Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op dit moment opzoek naar een tool om mijn ipod als gps te gebruiken. Dit kan een smartwatch zijn of een gps activity tracker etc. Ik heb alleen een budget waar ik mij strikt aan wil houden en dat is maximaal 30 euro. Let op: mijn ipod heeft geen gps functie. Ik zou het vooral willen gebruiken om te sporten en dan mijn gegevens bekijken.

Vriendelijke groeten,
Pierke01

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-10-2017 22:51)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:52:
Ik heb een ipod touch 6th gen en ik zou het voornamelijk willen gebruiken om te lopen. Ik zou bv afgelegde afstand, aantal verbrande calorieën, loopsnelheid etc willen kunnen berekenen. Ik heb al heel wat giede producten gevonden maar die liggen helaas allemaal een aantal prijsklassen te hoog. Waar ik niet helemaal aan uit kon was de nike + tracker voor in je schoen. Is dat zinvol om te kopen bij deze ipod? Wat kan het ermee? Heeft het zelf een gps sensor? Of heeft iemand andere (eenvoudige) goedkope gps sensoren voornamelijk om te lopen.
Ik denk dat je het beste gewoon de Indoor-modus van de Nike+ Run Club app kunt gebruiken. Die gebruikt dan de accelerometer van je iPod touch om je tempo en afstand vast te leggen. Betekent wel je moet tijdens het rennen je iPod touch in je hand houden om een zo nauwkeurig mogelijke meting te krijgen. Lijkt me de beste optie, aangezien je een externe GPS voor 30 euro waarschijnlijk niet gaat vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft een iPod, dus schopje van WAO naar 3i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi Pierke01, welkom op GoT :)

Om je het beste te kunnen helpen, is het handig om zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn. Om te beginnen is het handig om te vertellen wat voor een iPod je precies hebt (zie Een iPod-model identificeren). Voor je probleem is het in dit geval handig om te vermelden voor welke sport(en) je het wilt gebruiken en wat voor 'gegevens' je precies wilt bekijken. Daarnaast is het handig om te vertellen waar je zelf al naar hebt gezocht, wat je gevonden hebt, en waarom het niet voldeed. Dat voorkomt dat we met suggesties aankomen die je al lang en breed hebt overwogen, en laat ook zien dat je zelf moeite wilt doen om een oplossing te vinden. Ik raad je sterk aan om Het algemeen beleid en met name de quickstart 'ns goed door te lezen om te weten wat we van je verwachten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ipod touch 6th gen en ik zou het voornamelijk willen gebruiken om te lopen. Ik zou bv afgelegde afstand, aantal verbrande calorieën, loopsnelheid etc willen kunnen berekenen. Ik heb al heel wat giede producten gevonden maar die liggen helaas allemaal een aantal prijsklassen te hoog. Waar ik niet helemaal aan uit kon was de nike + tracker voor in je schoen. Is dat zinvol om te kopen bij deze ipod? Wat kan het ermee? Heeft het zelf een gps sensor? Of heeft iemand andere (eenvoudige) goedkope gps sensoren voornamelijk om te lopen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:52:
Ik denk dat je het beste gewoon de Indoor-modus van de Nike+ Run Club app kunt gebruiken. Die gebruikt dan de accelerometer van je iPod touch om je tempo en afstand vast te leggen. Betekent wel je moet tijdens het rennen je iPod touch in je hand houden om een zo nauwkeurig mogelijke meting te krijgen. Lijkt me de beste optie, aangezien je een externe GPS voor 30 euro waarschijnlijk niet gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets is voor 30 euro heel
Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb je hier al rond gekeken?
https://www.futurumshop.n...price]=asc&itemPerPage=50
Bijv een TomTom voor 119 euro. GPS, maar ook met hartslagmeting.. die wil je toch ook?
Polsmeting of met band om de buik... jouw keuze.... let op dus wat het is..
Soms werkt de een beter soms de ander... Voordeel van een webshop je kunt het proberen... NOK terug...binnen 1 of 2 weken zo uit mijn hoofd...

Ik zou niks in de hand gaan houden...starters doen dat misschien nog maar verder niet....dat gaat al heel snel irriteren en in de winter is het vaak ook niet handig.. stel je glijdt een keer uit en je wilt je zelf opvangen zit je met dat "ding"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MelvinW schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:40:
[...]

Kan je de ipod dan niet in je zak steken?
En heeft nike + zo geen gps sensor die je in je schoen kan steken voor zo’n 10-20 euro of heb je daarvoor een apple watch nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:08:
[...]

