan is het geen garantie daarop...

Voorlopig zou ik hooguit beginnen met wat je nu weet aan klachten en kijken wat er aan mogelijke oorzaken voor bestaan...

Als je meld net een ziekenhuisbezoek te hebben gehad, wat was de reden daarvan en welke behandeling ben je daar ondergaan, was dat inclusief een narcose?

veder, hoe is je slaapritme, hoe is je conditie, doe je aan sport, hoe is je eet-gedrag en eet je op vaste momenten en gezond?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 14:57

BLACKfm

o_O

Of gewoon laks? Ik heb ook genoeg plannen of dingen om te doen, maar ik zie mezelf nou niet als het kaliber burnout of iets (of ik zit in de ontkenningsfase :P).

Het heeft alleen geen prioriteit wat ik moet doen, en als ik maar iets minder vervelends hoef te doen dan stel ik zelfs het toiletbezoek nog uit.

Maargoed, ik grap er een beetje over natuurlijk, maar er wordt maar wat snel naar depressie/burnout gegrepen.

Mag ik vragen waar het ziekenhuisbezoek/verblijf voor was? Mogelijk heeft het een relatie...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kort door de bocht zou ik zeggen dat je te veel zaken VEEL te moeilijk maakt. En afgaande op een aantal van je andere topics zou ik zeggen, schuif eens een keer aan bij iemand die er (professioneel) over kan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Besef ik en sound advice, maar alweer een Mount Everest of die Mount Olympus op Mars of hoe noemt dat ding ook weer, eenvoudigweg geen begin aan.

Ik beantwoord straks jullie vragen, waarvoor dank, nu voetbaltraining...

[ Voor 11% gewijzigd door demichel op 03-10-2017 16:51 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44
demichel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Besef ik en sound advice, maar alweer een Mount Everest of die Mount Olympus op Mars of hoe noemt dat ding ook weer, eenvoudigweg geen begin aan.
Ik zie je hier al jaren posten en je hebt echt professionele hulp nodig. Maar ja, je kan ook gewoon doorkooien tot je in het trapgat hangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kan je eigenlijk wel genieten van je jas aantrekken en gewoon een rondje buiten lopen door het herfstweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 15:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat en verder hoort dit niet in PFSL thuis.
demichel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Wat verwacht je dan van dit topic verder? Denk nog even een keer na wat je precies verwacht en dan zou ik zeggen dat Tweakers Lounge wellicht een betere plek is voor dit soort kwesties (als het al zin heeft er een topic te openen, anders dan om het van je af te schrijven).

Deze gaat dan ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.