Ik weet dat ik aardig vroeg ben, maar ik zoek het graag ver van te voren uit.
Mijn eerste vraag is dan ook, mocht ik de laptop een dezer maanden gaan kopen, is hij dan nog krachtig genoeg om over een aantal jaar te blijven werken?
Wat ga je met je laptop doen?
Met de laptop ga ik het meeste bezig zijn in programma's zoals Visual Studio, maar ik ga er bijvoorbeeld ook VM's op draaien. Thuis werk ik trouwens op een scherm van 27 inch, dus het scherm van de laptop hoeft niet al te groot te zijn, thuis prik ik hem toch in het grotere scherm.
De eisen vanuit het instituut zijn:
Het budget voor dit jaar wordt rond de 600-850 euro, maar als het voor iets meer veel betere prestaties levert gaan we natuurlijk daarvoor! Ik kan via Paradigit extra korting krijgen, dus het zou fijn zijn als de laptop daar te bestellen is!
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, hij gaat elke dag dat ik naar RT moet mee in het OV.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb gekeken naar laptops van bijvoorbeeld Lenovo of Acer. Dit omdat ik deze eerder in mijn handen heb gehad en ik deze robuust vind lijken, maar ik sta natuurlijk open voor alle merken.
Ik heb deze gevonden:
Wat ga je met je laptop doen?
Met de laptop ga ik het meeste bezig zijn in programma's zoals Visual Studio, maar ik ga er bijvoorbeeld ook VM's op draaien. Thuis werk ik trouwens op een scherm van 27 inch, dus het scherm van de laptop hoeft niet al te groot te zijn, thuis prik ik hem toch in het grotere scherm.
De eisen vanuit het instituut zijn:
- Processor: Intel i5 of i7
- Geheugen: 8 GB RAM of meer
- Harddisk: 320 GB of meer, 5400 RPM hard disk drive of sneller
- Videokaart: DirectX 9 ondersteunende video card op 1024 x 768 of met een hogere resolutie (let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ gebruikt)
- Optisch: DVD-ROM + DVD-Writer
- Media: USB 2.0 (minimaal 1 poort), WLAN (IEEE 802.11g/n), Gigabit-LAN
- Uitgangen: VGA, HDMI, Line-out
Het budget voor dit jaar wordt rond de 600-850 euro, maar als het voor iets meer veel betere prestaties levert gaan we natuurlijk daarvoor! Ik kan via Paradigit extra korting krijgen, dus het zou fijn zijn als de laptop daar te bestellen is!
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, hij gaat elke dag dat ik naar RT moet mee in het OV.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb gekeken naar laptops van bijvoorbeeld Lenovo of Acer. Dit omdat ik deze eerder in mijn handen heb gehad en ik deze robuust vind lijken, maar ik sta natuurlijk open voor alle merken.
Ik heb deze gevonden:
- pricewatch: Acer Aspire E5-523-962Z (529 na korting)--> Deze heeft een AMD processor, maar die is volgens cpuboss.com hetzelfde in prestaties.
- pricewatch: Lenovo IdeaPad 320S-14IKB 80X40097MH (729 na korting)--> Leek te voldoen aan de specificaties, heeft echter alleen een 256GB SSD, maar ik save toch alles op mijn NAS thuis (of raad iemand mij iets aan met een grotere harde schijf?)
- pricewatch: Acer Spin 5 SP513-51-570Y (Belgisch model) (maar dan met QWERTY toetsenbord, 799 na korting) --> Kantelbaar scherm, maar is niet nodig.