Kan je de ipod dan niet in je zak steken?
Kan wel, maar krijg je een erg onnauwkeurige meting, omdat bewegingen dan niet volledig geregistreerd kunnen worden. Dat is het helaas het nadeel van meten met een accelerometer ipv GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Had je al gezocht via Google ? Ik zie daar diverse gps toonde te verkrijgen. De een via Bluetooth de ander via Lightning connectie. https://www.google.nl/sea...ei=rjHTWaj1Bc_WwAKm8qe4BQ Ik heb niet naar de prijs gekeken maar das vast meer dan drie tientjes....

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 03-10-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MelvinW schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:11:
[...]

Kan wel, maar krijg je een erg onnauwkeurige meting, omdat bewegingen dan niet volledig geregistreerd kunnen worden. Dat is het helaas het nadeel van meten met een accelerometer ipv GPS.
Hoe komt het dat er dan een onnauwkeurige meting is? Waarom zou de meting in een broekzak anders zijn dan de meting als je je ipod vasthebt? En zou zo’n armband voor rond je bovenarm een oplossing bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:54:
[...]

Hoe komt het dat er dan een onnauwkeurige meting is? Waarom zou de meting in een broekzak anders zijn dan de meting als je je ipod vasthebt? En zou zo’n armband voor rond je bovenarm een oplossing bieden?
Zou je uit moeten proberen om te kijken hoe onnauwkeurig het echt is. Nike raadt zelf aan om 'm in je hand te houden en neem aan dat ze dat niet voor niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:41:
Hallo,

Ik ben op dit moment opzoek naar een tool om mijn ipod als gps te gebruiken. Dit kan een smartwatch zijn of een gps activity tracker etc. Ik heb alleen een budget waar ik mij strikt aan wil houden en dat is maximaal 30 euro. Let op: mijn ipod heeft geen gps functie. Ik zou het vooral willen gebruiken om te sporten en dan mijn gegevens bekijken.

Vriendelijke groeten,
Pierke01
https://www.bol.com/nl/p/...47J2eZImchGxoC-2YQAvD_BwE

zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou perfect geweest zijn als het ook via ios zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

https://www.amazon.de/gp/...FZ?tag=dor-tracking-de-21
Zoek eens verder daar op Amazon, Ebay, dx.com https://www.lightinthebox.com/nl/
Check eventueel of je hem ook in NL kunt kopen.
Zo doe je dat als voorbeeld.....!
https://www.google.nl/sea...905+GPS+Tracker+site%3Anl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
route99 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:45:
https://www.amazon.de/gp/...FZ?tag=dor-tracking-de-21
Zoek eens verder daar op Amazon, Ebay, dx.com https://www.lightinthebox.com/nl/
Check eventueel of je hem ook in NL kunt kopen.
Zo doe je dat als voorbeeld.....!
https://www.google.nl/sea...905+GPS+Tracker+site%3Anl
Nadeel van zoiets is dat het alleen met de app van de fabrikant werkt. TS zoekt iets dat door iOS ondersteund wordt en dus met alle apps die GPS gebruiken werkt. Dat soort GPS ontvangers zijn echter een stuk duurder en buiten het budget van TS.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinW op 03-10-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MelvinW schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:55:
[...]

Nadeel van zoiets is dat het alleen met de app van de fabrikant werkt. TS zoekt iets dat door iOS ondersteund wordt en dus met alle apps die GPS gebruiken werkt. Dat soort GPS ontvangers zijn echter een stuk duurder en buiten het budget van TS.
Nou nee is ook een antwoord. Ik denk daarom dat we best wel kunnen stellen dat het niet mogelijk is wat de TS wil.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MelvinW schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Zou je uit moeten proberen om te kijken hoe onnauwkeurig het echt is. Nike raadt zelf aan om 'm in je hand te houden en neem aan dat ze dat niet voor niets zeggen.
Het lijkt mij zeer nauwkeurig te zijn ik heb 5 km gelopen en ik kwam uit op 4,95 dat lijkt mij nauwkeurig genoeg voorbin de broekzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Het lijkt mij zeer nauwkeurig te zijn ik heb 5 km gelopen en ik kwam uit op 4,95 dat lijkt mij nauwkeurig genoeg voorbin de broekzak
Dat is inderdaad verwaarloosbaar, goed om te horen!
Pagina: 1