Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaru
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik was erg benieuwd wat nu het verschil was tussen een schijf met 'Compute' en zonder 'compute'. Op eerste gezicht lijkt alleen de snelheid het verschil (146 Vs 190) maar ik kan nergens (ook niet op de Seagate site) vinden wat nu het verschil maakt. Ik heb al een Compute aangeschaft maar ben nog steeds benieuwd wat nu het (technische) verschil is tussen wel en niet :)
...
Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB (pricewatch: Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB
...
Mijn google-fu laat me hier in de steek :(

Alvast bedankt mede-techneuten :)
Ingmar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Het lijkt niet aan jouw Google Fu te liggen, of ik heb dezelfde kwaal.
De term wordt nergens in text op de site van Seagate gebruikt, maar staat wel in het logo van de spec-sheets.

Maar "Barracuda" is al een hele oude serie die op een gegeven moment ophield.
Ik denk dat ze die nieuw leven in hebben geblazen met "Compute" als toevoeging :?

In de link naar de spec-sheet van de Compute-lijn staat ook 'barracuda-new'.

Dit zouden alle Barracuda-schijven moeten zijn;
http://www.seagate.com/su...ives/barracuda-3-5/#specs

De 64MB-cache versie (ST4000DM005) is uit 2016. De 256MB-versie (ST4000DM004) is uit 2017. In de tech-sheet van beide staat het logo met 'Compute'.

[ Voor 146% gewijzigd door frickY op 03-10-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
Wat mij opvalt is dat de cache verviervoudigd is van 64MB naar 256MB.
Dat zal ervoor zorgen dat data sneller verwerkt kan worden (meer buffer) dus dat zal de oorzaak zijn van de hogere performance.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo te zien hebben ze alle nieuwe Barracuda schijven de compute toevoeging: http://www.seagate.com/nl...ard-drives/hdd/barracuda/

Als ik kijk waarvoor ze aangeprezen worden zijn het allemaal toepassingen voor opslag die direct aan je computer is aangesloten en niet voor netwerk opslag. In datacenter termen noem je dat onderscheid compute vs storage. Wellicht is de term er dus opgezet om te differentiëren van NAS/Enterprise opslag. Voor thuisgebruik is het echter wel een ongewone woordkeus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:49
Compute is een term die in cloud servers gebruikt wordt. Compute nodes, Storage nodes, en nog wat andere nodes. Misschien dat ze daar op doelen? :?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*