Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgeear WNDR4500 LAN traag

Pagina: 1
Acties:

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Al enige tijd draai ik probleemloos met een Netgear WNDR4500v2 router die achter een Connectbox staat van Ziggo.
Gisteren heb ik een update gekregen van mijn internetabbo, van 300 naar 400Mbps. Dat is heel mooi, maar de 400 haal ik niet met deze router blijkt.
Als de kabel die loopt van de Connectbox direct in de pc stop haal ik wel de 400. Aan de bekabeling kan het dus niet liggen. Allemaal van hetzelfde merk, Cat 6.

Ik kan niet echt veel vinden over de max Lan speed van de WNDR4500. Er zijn wel wat topics te vinden over trage bekabelde verbindingen. Een medewerker van Netgear geeft aan dat deze router bekabeld de 800 Mbps kan aantikken.

In de instellingen van de router kan ik niet echt iets vinden wat dit misschien kan veroorzaken.

Iemand een idee of is het gewoon tijd voor een futureproof upgrade :D

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23

lier

MikroTik nerd

Is de Connectbox ook router (krijg je een private IP adres als je de pc verbindt met de Connectbox)? Heb je de Netgear momenteel als accesspoint ingesteld of "standaard" als router? Oftewel, wat doet de Netgear precies?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Simbob
  • Niet online
De Connectbox is een "domme"modem, staat in bridge modus. De Netgear hangt eraan en deze dient als router voor het verkeer in huis.

Verwijderd

Heb je de laatste firmware van de Netgear in de router gezet?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23

lier

MikroTik nerd

Volgens Smallnetbuilder zou de WAN-LAN throughput van deze router bijna 800 Mbps moeten zijn. Afgezien van de firmware ^.^, heb je nog speciale (belastende) dingen ingesteld? Iets van QoS of zo?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ncornelisse schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:04:
[...]

Ik kan niet echt veel vinden over de max Lan speed van de WNDR4500. Er zijn wel wat topics te vinden over trage bekabelde verbindingen. Een medewerker van Netgear geeft aan dat deze router bekabeld de 800 Mbps kan aantikken.
"LAN speed" is niet relevant hier. Dat is hoe snel dingen aan LAN-zijde van de switch kunnen communiceren. Wat je wilt weten is de WAN-to-LAN routing performance.

Daar is genoeg over te vinden, bijv:
https://www.smallnetbuild...reviewed?showall=&start=1

768Mbps zou dus haalbaar moeten zijn. Op de geteste versie. Er zijn drie versies WNDR4500, waarbij vooral de v3 een outlier is (totaal andere chipset). Bovenstaande review is van de v1. De v2 die jij hebt gebruikt dezelfde Broadcom chipset als de v1, dus het is aannemelijk dat de performance vergelijkbaar zal zijn.

Nu, waarom zou je dan niet die ~750Mbps halen?

Belangrijkste oorzaak is firmware. Als je custom firmware (xWRT) draait erop, zal doorgaans geen hardware acceleration gebruikt worden. Dat kan significant performance verlagen. Als dat zo is heb je je oorzaak te pakken.

Draai je Netgear's eigen firmware? Dan is dat niet aan de orde. Welke versie draai je? Is er een nieuwere beschikbaar, en zo ja wat gebeurt er als je dat instaleert?

Draai je al de nieuwste en merk je geen verbetering. Check dan je settings. Alles wat bewerking vereist vertraagt de boel potentieel. Vooral Parental Control settings zijn berucht, maar meerdere firewall rules of grote reeksen port forwards hakken er ook in. Simpelste manier om alles uit te sluiten: doe een factory reset en kijk wat je dan haalt.

Oslik blyat! Oslik!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als je custom firmware draait kan het hieraan liggen, hardware acceleration werkt dan waarschijnlijk niet.

• Simbob
  • Niet online
Ik draai de laatste Netgear firmware versie van de router. Vanmorgen nog een update gegeven.
Zojuist een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan en de 400 wordt nu wel gehaald. Heel raar, want de instellingen staan nog net zo.

Voor nu is het opgelost. Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

@ncornelisse zou je voor mij eens willen kijken of je deze website kunt openen.

leukerecepten.nl

Boeking.com

Dit zijn website's die ik niet kan openen met de Netgear.
Ben benieuwd of jij dit wel kunt.
Kan ze wel openen met Archer C7

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Boeking.com" :?

De site die je waarschijnlijk bedoelt is booking.com :o

boeking.com is ook in handen van booking.com, en verwijst met een redirect door naar de juiste site. Als je dus problemen hebt met boeking.com (maar niet booking.com) gaat iets mis met redirects.

Maareh, had jij zelf niet al een topic hiervoor lopen?

Oslik blyat! Oslik!

• Simbob
  • Niet online
Om even terug te komen op mijn probleem.
Wanneer ik de toegangscontrole uitzet in de router verloopt alles goed. De eerstgenoemde snelheid is een stuk hoger dan wanneer de toegangscontrole aanstaat.
Maar als de toegangscontrole uitstaat kunnen wij thuis geen verbinding maken met de babycamera, het bedienen van de reciever met een telefoon gaan niet. De Samsung smarttv werkt niet lekker.

Is dit anders op te lossen?
Ik heb een aantal apparaten een vast ipadres gegeven, maar dat lost niets op.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat bedoel je exact met 'toegangscontrole'? Klinkt als scheve vertaling van een standaard (Engelse) term. Hoe heet die functionaliteit als je de UI even op EN zet?

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 09-10-2017 10:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Simbob
  • Niet online
Access control.

• Simbob
  • Niet online
Ook weer opgelost door de apparaten een vast ipadres te geven in de router zelf en niet in het apparaat.
Pagina: 1