SSD niet meer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Goedenavond,

Ik wil vanavond na een tijdje weer eens GTA V aanslingeren en kon het icoon niet meer vinden op m'n desktop. Na wat zoeken bleek een SSD niet meer zichtbaar zowel in windows als in BIOS.
Via schijfbeheer gezien dat de schijf offline stond, dus ik hem online gezet en kon hem alleen initialiseren als een MBR record?
Nu staat de schijf wel online maar zie hem nog nergens staan.
Ik neem aan dat dit is omdat het niet toegewezen ruimte is. Ik kan hem alleen niet formatteren via rechtermuisknop en dan formatteren want dat is licht grijs in het menu. Is er een andere manier om dit te doen? Ik zie hem alleen via schijfbeheer en niet via verkenner en denk ook niet via de BIOS.
Is hij gewoon overleden of kan ik hem weer tot leven wekken?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat je hem in schijfbeheer ziet betekent dat ie zichtbaar is in Windows maar dat ie geen geldige partitie heeft of die partitie geen schijfletter, waardoor hij niet in de verkenner getoond wordt.

Wil je eens een screenshot maken van je schijfbeheer? En plak deze dan a.u.b. even op imgur.com en niet op een of andere vage screenshot site.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 02-10-2017 23:27 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:56
Probeer hem eens te benaderen via diskpart. Met een clean commando krijg je corrupte partities vaak wel weg (wel inclusief alle eventuele data!). Dan opnieuw formatteren en hopen dat hij het weer doet. :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• mike30
Hier is de link van imgur
Hoop dat ik het zo goed doe

https://imgur.com/H3Q9zEY

Dit is wat hij zegt met diskpart

https://imgur.com/6ESWvGY

Hij geeft die schijf op als 32 kb

[ Voor 38% gewijzigd door mike30 op 02-10-2017 23:38 ]

• mike30
Kunnen jullie die images zien of heb ik het verkeerd gedaan?

• Room42
  • Niet online
offtopic:
@mike30 , na 7 jaar en bijna 500 posts weet je toch wel hoe je images moet embedden?? En je weet toch ook wel dat je geen twee posts achter elkaar moet plaatsen omdat dat ongewenst is? :/

Ik ga ervan uit dat het om 'Schijf 1' gaat? Diskpart ziet hem als 32kB, dus dat ziet er niet best uit.
Je kunt het best even testen om de schijf een keer opnieuw aan te sluiten en misschien op een andere SATA-poort en als het kan met een andere kabel.

Om wat voor disk en wat voor moederbord gaat het?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• mike30
Board is een MSI g45 gaming en de disk is een Mushkin 128 gb

Nou moet ik toegeven dat ik nog nooit images met imgur heb gedeeld en dat van die 2 posts was al gebeurd voor dat ik erg in had eigenlijk

[ Voor 54% gewijzigd door mike30 op 02-10-2017 23:55 ]

• Room42
  • Niet online
Pfff... Ik heb wel iets meer aanknopingspunten gegeven. Je reageert inhoudelijk alleen op de laatste regel. Sorry, ik sla deze even over.

• mike30
Ik heb nu rond dit tijdstip even niet de mogelijkheden om kabels te gaan verwisselen. Hiervoor moet ik even wat kasten uitspitten en rond 12 uur 's avonds waarderen m'n buren dat vast niet :) Probeer ik morgen.
Zal dan gelijk even de sata wisselen met 1 andere HDD. Ik heb wel met diskpart geprobeerd en als ik create partition primary in type dan zegt diskpart dat er onvoldoende ruimte is.
Ik ga zo naar m'n bed en ga er morgen na werk wel weer eens fris voor zitten.
Bedankt voor de reacties zover

[ Voor 5% gewijzigd door mike30 op 03-10-2017 00:04 ]

Verwijderd

Die controller/flash is wel rot ja mushkin is met ssd's even betrouwbaar als ocz (niet dus).
Het was vroegah wel leuk voor oc geheugen maar doet tegenwoordig niet echt meer mee.

Shit happens en een backup is heilig maar de uitval van intel, crucial en Samsung is toch echt veke malen lager.

• mike30
Die mushkin was een van m'n 2 game ssd's. En idd shit happens. Haal binnenkort wel een nieuwe. M'n samsung 840 is veel ouder en werkt nog perfect dus ga wel voor een 850 of zo

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Ben je nog data kwijt die je terug moet hebben?

En wellicht is dit een goed moment om na te denken over je backupregime?

[ Voor 46% gewijzigd door Renault op 03-10-2017 18:11 ]

• mike30
Nee ben geen data kwijt. Was m'n 2e game SSD. Gamedata word toch bij steam verzameld. Dus dat is geen probleem.
M'n belangrijke data heb ik zowel in dropbox en die google opslag staan. Staat ook nog op m'n ext. HDD.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Dan die Mushkin buiten gebruik stellen en in het vervolg een iets betrouwbaarder merk nemen (iets met goedkoop/duurkoop en zo). :+
Pagina: 1