HELP-wat voor aansluiting heb ik en hoe krijg ik internet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hier iemand die absoluut de balle verstand heeft van technologie en aansluitingen.
Eergister ben ik naar Hamburg verhuist en eenmaal uitgepakt wil ik nu m'n draadloosinternet regelen.
Woon in nogal een Oost-Duitse jaren 70 flat, dus alles is nogal gedateerd.

Hoe zorg ik dat ik internet thuis krijg? Er zit geen aansluiting in de meterkast (moest ik van m'n broertje checken) en verder beschik ik alleen over een paar stopcontacten en dit ding (waarvan ik ook niet weet wat het is):

Afbeeldingslocatie: http://extreme.pcgameshardware.de/attachments/677557d1377704586-erster-eigener-dsl-anschluss-einige-offene-fragen-img_20130828_173847.jpg

Iemand een suggestie hoe ik draadloosinternet kan krijgen.
Wellicht een erg eenvoudige vraag, maar zelf kom ik maar niet verder en ben ik bang dat ik het verkeerde bestel.

Alvast bedankt,
2linkerhanden

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 03-10-2017 23:02 . Reden: Plaatje via https proxy ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-10-2017 21:47)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:43:

M'n huurbaas vertelde me dat het een DSL aansluiting is, dat is dus een vorm van telefoonaansluiting?
Dat is een TAE:
Wikipedia: Telekommunikations-Anschluss-Einheit – Wikipedia

Het Duitse equivalent van onze vierpins wandcontactdoos.

Net als bij ons heb je daarvoor speciale kabeltjes met aan de ene kant een TAE stekker en aan de andere kant een RJ11 stekker voor in het modem. Zit bij elk Duits installatiepakket voor DSL.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kun je dit niet beter gewoon bij je duitse provider vragen ?
Voor hetzelfde geld krijg je bij je duitse modem gewoon een stekker die daar in past.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Allereerst, +1 voor de geniale username, moest toch even lachen. :')

Dit is een telefoonaansluiting, zie het icoontje rechtsonder de aansluiting zelf. Misschien handig om even te vragen bij de buren hoe ze dat geregeld hebben?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

killercow

eth0

Dat is gewoon een telefoon-stopcontact.

Wat er daar achter gebeurt is hier niet aan te zien. Analoog of ISDN, maar dat kun je vast uitpluizen op een Duitse site waar je je adres/postcode kunt checken.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Die foto heb je echter niet zelf gemaakt, dus vraag mij af hoe je die foto gevonden hebt als je niet weet wat het is.

http://extreme.pcgameshar...einige-offene-fragen.html

[ Voor 19% gewijzigd door Slavy op 03-10-2017 16:36 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dat is een standaard duitse telefonie aansluiting, kijk op tcom welke mogelijkheden er bij jou zijn.
Bij je dsl pakket zit de juiste stekker om deze aan te sluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door arjants op 03-10-2017 16:39 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle antwoorden, wauw!
Nee klopt, de foto heb ik niet zelfgemaakt. Had er wel eentje zelfgemaakt, maar het lukte me niet om die in m'n forumvraag te krijgen (ik doe mijn gebruikersnaam dan ook graag recht aan!).

M'n huurbaas vertelde me dat het een DSL aansluiting is, dat is dus een vorm van telefoonaansluiting?

Vandaag is hier één van de 100 feestdagen en is alles gesloten, hoopte dat ik vandaag online iets kon bestellen, maar wellicht is het toch beter om morgen gewoon maar even bij een provider langs te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Slavy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:35:
Die foto heb je echter niet zelf gemaakt, dus vraag mij af hoe je die foto gevonden hebt als je niet weet wat het is.

Ga je nou echt zijn plaatje reverse Googlen? Wat maakt het uberhaupt uit of hij die foto zelf heeft gemaakt of niet? :? Zijn verhaal komt toch over?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

temp00 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

Ga je nou echt zijn plaatje reverse Googlen? Wat maakt het uberhaupt uit of hij die foto zelf heeft gemaakt of niet? :? Zijn verhaal komt toch over?
Dat is niet nodig, de link naar ; http://extreme.pcgameshardware.de..... verschijnt al als je over de foto beweegt met je muisje ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:35:

Mijn aansluiting ziet er precies zo uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Het is een POTS aansluiting. In het Nederlands heet dat gewoon: "telefoon aansluiting". Daar kan dus het volgende overeen:

0. Geen telefonie dienst.
1. Analoge telefonie (de ouderwetse draaischijf moet ook werken)
2. ISDN (in Duitsland zeer populair en goedkoop).
3. xDSL over de diensten die bij 0, 1 en 2 genoemd zijn.

Dat xDSL staat dus LOS van wat je als dienst afneemt (analoog of ISDN of helemaal geen telefonie). Tegenwoordig worden alle telefonie over VoIP gestuurd. Dus dan het het optie 0 en dan optie 3.

In sommige specifieke gevallen is een analoge lijn vereist (bv. bij bepaalde alarmcentrales) omdat de analoge telefonie altijd werkt, ook als de stroom wegvalt (de alarmcentrale heeft wel een accu, maar jouw modem met VoIP dus niet). Als als een schurk heeeeel slim is, om eerst de stroom van je huis te halen, en dan in te breken, dan kan die telefooncentrale dat niet melden, omdat de modem niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Is het een idee om eens een DSL vergelijker voor Duitsland te gebruiken? Volgens mij kun je met de informatie op zo'n site best een end komen. Je kunt in ieder geval zien welke leveranciers zelf denken dat ze bij jou kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeie! o2 lijkt het goedkoopst. Ik fiets morgen even bij ze langs de winkel.

Nog een topic-gerelateerde vraag: tegenwoordig kost onbeperkt mobiel-internet geen drol meer. Nu was ik sowieso van plan om binnenkort een Duits nummer te nemen en wrs ook een onbeperkt abbo. Als ik mijn telefoon als hotspot gebruik (zoals ik nu ook eventjes voor het gemak doe), zou dat dan op langere termijn goed en snel blijven werken? Of is dat te naief? :-)

Me huisje is slechts 30m2 groot, dus mijn laptop blijft altijd wel in verbinding met m'n telefoon.
luxan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:29:
Is het een idee om eens een DSL vergelijker voor Duitsland te gebruiken? Volgens mij kun je met de informatie op zo'n site best een end komen. Je kunt in ieder geval zien welke leveranciers zelf denken dat ze bij jou kunnen leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2017 17:47 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:43:

Dat is een TAE:
Wikipedia: Telekommunikations-Anschluss-Einheit – Wikipedia

Het Duitse equivalent van onze vierpins wandcontactdoos.

Net als bij ons heb je daarvoor speciale kabeltjes met aan de ene kant een TAE stekker en aan de andere kant een RJ11 stekker voor in het modem. Zit bij elk Duits installatiepakket voor DSL.
Pagina: 1