Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ga-x370 gaming 5 blijft 1 seconden aan bij start

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 00:20
Hallo,

Ik ben gisteren avond bezig geweest met het installeren van mijn nieuwe mobo, cpu en ddr4. Helaas loop ik tegen het probleem aan dat hij maar 1 seconden aan staat wanneer ik op de knop druk.

Mijn Moederbord heeft een handig led schermpje waarbij je kan zien wat hij allemaal doet. Hier stopt hij na 2b. 2b zou initialiseren van geheugen moeten zijn. Ik heb mijn geheugen al geprobeerd te verplaatsen op 1 kanaal, daarna de andere en vervolgens ook nog naast elkaar. helaas mocht dat niet baten. Ik ken helaas ook niemand die DDR4 heeft om te testen of het aan de geheugen ligt. Kan iemand nog een suggestie geven wat ik kan doen?

Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 297,-€ 297,-
1Gigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 794,50€ 794,50
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 153,95€ 153,95
1Corsair RM750x Zwart€ 104,95€ 104,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,50€ 164,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.704,85

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Geverifieerd of het geheugen op de QVL staat? Kan natuurlijk ook zijn dat je een BIOS update nodig hebt voor betere geheugencompatibiliteit. Dan moet je eerst ondersteund geheugen hebben echter.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:17
Kan een randaarde probleem zijn.
Zeker dat alle busjes voor de bevestiging van moederbord goed zitten, tevens de schroeven handvast?
Ook de I/O Backplate dubbel checken, soms kan het een probleem vormen als bijv het lipje net de randaarde van de USB poort aanraakt.
En wees er zeker van dat de achterkant van het moederbord geen contact maakt met het chassis van de behuizing.

Ook dubbel checken of je de cpu koeler hebt aangesloten op de correcte FAN header.
vaak is deze gelabeld CPU_FAN

[ Voor 15% gewijzigd door osmosis op 03-10-2017 10:08 ]

• fraptor
osmosis schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:04:
Kan een randaarde probleem zijn.
Zeker dat alle busjes voor de bevestiging van moederbord goed zitten, tevens de schroeven handvast?
Ook de I/O Backplate dubbel checken, soms kan het een probleem vormen als bijv het lipje net de randaarde van de USB poort aanraakt.
En wees er zeker van dat de achterkant van het moederbord geen contact maakt met het chassis van de behuizing.

Ook dubbel checken of je de cpu koeler hebt aangesloten op de correcte FAN header.
vaak is deze gelabeld CPU_FAN
Er zijn nog wel 2 punten waar ik nog geen schroefjes in heb, kan dit nog een probleem zijn? Het werdt een beetje laat waardoor ik niet nog gezocht heb naar de schroefjes. Ik had er even niet genoeg. Ik ben van een mATX naar een ATX gegaan. De mATX heeft minder schroeven nodig. Overigens is alles wel handvast gedraaid

Ik weet zeker dat de cpu koeler op de correcte fan header zit. I/O Backplate moet ik nog wel controleren. Doe dat vanavond wel.

• fraptor
nelizmastr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:04:
Geverifieerd of het geheugen op de QVL staat? Kan natuurlijk ook zijn dat je een BIOS update nodig hebt voor betere geheugencompatibiliteit. Dan moet je eerst ondersteund geheugen hebben echter.
Hij staat op de QVL

• osmosis
fraptor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Er zijn nog wel 2 punten waar ik nog geen schroefjes in heb, kan dit nog een probleem zijn?......
Ja dat kan een probleem zijn. variërend per bord, sommigen gebruiken een CSR (Current Sense Resistor) soms op een enkele plek, soms op alle grond punten. bij sommige borden helemaal geen.

Hier een voorbeeld afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/e7ca9.jpg

Als het bord juist gemonteerd is en vast gezet met schroef, creëert dat een feedback als het ware.
Als de schakeling onderbroken is (geen schroef) of open staat (bijv water, kortsluiting) meet het 0 Ohm.
Firmware-matig en/of zelfs op component niveau. Kan dat de hardware in een fail-safe mode zetten. En zal niet verder booten om eventuele schade te voorkomen.

Beste is om alle afstand busjes correct te monteren en de schroeven handvast te draaien.
Misschien is het wel helemaal niet de oorzaak, maar zelfde geldt is dit wel de oorzaak bespaard je uren van frustratie en mogelijke RMA's

[ Voor 3% gewijzigd door osmosis op 03-10-2017 11:32 ]

• fraptor
osmosis schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Ja dat kan een probleem zijn. variërend per bord, sommigen gebruiken een CSR (Current Sense Resistor) soms op een enkele plek, soms op alle grond punten. bij sommige borden helemaal geen.

Hier een voorbeeld afbeelding:

[afbeelding]

Als het bord juist gemonteerd is en vast gezet met schroef, creëert dat een feedback als het ware.
Als de schakeling onderbroken is (geen schroef) of open staat (bijv water, kortsluiting) meet het 0 Ohm.
Firmware-matig en/of zelfs op component niveau. Kan dat de hardware in een fail-safe mode zetten. En zal niet verder booten om eventuele schade te voorkomen.

Beste is om alle afstand busjes correct te monteren en de schroeven handvast te draaien.
Misschien is het wel helemaal niet de oorzaak, maar zelfde geldt is dit wel de oorzaak bespaard je uren van frustratie en mogelijke RMA's
ik ga het vanavond even proberen. Maar ik twijfel of die van mij dit ook heeft. Ik zie wel wat silveren metalige vormpjes rondom de schroefplek

Mocht je willen kijken zie je hier een closeup:
https://www.vortez.net/ar...g%205%20fp%20headers1.jpg

• osmosis
Ja dat zegt vrij weinig, enkel tin ipv naakt koper

[ Voor 6% gewijzigd door osmosis op 03-10-2017 13:04 ]

• fraptor
GEVONDEN! was kennelijk mijn power led lampje. Om een of ander reden start hij niet op als ik die aansluit, Ik had het lampje wel goed aangesloten. Hij ging wel aan, maar nu in iedergeval weer uit gezet! :P

Bedankt voor het meedenken tweakers!

[ Voor 66% gewijzigd door fraptor op 03-10-2017 23:36 ]

Pagina: 1