Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste fanless laptop voor gaming, 3 opties over

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ben op zoek naar een fanless laptop waar ik ook een beetje redelijk mee kan gamen. Ook zonder fanholes dus Surface Pro is helaas ook geen optie. Dat gamen niet geweldig zal gaan op deze modellen en alles op low settings moet begrijp ik.

Ik heb zelf op het moment nog 3 opties over die ook binnen mijn budget vallen. Maar wat is de beste keuze?
Ik denk ook op de lange termijn, ik heb niet het geld over 2 jaar iets nieuws te kopen.

Mijn opties zijn:

Huawei Matebook X (Intel HD 620, 2.6 Ghz peak 3.1)

Acer Switch 5 (HD 620 2.5 Ghz peak ?)

Macbook pro 13 inch (HD 640, 2.3 Ghz peak 3.6)

Ik neig zelf naar de macbook, maar advies is altijd welkom.
Thanks!

• Jashhh
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2022
Kan je de pricewatch links of specifieke modelnamen erbij doen? Wellicht handiger voor onze tweakeraars.

PS: ik kan je alvast zeggen dat je, vooral om er na 2 jaar nog mee te gamen, vrij basic games gaat spelen. Mocht je toch iets zwaardere op lowest sttings proberen, check soms de temperaturen met een programmaatje als everest of wat voor software ze er ook tegenwoordig voor hebben. Maar het ziet er niet echt futureproof uit allemaal.

[ Voor 62% gewijzigd door Jashhh op 02-10-2017 23:53 ]

Verwijderd

Cube Thinker i35

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
We hebben het over Mijnenveger en Solitaire, toch? Wellicht voldoet een Chromebook in dat geval...?

Serieus: passieve machines voldoen echt tótaal niet voor 3D titels, en ik vermoed dat je het daar over hebt? Laat staan lange termijn. Gaming is zo'n beetje het meest zware wat je met een desktop/laptop kán doen en dat levert dus gigantisch veel warmte op, iets wat je terugziet in enorm lompe en zware gaming laptops. Dat is er gewoon niet voor niks en daar ontkom je echt niet aan.

Het alternatief is throttling, wat als gevolg heeft dat je echt dramatische framerates gaat krijgen. Door gebrek aan fans is throttling dus onvermijdelijk. Leuk dat je kloksnelheden noemt, maar in de praktijk gaat geen van de CPU's die je noemt boven de 1.2 ghz uitkomen na een kwartiertje load.

Als ik kijk hoeveel moeite actief (!) gekoelde ultrabooks al hebben met games als Rocket League (er vanuit gaande dat je zoiets zoekt?), dan kan ik echt niet anders doen dan je dit heel hard afraden :P

Sidenote, een Macbook Pro 13 heeft wel degelijk fans, en heeft ze ook hard nodig trouwens. Ik zou je geen Apple aanraden als je wil gamen.

Wat is er mis met een stille fan, trouwens?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
ben zelf apple gebruiker maar ik zou daar neit op gaan gamen. De meeste games zul je waarschijnlijk op een windows platform spelen en om daar nu bootcamp of parallels voor te gebruiken is niet aan te raden.

Koop voor dat geld een laptop waar standaard windows op is geinstalleerd.

...

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks allemaal!
Pagina: 1