Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden naar 16 gig ram. 2 dimms erbij plaatsen voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 20:33
Beste tweakers,

Ik wil wat extra leven uit mijn lieve computertje persen. En wat recenteren games goed kunnen spelen. Ik ben van plan mijn videokaart te upgraden en ik heb mn 3570k een overclock gegeven (4200 mhz, puur multiplier omhoog gezet, geen voltage bumps oid gedaan).

Nou is er via vraag en aanbod/marktplaats enz flink wat tweedehands aanbod voor het ramgeheugen wat ik gebruik.

Ik heb nu:
2x4 gigs corsair lp
exact deze kit is dus vrij goed tweedehands of nieuw verkrijgbaar. Ik heb echter nog nooit meer dan 2 dimms gehad in één systeem en weet niet of er nadelen zitten aan 4 dimms ten opzichte van upgraden naar bv 2 keer 8 gig.

Samengevat, tldr:
Kan ik 2 extra dimms van 4 gb toevoegen aan mn huidige 2 van 4gb (16gb totaal) of moet ik mn huidige dimms vervangen met 2x8gigs?

• itztompie
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
pimmetjepom schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:45:
Samengevat, tldr:
Kan ik 2 extra dimms van 4 gb toevoegen aan mn huidige 2 van 4gb (16gb totaal) of moet ik mn huidige dimms vervangen met 2x8gigs?
waarom zou dit niet kunnen? als dat niet zou kunnen of minder goed zou werken zouden fabrikanten maar 2 sloten op een moederbord plaatsen in plaats van 4.

dus dit kan gewoon.

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Nee je zal geen verschil merken tussen 4x4 of 2x8. Alleen als je in de toekomst nog een keer wilt upgraden moet je dan wel alles vervangen. Lijkt me niet dat je dat van plan bent dus ik zou voor de goedkoopste optie gaan en 2x4 erbij kopen.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb van vlak na de introductie van de 3570K tot afgelopen weekend met 4x4GB van die Corsair LP's gedraaid (ook de CPU op 4,2Ghz :+ ). Nooit problemen en draaide als een trein :) !

Zou niet inzien waarom dit niet kan :)

Gabriël AM5

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
De belasting op de memory controller is met 4 modules wat groter waardoor je bv minder hoog kunt klokken. Aangezien dit vrij standaard DDR3-1600 geheugen is zal je hier niet zo snel last van hebben.

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 20:33
Top! Net via v&a een overeenkomst bereikt over 8 extra gigs. Ben benieuwd. Extra spannend omdat dit voor t eerst is dat ik tweedehands computeronderdelen koop.

Thanks all!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat je kunt doen is na installatie memtest draaien.
Weet je gelijk of alles goed werkt qua geheugen. :)

V&A is vaak erg fijn zeker als je specifieke onderdelen zoekt :)

Gabriël AM5

Pagina: 1