lightroom 5.6 gekocht. wil hem upgraten voor raw CR2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb lightroom 5.6 op CD gekocht. Ik heb een Canon 80D. Ik fotografeer raw. nu moet ik mijn lightroom upgraten. Bij help staat dat er geen upgrate is. Hoe kan ik dit oplossen. Hoog graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Lightroom 3.6 is de recentste versie. Je zal dus die wel bedoelen? Ik kan niet googlelen :P

Van wie moet je upgraden?

[ Voor 16% gewijzigd door job op 03-10-2017 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
Volgens wikipedia zijn ze nu bij 6.12. Versie 3.6 is wel heel oud......

De 80d wordt pas ondersteund in versie 6.5 . Klik hier

Mogelijke oplossingen staan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Je hebt lightroom 6 of cc nodig.
https://helpx.adobe.com/n...ngle-app-Lightroom-6.html

Als je die stappen volgt kom je vanzelf bij de mogelijkheid tot upgrade naar lightroom 6. Zal wel een euro of €60 kosten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
Pepper92 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:35:
Je hebt lightroom 6 of cc nodig.
https://helpx.adobe.com/n...ngle-app-Lightroom-6.html

Als je die stappen volgt kom je vanzelf bij de mogelijkheid tot upgrade naar lightroom 6. Zal wel een euro of €60 kosten denk ik.
Ik snap niet helemaal waarom je dit voorstelt, terwijl in de link in de post hierboven een gratis ondersteunde oplossing van Adobe genoemd staat. En versie 6 is dus niet voldoende. Het moet 6.5 of hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Was per abuis door een collega van mij dicht gezet. Nu uiteraard weer open.
Bovenstaande opties die geboden worden zouden je de goede weg moeten ophalen.

Vanaf 6,5 heb je dus de juiste raw ondersteuning zoals gezegd, en binnen die 6 kan je altijd updaten naar 6,2 etc tot en met 6.5...dus lightroom 6 is waar je je op moet richten. Dat kan via een upgrade van je huidige pakket of een stand alone pakket lightroom 6.

Alternatief is werken met Adobe CC, je betaald dan per maand een bedrag afhankelijk van welke pakketten je allemaal mee wilt werken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nomad schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:19:
Was per abuis door een collega van mij dicht gezet. Nu uiteraard weer open.
Bovenstaande opties die geboden worden zouden je de goede weg moeten ophalen.

Vanaf 6,5 heb je dus de juiste raw ondersteuning zoals gezegd, en binnen die 6 kan je altijd updaten naar 6,2 etc tot en met 6.5...dus lightroom 6 is waar je je op moet richten. Dat kan via een upgrade van je huidige pakket of een stand alone pakket lightroom 6.

Alternatief is werken met Adobe CC, je betaald dan per maand een bedrag afhankelijk van welke pakketten je allemaal mee wilt werken.
Vanaf versie 6.5 is de RAW ondersteuning voor de 80D ingebakken. Een alternatief is zoals loeberce al aangaf Adobe DNG convertor, waarmee je eerst je RAW bestanden converteert naar een DNG-indeling die Lightroom 5 wél kan snappen. Dat is wel een extra stap in je workflow en als je dat niet wilt, moet je minimaal Lr 6.5 gebruiken. Die update (standalone of via CC) gaat je inderdaad wel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
loeberce schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom je dit voorstelt, terwijl in de link in de post hierboven een gratis ondersteunde oplossing van Adobe genoemd staat. En versie 6 is dus niet voldoende. Het moet 6.5 of hoger zijn.
Je kan de raw files omzetten zie ik, dat wist ik niet. Maar als dat niet kon (of als je geen gedoe wilt) heb je dus 6 nodig. En met 6 heb je zoals hierboven aangegeven automatisch recht op 6.5.
Pagina: 1