Overschilderen aluminium schilderijrails

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08-2025
We hebben een aantal aluminium schilderijrails en deze willen we graag een opfris beurtje geven zodat ze bij de muur (9010) passen.

Weet iemand wat voor verf ik hiervoor kan gebruiken of dit kan aanpakken? Ik kom uiteenlopende zaken tegen over wel schuren niet schuren. Of speciale primers.

Be fast .... Be furious....

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bl4ckviper schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:37:
We hebben een aantal aluminium schilderijrails en deze willen we graag een opfris beurtje geven zodat ze bij de muur (9010) passen.

Weet iemand wat voor verf ik hiervoor kan gebruiken of dit kan aanpakken? Ik kom uiteenlopende zaken tegen over wel schuren niet schuren. Of speciale primers.
even vetvrij maken, evt licht schuren en https://www.karwei.nl/ass...ral-9010-250-ml/p/B456483 ?
Ik denk dat de meeste speciaal schuren en primer uitgaan van dingen die intensief gebruikt worden, en aan alle weer en wind invloeden worden overgelaten. Dat zal voor een simpel schilderijrailsje niet zo interessant zijn.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zou hem licht opschuren en dan met een spuitbus spuiten :)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:23

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

eamelink schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:25:
Ik zou hem licht opschuren en dan met een spuitbus spuiten :)
+1

beetje schuren, doekje met wat ammonia eroverheen, ff aan de lucht drogen en spuitbus erop.

rustig spuiten, meerdere laagjes opbouwen en niet te dik ineens, dat gaat druipen/zakken.

Heb je nog nooit met een spuitbus gewerkt, pak even iets (glazen groentenpot oid) om te oefenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 04-10-2017 08:43 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Als het blank aluminium is: ontvetten, schuren, primeren met aluminium primer, weer schuren en dan overschilderen (en of je dat nu met een spuitbus of een kwast doet... moet je zelf weten)

Iets anders zorgt er alleen voor dat de verf meteen afbladdert van het aluminium zodra je het stoot.

Have a wheelie good weekend!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08-2025
Het is al creme kleurig.

Ik ga proberen met ontvetten, schuren en metaallak dank jullie wel.

Be fast .... Be furious....

Pagina: 1