Op zoek naar meer informatie over Target

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc0tjevp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb een aantal jaren geleden een Target TRG-S 120 speakerset gekregen van mijn vader, hij had deze toen al verscheidene jaren zelf gebruikt. Toen ik ze vandaag tegenkwam, ergens ver achterin de kast, bedacht ik me dat ik eigenlijk vrij weinig af weet van het merk. Na enig googlen heb ik wel een aantal foto's gevonden van soortgelijke speakers en ook een aantal keyboards.

Wel vond ik deze website. Het logo lijkt erg veel op het logo op de speakerset. De site vermeldt onder het kopje about us: "The original UK company no longer exists but these same designs are available once more". Heeft iemand meer informatie over dit bedrijf/merk? Ik kan zelf vrij weinig vinden. Ik ben super nieuwsgierig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Met een merk als target zou ik een soortgelijk logo verzinnen :p

Is het niet gewoon een huismerk van een Vobis/Dynabyte geweest? Speakers zien eruit zoals alle andere speakersetjes in die periode, die ook verkrijgbaar waren met andere merken. Groot inkopen in China en er dan je eigen logo op plakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet helemaal. je link klopt alvast niet. Die van NL was targetweb.nl maar die lijkt opgedoekt te zijn

Lang verhaal kort vwb die speakers: die kocht je ergens in China, en als je er maar genoeg kocht mocht er je eigen logo op prijken. Dus Vobis /Dynabyte zullen ze ook wel gevoerd hebben. Gewoon standaard noname speakers eigenlijk, zoals er zoveel waren in die tijd. Sommigen goed, sommigen bar slecht.

Verder: zie https://blafhert.wordpres...oma-target-international/
Toenmalige eigenaar handelt nu in auto's.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:01
De target waar je naar linkt is een bedrijf wat standaards en racks voor hifi doeleinden maakt, prima spul overigens. De Target waar je op doelt ( :P) wordt hierboven al naar verwezen. No name/OEM prut doorgaans, nineties en begin nulties geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12

KDL

Afbeeldingslocatie: https://pctuning.tyden.cz/ilustrace/kaja/29.jpg

deze waren geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Deze bovenstaande speaker heb ik vroeger ook ooit gehad; met Trust als merknaam er op. En ze speelden inderdaad best goed.

Het is volgens mij allemaal standaard Chinese meuk die als white label verkocht werden. Zulke speakers kun je waarschijnlijk onder allerhande uiteenlopende merknamen tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

USBLASTER :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc0tjevp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Ha, bedankt voor de informatie allen. Een vriend van mij wist me ook te vertellen dat hij soortgelijke speakers bij de Dynabyte had gekocht van Target. Ook heb ik de Trust uitvoering gevonden. Duidelijk white label inderdaad.
Dit zijn precies de speakers die ik heb.
The Eagle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:20:
Niet helemaal. je link klopt alvast niet. Die van NL was targetweb.nl maar die lijkt opgedoekt te zijn

Lang verhaal kort vwb die speakers: die kocht je ergens in China, en als je er maar genoeg kocht mocht er je eigen logo op prijken. Dus Vobis /Dynabyte zullen ze ook wel gevoerd hebben. Gewoon standaard noname speakers eigenlijk, zoals er zoveel waren in die tijd. Sommigen goed, sommigen bar slecht.

Verder: zie https://blafhert.wordpres...oma-target-international/
Toenmalige eigenaar handelt nu in auto's.
Dat linkje heeft me een hoop info gegeven, bedankt!
Pagina: 1