Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een niet al te zware diesel

Pagina: 1
Acties:

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Hey,

Ik ga eens verstandig doen en mijn BMW E36 uit '95 verkopen.
Nu ga ik (vanwege zo'n 25k km per jaar) op zoek naar een leuk dieseltje.

Mijn oog is tot nu toe alleen maar gevallen op Golf 5 1.9 TDI'tjes, Lupo'tjes e.d. vind ik toch net te klein, bang dat ik daar geen schik van ga krijgen.

Budget is zo'n €3500,-
KM-stand heb ik het liefst tot de 3 ton ongeveer.

Hebben jullie nog ideeën voor leuke diesels uit dezelfde categorie? (Qua ruimte aanbod e.d.)
Belangrijkste voor mij is betrouwbaarheid, niet te traag (daarom vind ik de 1.9 TDI wel wat) en het verbruik moet te overzien zijn. (Reden dat ik de BMW weg doe)

Mvg,

Dennis :)

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik weet niet of het kan. Maar ex 14% bijtellers zijn op dit moment spotgoedkoop.
Het nadeel is dat die auto's relatief jong zijn, dus net iets boven je budget.

Het voordeel van die auto's is dat wat je meer kwijt bent aan hogere afschrijving, je misschien terugverdient door minder onderhoud. Als het kan en ik in jouw positie zou ik die 1.5K meer uitgeven, want dan is er veel mogelijk.

Ook zijn die 14% bijtellers relatief zuinig met de brandstof, kunnen meekomen (maar zijn niet snel). Grootste voordeel is dat die auto's relatief veel comfort brengen en misschien minder risico op onverwachte kosten of uitvallen met zich meebrengen tenopzichte van net zo grote oudere auto's.

Je zou dan kunnen denken aan auto's met
De 1.3D uit de Opel /Fiat
De 1.6HDI van Ford/PSA
De 1.2TDI van VW-groep zou ik zelf te mager vinden.

| live and give like no one else |

• 234FaTaLiTy
@3x3 Het liefst blijf ik met m'n budget op 3.5K zitten, ik ben net 20 jaar en zoveel heb ik nu (helaas) niet te besteden, tot nu toe telkens auto's van 1000 eur gereden.

Geen idee of het nu slecht is of niet, maar ik moet zeggen dat ik net zo lief met een 1.9 TDI rond tuf die ook gewoon 1 op 18 kan lopen, dan met een gedownsizede motor van nu. (Dit zit misschien tussen mijn oren)

Iemand nog ideetjes?

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:30
Over het algemeen zijn de golfjes een stuk duurder dan een beetle. Ik zou dus voor die laatste kijken, zien er volgens mijn mening nog mooier uit ook nog. Rijden ongeveer hetzelfde aangezien ze op het zelfde platform zijn gebouwd.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:50

artificial_sun

Mazda Rx7

Mazda 3, Met een beetje zoeken vind je ze onder de 3500euro en 300.000km. Minder populair dan een Golf dus goedkoper. (dat geld voor bijna alle Japanners).

Stadia was beter....

• 234FaTaLiTy
@artificial_sun Thanks! Hier ga ik nog even goed naar kijken!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Zelf rijd ik een Skoda Fabia combi 1.2TDI greenline, , kun je voor zo'n 5000 euro zeker vinden , niet slecht voor een auto van ca 4 jaar oud

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43

Wuursj

want worst is al bezet

artificial_sun schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:50:
Mazda 3, Met een beetje zoeken vind je ze onder de 3500euro en 300.000km. Minder populair dan een Golf dus goedkoper. (dat geld voor bijna alle Japanners).
Bedenk wel dat de 1.6 dieseltjes 'gewoon' de Ford/PSA Hdi motoren zijn. Op zich niks mis mee maar geen 'echte' Japanse motor. Sowieso leunt de oude Mazda 3 veel op het Ford Focus II / Volvo V50 platform en techniek en is dus minder Japans dan de huidige Mazda 3. Als je de Mazda 3 dus interessant vindt, zou je ook naar de Focus II kunnen kijken. Daar is veel meer aanbod in.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• 234FaTaLiTy
Ik heb mijn oog even op alle opties laten vallen, maar ik denk dat het toch de Golf V wordt.
Vind het de mooist ogende auto van de opties hierboven, en ben toch wel van plan er een poosje mee te doen. Thanks voor jullie adviezen!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 06:25
Je kan ook kijken naar een 206 1.4 3-deurs. Die vallen in een lage belastingscategorie door het lage gewicht van 949 kg. Was vorig jaar naar iets vergelijkbaars op zoek en ben hier op uitgekomen.

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:20

VPI

Volgens mij had je voor het stellen van je vraag, je beslissing al genomen😜

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

[ Voor 34% gewijzigd door 3x3 op 04-10-2017 14:38 ]

| live and give like no one else |

• 234FaTaLiTy
VPI schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:17:
Volgens mij had je voor het stellen van je vraag, je beslissing al genomen😜
Ik had een hele mooie optie voor ogen, maar was op zoek naar eventuele andere mooie opties. Welke ik in mijn geval niet echt gevonden heb ^^

Budget hoger dan 3500 gaat simpelweg gewoon niet, en in dat geval vind ik de Golf een mooie optie. ;)

@3x3 haha oud maar informatief, ga ik vanavond is ff kijken! :)

[ Voor 7% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 04-10-2017 14:33 ]

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48

iichel

Gazoooo

Polo 9N/9N3 1.9 TDI?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De Peugeot 206 1.4 HDI is denk ik een van de lichtste diesels. De 2 deurs variant is namelijk 949kg. Rij je makkelijk 1 op 20 mee. Als je extra zuinig rijdt zelfs richting de 1 op 25. Makkelijk te vinden onder de 3500 euro, zelfs onder de 1500 als het moet.

• 234FaTaLiTy
Ik zit momenteel in hele diepe twijfels tussen een Golf 5 1.9 / 2.0 TDi (105 of 140 PK), of een Fiat Punto Evo 1.3 Multijet (83 PK)

Mijn hoofd zegt Fiat aangezien ze uit 2011 ongeveer hetzelfde kosten als een Golf 5 uit 2004/2005, alleen een Golfje lijkt me toch veel beter rijden, ruimer van binnen (heeft i.m.o. ook een betere uitstraling), de Fiat zal enkel wat zuiniger zijn (al haalt ie ook z'n fabrieksopgave bij lange na niet)

Dilemma's, dilemma's...

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:53

Snuffel

Vroem!

Fiat rijdt prima hoor, net als de Golf.
Heb ze beide gereden.
Gewoon voor een Evo gaan met alles erop en eraan, en met goede sportstoelen.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43

Wuursj

want worst is al bezet

Die Punto zit ook twee gewichtsklassen lager in de wegenbelasting dan de golf. Scheelt ook voor zo'n 25 euro per maand.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:59
Gewoon een paar kanshebbers uitzoeken van beide modellen en proefrijden

Zo alleen op papier erover beslissen heeft geen zin :)

• 234FaTaLiTy
Van het weekend een paar auto's bekeken (en gereden), en heb gister een Golf 5 1.9 TDi sportline gekocht :)
Pagina: 1