Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben enorm verward met de mogelijkheden om een film af te spelen op een beamer.

Ik wil de https://tweakers.net/pricewatch/692371/optoma-gt1070xe.html kopen.

(afspelen van usb gaat niet, ik heb geen laptop, computer staat niet in de buurt.)

Hoe speel ik nu het beste mijn films af die op de computer staan?

Ik heb eens via plex een hd film gestreamed van mijn pc naar de tv, maar dat ging vaak bufferen... Dus weet niet of draadloos wel goed gaat zijn?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hdmi kabel trekken vanaf je pc lijkt me de beste optie.

Als dat niet kan vanwege afstand dan is een ander apparaat nodig als mediaplayer, bv een laptop, tablet, raspberry pi o.i.d. deze moet in ieder geval een HDMI poort hebben om aan te kunnen sluiten op die beamer.

Of plex goed werkt is afhankelijk van de plex server (die moet voldoende specificaties hebben met name CPU en RAM), je plex player (of de media omgezet moet worden voor gebruik op die plex player), de verbinding tussen player en server (bedraad is altijd beter dan wireless), en ook wel het type en grote van het mediabestand (een tv aflevering van 400 MB bekijken lukt een heel stuk gemakkelijker dan een film van 35GB dat kan gaan bufferen, en een bestand dat 'native' speelt op je plex player gaat ook beter dan een bestandsformaat dat omgezet moet worden, dat gaat ook bufferen als dat omzetten niet snel genoeg gaat).

Maar over plex is een heel lang draadje, dan moet je daar eens gaan neuzen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42
Chromecast en Plex op je pc ;)

[ Voor 39% gewijzigd door 418O2 op 02-10-2017 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met plex op pc naar tv LAG/BUFFER ga ik dat dan niet ook hebben met de chromecast op mijn projector ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2017 22:07 ]

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:07:
[...]

Als ik met plex op pc naar tv LAG/BUFFER ga ik dat dan niet ook hebben met de chromecast?
Hoe en wat streamde je? Want dat zou, met een degelijke wifi verbinding, gewoon strak moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
dragon2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:04:
Hdmi kabel trekken vanaf je pc lijkt me de beste optie.

Als dat niet kan vanwege afstand dan is een ander apparaat nodig als mediaplayer, bv een laptop, tablet, raspberry pi o.i.d. deze moet in ieder geval een HDMI poort hebben om aan te kunnen sluiten op die beamer.

Of plex goed werkt is afhankelijk van de plex server (die moet voldoende specificaties hebben met name CPU en RAM), je plex player (of de media omgezet moet worden voor gebruik op die plex player), de verbinding tussen player en server (bedraad is altijd beter dan wireless), en ook wel het type en grote van het mediabestand (een tv aflevering van 400 MB bekijken lukt een heel stuk gemakkelijker dan een film van 35GB dat kan gaan bufferen, en een bestand dat 'native' speelt op je plex player gaat ook beter dan een bestandsformaat dat omgezet moet worden, dat gaat ook bufferen als dat omzetten niet snel genoeg gaat).

Maar over plex is een heel lang draadje, dan moet je daar eens gaan neuzen.
Werkt de raspberry pi zo dat ik die aansluit op de projector en aan de raspberry een externe hardeschijf waar mijn films opstaan? En heb ik ook toetsenbord/muis nodig?

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Hoe en wat streamde je? Want dat zou, met een degelijke wifi verbinding, gewoon strak moeten werken
Een HD film van mijn pc naar mijn smart tv,
Pc is een i5 4670k met GTX1060,
Waarschijnlijk is mijn wifi dan te zwak.

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:12:
[...]

Een HD film van mijn pc naar mijn smart tv,
Pc is een i5 4670k met GTX1060,
Waarschijnlijk is mijn wifi dan te zwak.
Dat zou gewoon goed moeten gaan. Cast je naar de tv via Android tv of via een miracastachtig iets?

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:13:
[...]

Dat zou gewoon goed moeten gaan. Cast je naar de tv via Android tv of via een miracastachtig iets?
Uhm het is een smart tv van sony waar ik de app plex heb geïnstalleerd.
En de films staan dan in de map waar ik het op pc heb opgeslaan.

EDIT: ik ben wel 24/7 video rendering bezig op die computer... Kan het zijn dat het bufferen daardoor kwam?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2017 22:26 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Streaming over Wifi verdient absoluut niet de aanbeveling, maar zou in theorie wel goed moeten kunnen gaan.
De bandbreedte is voldoende voor FullHD, en dus hangt het met name op de stabiliteit van het netwerk.
Uiteraard moet je eerst vast stellen of bekabeld dezefde functionaliteit wel goed werkt om te weten of het probleem in je infrastructuur zit.

Een groter "probleem" met deze opstelling lijkt mij echter dat je geluid dan ook via je beamer wordt weergegeven.
Beamers blinken daar absoluut niet in uit. Ik zou dus wel kijken of je beeld en geluid niet kan scheiden.

Je kan daar (kort door de bocht) 3 opties voor gebruiken.
1 - De bron al de scheiding laten doen. In dit geval dus de audio-output van je PC neit op HDMI zetten, maar op bijvoorbeeld SPDIF of een andere aansluiting.
Probleem dat je hierin kan ondervinden is dat beeld/geluid niet synchroon lopen. Vaak kan je het aanpassen, en het is ook niet altijd zo, maar kan een probleem opleveren.

2 - een HDMI Audio Extractor gebruiken om het audiosignaal uit je HDMI-kabel te peuteren. Nadeel is dat je dan wel iets extra kosten maakt

3 - De audio-output van je beamer gebruiken. De meeste beamers hebben een aparte output voor audio. Vaak wel analoog en de DAC houdt niet over, maar is al (veel) beter dan de interne speaker te gebruiken.

iRacing Profiel

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 14:37
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Uhm het is een smart tv van sony waar ik de app plex heb geïnstalleerd.
En de films staan dan in de map waar ik het op pc heb opgeslaan.

EDIT: ik ben wel 24/7 video rendering bezig op die computer... Kan het zijn dat het bufferen daardoor kwam?
Dat kan er zeker mee te maken hebben als Plex aan het transcoden is geslagen.
Transcoden kost best wat CPU capaciteit, en als je CPU dus bezig is met wat anders....
Pagina: 1